نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۱۴

سریال چرنوبیل رسما محبوب‌ترین سریال IMDB شد

چندی پیش اعلام شد مینی‌سریال Chernobyl موفق شده است رکورد امتیازدهی کاربران IMDB را بشکند و حال پس از پایان ۵ قسمت، این مینی‌سریال همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است.

مدتی می‌شود که پخش سریال Chernobyl (چرنوبیل) آغاز شده است و دو روز پیش قسمت نهایی این در واقع مینی‌سریال شبکه HBO روی آنتن رفت و کار خود را به پایان رسانید. محصول مشترک شبکه HBO با شبکه اسکای، خیلی زود توانست نظر منتقدان و بینندگان را به خود جلب کند و رکوردهای متعددی را نیز بشکند. چندی پیش بود که اعلام شد مینی‌سریال Chernobyl رتبه اول بیشترین امتیازدهی کاربران IMDB را به‌نام خود ثبت کرده است و حال پس از پخش قسمت نهایی، این مینی‌سریال رسماً محبوب‌ترین اثر از نگاه کاربران سایت IMDB شده است و توانست نمره ۹.۷ خود را حفظ کند.

این امتیاز میانگین رأی حدود ۱۴۲ هزار نفر در سایت IMDB است؛ امتیازی که نشان می‌دهد علاوه بر منتقدان، بینندگان نیز از کیفیت مینی‌سریال Chernobyl بسیار راضی هستند. سریال محبوبی چون Game of Thrones (بازی تاج و تخت) در ردهٔ ششم از میان ده اثر برتر از نگاه کاربران سایت IMDB است و ساختهٔ ۵ قسمتی HBO توانسته است از سریال‌های محبوب زیادی پیشی بگیرد.

مینی‌سریال Chernobyl داستان واقعی یکی از فجایع انسانی را از نگاه زنان و مردانی که شجاعانه خود را برای جلوگیری از گسترش این فاجعه قربانی کردند، روایت می‌کند. این مینی‌سریال داستان فاجعه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل را روایت می‌کند که در ماه آوریل ۱۹۸۶، در اوکراین شوروی دچار انفجار شد که طی این حادثه، افراد زیادی قربانی شدند و هنوز تأثیرات آن وجود دارد.

جرد هریس، استلان اسکارشگورد، امیلی واتسون، آدام نگیتیس، جسی باکلی، دیوید دنسیک، پاول ریتر، سم تروتان، رابرت امس، آدریان رالینز، کان اونیل، ناتاشا رادسکی، بری کیوگن، رالف اینسون، مارلی لویس جونز، الکس فرنز، آلن ویلیامز و فارس فارس، از جمله بازیگرانی هستند که در این مینی‌سریال حضور دارند و به‌ایفای نقش پرداخته‌اند. وظیفه ساخت و نوشتن فیلمنامه سریال چرنوبیل بر عهده کریگ مازن بوده و یوهان رنک نیز کارگردانی تمامی قسمت‌های این سریال را بر عهده داشته است. اولین قسمت این مینی‌سریال در تاریخ ۶ مه روی آنتن شبکه HBO رفت و هر قسمت این مینی‌سریال حدود ۱ ساعت تا ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه بود.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده