نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۲

گزارش فروش سینمای ایران؛ تداوم صدرنشینی تگزاس ۲

در گزارش این هفته از صدرنشینی «تگزاس ۲» گفته‌ایم و فروش دیگر فیلم‌های روی پرده را مرور کرده‌ایم. با گزارش زومجی همراه باشید.

الگوی عملکرد سینمای ایران در گیشه تقریبا مشخص است. این گیشه پس از گذشت چند هفته از اکران فیلم‌های تازه دچار وضعیتی می‌شود؛ وضعیتی که در آن به مدت چند هفته چند فیلم کمدی صدر و رتبه دوم جدول را بین هم رد و بدل می‌کنند؛ مگر در مواردی خاص که فیلم‌هایی مانند «متری شیش و نیم» یا «فروشنده» در میان این کمدی‌های پرفروش به فروش قابل توجهی دست پیدا کنند. این هفته فیلم سینمایی «تگزاس ۲»، ساخته مسعود اطیابی که پنجمین هفته اکرانش را سپری می‌کند در ۱۷۲ سینما روی پرده رفته است. این فیلم سینمایی در این هفته به فروش هفتگی ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان دست پیدا کرده است. فیلم «تگزاس ۲» با بازی سام درخشانی و پژمان جمشیدی حالا به فروش کلی ۱۱ میلیارد و ۹۲۶ میلیون تومان دست پیدا کرده است. این اثر، ادامه‌ای بر فیلم پرفروش «تگزاس» محسوب می‌شود.

سامورایی در برلین

رتبه دوم پرفروش‌های این هفته به فیلم سینمایی «سامورایی در برلین» تعلق دارد. این فیلم سینمایی به کارگردانی مهدی نادری در دومین هفته اکرانش ۱۳۱ سینما در اختیار داشت. «سامورایی در برلین» در هفته گذشته موفق به کسب یک میلیارد و ۵۶ میلیون تومان شد. فیلم سینمایی «سامورایی در برلین» با این درآمد هفتگی حالا به درآمد کلی یک میلیارد و ۸۵۵ میلیون تومان دست پیدا کرده است. «سامورایی در برلین» با بازی حمید فرخ‌نژاد و امیر مهدی ژوله جلوی دوربین رفته است. جایگاه سوم گیشه سینمای ایران در این هفته در اختیار فیلم سینمایی «متری شیش و نیم»، ساخته سعید روستایی است. این فیلم سینمایی برای نهمین هفته اکران شد. «متری شیش و نیم» طی این هفته در ۱۱۳ سینما به نمایش درآمد و به فروش ۷۸۲ میلیون تومان دست پیدا کرد. ساخته جدید سعید روستایی حالا به درآمدی معادل ۲۵ میلیارد و ۳۹۹ میلیون تومان دست یافته است. فیلم سینمایی «متری شیش و نیم» نوید محمدزاده و پیمان معادی را به عنوان بازیگر دارد. این فیلم ایرانی علاوه‌بر نظر مخاطبان، نظر بسیاری از منتقدین را نیز جلب کرده است.

متری شیش و نیم

رتبه چهارم این هفته در اختیار فیلم «چهار انگشت»، ساخته حامد محمدی است. این فیلم سینمایی در نهمین هفته اکرانش در ۵۲ سینما روی پرده رفته است. «چهار انگشت» در این هفته ۱۹۴ میلیون تومان فروخته است. «چهار انگشت» با بازی امیر جعفری و جواد عزتی تاکنون ۱۰ میلیارد و ۴۳۷ میلیون تومان کسب کرده است. در رتبه پنجم این هفته فیلم «نبات»، ساخته پگاه ارضی را داریم. این فیلم سینمایی برای دومین هفته روی پرده رفت. «نبات» در هفته گذشته ۷۰ سینما در اختیار داشت. این فیلم سینمایی که شهاب حسینی را به عنوان بازیگر دارد در این هفته ۱۹۳ میلیون تومان فروخت. «نبات» حالا به درآمد کلی ۳۶۲ میلیون تومان رسیده است. شما در ادامه می‌توانید فهرست دَه فیلم پرفروش هفته گذشته را مرور کنید.

ده فیلم پرفروش هفته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهسینمافروش هفتگیمجموع درآمد
۱تگزاس 2۵۱۷۲۲,۱۶۰,۱۵۵,۰۰۰۱۱,۹۲۶,۱۵۴,۰۰۰
۲سامورایی در برلین۲۱۳۱۱,۰۵۶,۳۷۰,۰۰۰۱,۸۵۵,۷۳۹,۰۰۰
۳متری شیش و نیم۹۱۱۳۷۸۲,۶۵۸,۰۰۰۲۵,۳۹۹,۲۷۹,۰۰۰
۴چهار انگشت۹۵۲۱۹۴,۷۳۴,۰۰۰۱۰,۴۳۷,۰۰۴,۰۰۰
۵نبات۲۷۰۱۹۳,۲۷۹,۰۰۰۳۶۲,۷۸۲,۰۰۰
۶زندانی‌ها۹۵۷۱۲۴,۱۲۴,۰۰۰۴,۵۷۲,۸۸۹,۰۰۰
۷پیشونی سفید ۳۹۹۸۸۸,۸۰۶,۰۰۰۳,۰۲۵,۴۲۹,۰۰۰
۸ژن خوک۹۴۲۵۲,۳۲۳,۰۰۰۳,۱۲۹,۴۷۶,۰۰۰
۹به دنیا آمدن۲۴۴۴۳,۶۶۱,۰۰۰۷۲,۵۱۲,۰۰۰
۱۰غلامرضا تختی۹۲۸۳۲,۰۸۴,۰۰۰۱,۹۲۹,۸۳۰,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده