نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

افتتاحیه فیلم Shazam به ۵۳ میلیون دلار رسید

چندی پیش فیلم ابرقهرمانی و مورد انتظار شزم (Shazam!) روی پرده سینماها رفت و تا به امروز توانست در افتتاحیه خود و در باکس آفیس داخلی، ۵۳ میلیون دلار کسب کند.

کلمه جادویی این آخر هفته در باکس آفیس، «شزم» بود. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، آخرین اثر ابرقهرمانی و ماجراجویی شرکت برادران وارنر و همچنین شرکت دی سی یعنی فیلم Shazam! (شزم) به‌راحتی توانست در باکس آفیس آمریکای شمالی صدر را از آن خود کند. این اثر در ۴ هزار و ۲۱۷ سالن به نمایش درآمد و تا به امروز در افتتاحیه خود توانست ۵۳ میلیون دلار کسب کند.

فیلم شزم بیشتر از انتظارات و پیشبینی‌ها موفق عمل کرد و بعد از به دست آوردن نقدها و امتیازات مثبت از طرف منتقدان، فروش خوبی هم در باکس آفیس داشت. پیشبینی شده بود که این فیلم در افتتاحیه خود فروشی بین ۴۰ تا ۴۵ میلیون دلار داشته باشد. این فیلم که توسط بخش نیو لاین (New Line) شرکت برادران وارنر ساخته شده، توانست ۳ میلیون دلار هم از نمایش‌های پیشرفته کسب کند که این موضوع، درآمد فیلم را از باکس آفیس داخلی، به ۵۶ میلیون دلار رسانده است. حال در کشورهای دیگر، فیلم شزم توانسته در ۷۹ بازار بین‌المللی، درآمدی حدود ۱۰۲ میلیون دلار داشته باشد. در مجموع این فیلم، در سطح بین‌المللی، درآمدی بالغ بر ۱۵۸.۶ میلیون دلار را کسب کرده است.

Shazam

با اینکه فیلم شزم نسبت به دیگر آثار کومیک بوکی‌ای که تا به امروز ساخته شدند و روی پرده سینماها رفتند، درآمد کمتری در افتتاحیه و آخر هفته خود در باکس آفیس داشت، اما از طرف دیگر هم می‌توان گفت که این اثر، بودجه کمتری هم در پروسه ساخت خود استفاده کرد و جلوه‌های ویژه سنگین و آنچنان خاصی را نیاز نداشت. به همین ترتیب، اصلا نیاز نیست که شزم به همان موفقیتی که دیگر آثار شرکت دی سی کامیکس یعنی فیلم Aquaman (آکوامن) و فیلم Wonder Woman (واندر وومن) در باکس آفیس کسب کردند، برسد تا بتواند موفقیت و سود زیادی را برای سازندگان خود به ارمغان بیاورد. شرکت برادران وارنر و همچنین بخش نیو لاین تنها ۹۸ میلیون دلار برای تولید فیلم شزم صرف کردند. همین موضوع، این حقیقت را اثبات می‌کند که لازم نیست استودیوها الزاما برای ساخت یک اثر ابرقهرمانی، سرمایه زیادی را صرف کنند. پیش از این، آثار دیگری مانند فیلم Justice League (لیگ عدالت) و همچنین فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: صبح عدالت) هم ساخته شده بود که بودجه ساخت آن‌ها (بدون درنظرگرفتن هزینه تبلیغات و توزیع) بیش از ۳۰۰ میلیون دلار بود.

جف گلداستاین، رئیس بخش توزیع داخلی، در مصاحبه اخیر خود نتیجه آخر هفته فیلم شزم را «هیجان‌انگیز» دانست و معتقد بود که این اتفاق به این خاطر رخ داد که شزم خودش را بیش از حد جدی نگرفته بود. با اینکه این اثر سبکی ابرقهرمانی دارد اما به نظر می‌رسد که حس و حال سبک‌تر و جذابتری نسبت به دیگر آثار کامیک بوکی‌ای که روی پرده سینماها می‌آیند، دارد.

روند اکران فیلم‌های حال حاضر همچنان ادامه دارد و اثبات می‌کند که آثار ترسناک و همچنین ابرقهرمانی، همیشه پایه ثابت‌های باکس آفیس هستند؛ آثاری که می‌توانند درآمد زیادی کسب کنند و موفقیت‌های بزرگی را برای سازندگان خود به ارمغان بیاورند.


منبع variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده