نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

اشاره به شخصیت کریون در پشت صحنه فیلم Morbius

تصویری از پشت صحنه فیلم مورد انتظار Morbius (موربیوس) منتشر شده است که اشاره‌ای به شخصیت شرور کریون دارد.

تصویری از پشت صحنهٔ فیلم مورد انتظار Morbius (موربیوس) شرکت سونی پیکچرز (Sony Pictures) منتشر شده است و در این صحنه شاهد ایستر اگی به شخصیت شرور و منفی دنیای اسپایدرمن، یعنی کریون شکارچی (Kraven the Hunter)، هستیم. در تصویر منتشرشده، نام شخصیت کریون روی یک کامیون حمل بار دیده می‌شود که باتوجه‌به اطلاعات منتشرشده در این رابطه، این کامیون حمل بار، مربوط‌به یک شیرینی‌پزی یا نانوایی است. طبیعتاً این تصویر دلیل محکمی بر حضور و معرفی شخصیت کریون در فیلم Morbius نیست و اشاره‌ای هم به لقب این شخصیت نشده است، اما طرفداران شخصیت کریون با انتشار همین تصویر بسیار هیجان‌زده شده‌اند به این امید که نام درج‌شده روی کامیون حمل بار، تصادفی نباشد.

تصویر منتشرشده را در پایین مشاهده می‌کنید:

همان‌طور که می‌دانید شرکت سونی پیکچرز ساخت فیلم‌های دیگری از مجموعه‌ی اسپایدرمن را نیز در سر می‌پروراند که همگی آن‌ها احتمالاً دنباله‌دار هم خواهند شد و یکی از این پروژه‌ها مربوط‌به شخصیت کریوِن شکارچی است که قرار است فیلمی مستقلی از آن ساخته شود. طبق گزارش‌ها پیشین، ریچارد ونک، نویسندهٔ فیلم Equalizer 2 (اکولایزر ۲)، نویسندگی فیلم مستقل شخصیت کریون را بر عهده خواهد داشت و این فیلم، اولین لایو اکشن از یکی از بزرگ‌ترین دشمنان شخصیت اسپایدرمن است. نام اصلی شخصیت کریون، سرگئی نیکلایویچ کراوینوف است و این شخصیت، پدر آلیوشا و ولادمیر کراوینوف و برادر ناتنی دیمیتری اسمریدیاکوو، معروف به آفتاب‌پرست، در مجموعه کامیک‌های فرعی اسپایدرمن است. شخصیت کریون توسط استن لی و استیو دیتکو در سال ۱۹۶۴ خلق و برای اولین‌ مرتبه در شماره پانزدهم کامیک The Amazing Spider-Man (مرد-عنکبوتی شگفت‌انگیز) معرفی شد. وی بسیار قدرتمند، سرعتی، بااستقامت، دارای انعطافی ابرانسانی، دیرپیری، متخصص در فنون جنگی و مبارزات تن‌به‌تن بوده و عضو گروه‌های Sinister Six (شش شرور) و خاندان کراوینوف است.

شخصیت کریون توسط استن لی و استیو دیتکو در سال ۱۹۶۴ خلق و برای اولین‌ مرتبه در شماره پانزدهم کامیک The Amazing Spider-Man معرفی شد و وی بسیار قدرتمند، سرعتی، بااستقامت و دارای انعطافی ابرانسانی است

جرد لتو، بازیگر برنده جایزه اسکار برای بازی در فیلم Dallas Buyers Club (باشگاه خریداران دالاس)، قرار است نقش موربیوس را در فیلم مستقل این شخصیت بازی کند. حدود سه هفتهٔ پیش جرد لتو با انتشار تصویری در توییتر رسمی خود اعلام کرد که اولین هفته فیلم‌برداری فیلم Morbius رسماً به پایان رسیده است. در آن تصویر شاهد حضور جرد لتو در نقش مایکل موربیوس هستیم که صورت او با کلاکت فیلم‌برداری پوشش داده شده و به نظر می‌رسد که قرار نیست ظاهر کلی او به این زودی فاش شود. همچنین طبق خبری که ورایتی منتشر چندی پیش منتشر کرده بود، تایریس گیبسون، بازیگر مجموعه فیلم Fast and Furious (سریع و خشمگین) و فیلم Transformers (تبدیل شوندگان)، در حال انجام مذاکرات نهایی با سونی پیکچرز برای بازی در فیلم Morbius است. جرد هریس، بازیگر فیلم Sherlock Holmes: A Game of Shadows (شرلوک هلمز: بازی سایه‌ها) و سریال The Terror (ترور)، دیگر بازیگری بود که به جمع بازیگران فیلم Morbius اضافه شد. مت اسمیت و آدریا آرجونا هم در فیلم جدید شرکت سونی پیکچرز حضور خواهند داشت.

دکتر مایکل موربیوس نام واقعی این شخصیت است که توسط روی توماس، نویسنده و ژیل کین، طراح و هنرمند، خلق شده است. این شخصیت برای اولین‌ مرتبه در سال ۱۹۶۳ و در کامیک Amazing Spider-Man #101 معرفی شد. موربیوس یک دانشمند است که دچار یک بیماری خونریزی نادر می‌شود و پس از تلاش برای درمان بیماری خود، به‌نوعی به یک خون‌آشام تبدیل می‌شود. او بارها با شخصیت اسپایدرمن در دنیای کامیک مبارزه کرده و حتی برای مدتی به یک شخصیت قهرمان تبدیل شده است.

دانیل اسپینوزا، کارگردان فیلم‌هایی چون فیلم Safe House (خانه امن)، فیلم Child 44 (کودک ۴۴) و فیلم Life (حیات)، وظیفه کارگردانی فیلم Morbius را بر عهده دارد. همچنین وظیفه نوشتن فیلمنامه این فیلم نیز بر عهده مت سازاما و بورک شارپلس، نویسندگان فیلم Power Rangers (پاور رنجرز) و سازندگان سریال Lost in Space (گمشده در فضا) بوده است. فیلم Morbius برای اکران در تاریخ ۳۱ جولای ۲۰۲۰ (۱۰ مرداد ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است.

فیلم Venom (ونوم)، اولین فیلم فرعی سری اسپایدرمن بود که در گیشه عملکردی عالی داشت. این فیلم با استقبال فوق‌العاده‌ای از سوی منتقدان همراه نشد و بهتر بگوییم خیلی از منتقدان این فیلم را اصلاً لایق تماشا کردن نیز نمی‌دانستند، اما تماشاچیان و طرفداران شخصیت ونوم این طور فکر نمی‌کردند و به نظر لذت فراوانی از ساختهٔ شرکت سونی پیکچرز بردند؛ فروش فوق‌العاده این فیلم، علاقه طرفداران به این فیلم را ثابت می‌کند. این فیلم با بودجهٔ ۱۱۵ میلیون دلاری، فروشی ۸۵۵ میلیون دلاری در بازار جهانی داشت. در فیلم Venom بازیگرانی چون تام هاردی، وودی هارلسون، ریز احمد، میشل ویلیامز، رید اسکات، اسکات هیز و جنی اسلیت، حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. کارگردانی این فیلم بر عهده روبن فلیشر، کارگردان فیلم Zombieland (سرزمین زامبی‌ها) بوده است. لازم به ذکر است تام هاردی برای بازی در دو فیلم دیگر ونوم با شرکت سونی پیکچرز قرارداد دارد. جف پینکر، یکی از نویسندگان فیلمنامه فیلم Venom، در مصاحبه با سایت Discussing Film در مورد احتمال ساخت قسمت دوم این فیلم نیز چنین گفته بود:

نمی‌توانم چیزی در این مورد بگویم، جز اینکه این اتفاق خواهد افتاد. من در پروژه نخواهم بود، فعلاً که تصمیم این است و من در تیم نویسندگان نخواهم بود.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده