نویسنده: مسیح کریمی
// چهار شنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۳

والت دیزنی رسما بخش سینما و تلویزیون فاکس قرن بیستم را به دست آورد

سرانجام توافق والت دیزنی و فاکس قرن 21 نهایی شد تا دیزنی رسما صاحب بخش سینما و تلویزیون این کمپانی شود.

مرداد ماه امسال بود که سهامداران کمپانی فاکس قرن 21 پیشنهاد ۷۱.۳ میلیارد دلاری کمپانی والت دیزنی را قبول کردند که طبق آن، دیزنی بخش تلویزیونی و فیلمسازی کمپانی فاکس قرن بیستم را به دست خواهد آورد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون و همانطور که پیش از این اعلام شده بود، این توافق رسما تکمیل شده و به پایان رسیده است. والت دیزنی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این کمپانی از هم‌اکنون بخش تلویزیونی و فیلمسازی فاکس قرن بیستم را به دست آورده است. باب ایگر، مدیر عامل والت دیزنی در رابطه با این قرارداد تاریخی گفت:

این یک لحظه فوق‌العاده و تاریخی برای ما است که ارزش قابل توجه و بلند مدتی برای ما و سهامداران ایجاد خواهد کرد. ادغام دیزنی و قاکس قرن 21، ترکیب ثروت محتوای خلاقانه و استعداد ثابت شده است که یک کمپانی برجسته جهانی را در یک دوره فوق‌العاده و پویا، ایجاد می‌کند.

Bob Iger

دیزنی می‌گوید که خرید فاکس به دیزنی این امکان را می‌دهد تا محتوای جذاب‌تر و با کیفیت بالا به‌همراه تنوع محصولات سرگرمی بیشتر برای پاسخگویی به تقاضای مصرف کنندگان رو به رشد در سراسر جهان را ارائه کند. طبق این توافق دیزنی فعالیت خود در بازار بین المللی و ارائه مستقیم محصولات به مصرف کنندگان در سراسر جهان را گسترش خواهد داد. همچنین دیزنی در حال گسترش فعالیت خود در سرویس استریم با ESPN+ و دیزنی پلاس است و همچنین سرمایه گذاری خود در سرویس استریم هولو (Hulu) را نیز افزایش خواهد داد. بدین ترتیب دیزنی رسما صاحب بخش‌هایی چون فاکس قرن بیستم، فاکس سرچلایت پیکچرز، فاکس 2000 پیکچرز، فاکس فمیلی، فاکس انیمیشن، بخش تلویزیون فاکس قرن بیستم، FX پروداکشنز، فاکس 21، شبکه‌های FX، گروه National Geographic، بخش بین الملل شبکه‌های فاکس، استار ایندیا و سهام این کمپانی در هولو، تاتا اسکای و Endemol Shine Group شده است. علاوه بر این، رایان رینولدز با انتشار تصویری در صفحه رسمی خود در توییتر با تکمیل این ادغام شوخی کرد:

Deadpool

همچنین فاکس قرن 21 نیز به فعالیت خود ادامه خواهد داد و این کمپانی همچنان بخش‌هایی چون شبکه فاکس نیوز، فاکس بیزینس، Fox Broadcasting Company، شبکه Fox Sports و Fox Televisions Stations Group را که شامل شبکه FS1، شبکه FS2، شبکه Fox Deportes و شبکه Big Ten Network خواهد بود، در اختیار دارد. حتی بدون در نظر گرفتن فیلم‌های فاکس قرن بیستم که تحت توسط والت دیزنی از این به بعد منتشر خواهند شد، دیزنی محصولات زیادی را برای سال ۲۰۱۹ در نظر گرفته که مدتی پیش فیلم Captain Marvel (کاپیتان مارول) اکران شد و در ادامه شاهد اکران فیلم‌هایی چون فیلم Dumbo (دامبو)، فیلم Avengers: Endgame (اونجرز: پایان بازی)، فیلم Aladdin (علاالدین)، انیمیشن Toy Story 4 (داستان اسباب بازی ۴)، فیلم The Lion King (شیر شاه)، فیلم Artemis Fowl (آرتمیس فاول)، فیلم Maleficent: Mistress of Evil (مالیفیسنت: معشوقه شیطان)، انیمیشن Frozen 2 (فروزن 2) و فیلم Star Wars: Episode IX (جنگ ستارگان: اپیزود 9) خواهیم بود.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده