نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۲

سونی برنامه‌های زیادی برای ساخت آثار مارولی دارد

کمپانی سونی به‌تازگی عنوان کرده که برنامه‌های زیادی برای ساخت فیلم و سریال‌های جدید با محوریت دنیای مارول دارد و برنامه هفت تا هشت سال خود را هم چیده است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، کمپانی سونی پیکچرز به‌تازگی اعلام کرد که آنها برای «هفت تا هشت» سال بعد خود هم برنامه چیده‌اند و قصد دارند در طی این چند سال، آثار تلویزیونی و سینمایی زیادی را براساس شخصیت‌های کمپانی مارول درست کنند. این کمپانی چندی پیش فیلم Venom (ونوم) را به روی پرده سینماها برد که با موفقیت مالی چشم‌گیری روبه‌رو شد. بعد از آن هم انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse (مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی) را اکران کرد که این اثر هم چه از نظر منتقدان و چه از نظر مالی عملکرد فوق‌العاده خوبی داشت.

تونی وینسیکرا، رئیس کمپانی سونی پیکچرز اینترتینمنت، به همراه مایک هاپکینز، رئیس بخش تلویزیونی کمپانی سونی پیکچرز در مصاحبه اخیر خود با گزارشگر سایت خبری ورایتی در رابطه با برنامه‌های این کمپانی صحبت کردند. آنها در این مصاحبه اعلام کردند که در آینده، برنامه‌های زیادی برای ساخت آثار مرتبط با دنیای اسپایدرمن دارند. براساس این صحبت‌ها، به نظر می‌رسد که کمپانی سونی دید بسیار واضح و خوبی نسبت به آینده و اینکه دقیقا چه کارهایی می‌خواهد در آینده انجام دهد، دارد. تونی وینسیکرا خطاب به مصاحبه کننده خود اینگونه گفت:

ما برنامه‌ی خیلی خوبی برای هفت تا هشت سال آینده خود داریم و دقیقا می‌دانیم که قرار است در طی این چند سال چه کارهایی با این دارایی‌ها انجام دهیم. این موضوع را هم باید ذکر کنیم که ما فقط قصد ساخت آثار سینمایی را نداریم؛ بلکه در این چند سال، به سراغ ساخت آثار تلویزیونی هم خواهیم رفت. گروه تلویزیونی ما مجموعه شخصیت‌های خودشان را از آن دنیای به خصوص در اختیار دارند. علاوه بر این، ما قصد داریم آنها را توسعه هم بدهیم.

Venom

در ادامه، مایک هاپکینز هم لب به سخن گشود و اینگونه درباره برنامه‌ها و تیم خود توضیح داد:

اعضای تیم گروه تلویزیونی کمپانی سونی کاملا در مسیر مناسب قرار دارند و دقیقا از اینکه چه کارهایی باید انجام دهند، مطلع هستند. آنها دقیقا می‌دانند که چه شخصیت‌هایی بهتر است ستاره یک سریال باشند. ما در حال توسعه و تولید محتواهای زیادی در ارتباط با دنیای مارول هستیم. من فکر می‌کنم که در آینده‌ی خیلی نزدیک، این محتواها وارد بازار مربوط به خودش خواهد شد و این، تحول و اتفاق خیلی خیلی بزرگی برای ما خواهد بود. زیرا ما در گذشته، هیچ آثار تلویزیونی‌ای مربوط با مارول و شخصیت‌های به خصوص دنیای آن تولید نکرده بودیم. به همین خاطر این کار، یک توسعه بسیار بزرگ است که ما وارد آن شده‌ایم... من فکر می‌کنم که ما تا چند وقت پیش اشتیاق این را داشتیم که چندین سریال و آثار تلویزیونی، در دنیایی که خودمان خلق کردیم، بسازیم؛ آثاری که بتوان بین آنها ارتباط ایجاد کرد و آنها را گسترش داد. حالا ما قرار است با همکاری، کاری کنیم که این اشتیاق محقق شود.

در حال حاضر مشخص نیست که کمپانی سونی برای ساخت و نمایش سریال‌های مارولی خود قصد دارد با سرویس‌های استریمی مانند نتفلیکس یا هولو کار کند یا خیر اما گزارش‌ها حاکی از آن است که هاپکینز نام سرویس دیزنی پلاس را از لیست خط نزده است. به همین دلیل این سرویس استریم هم گزینه‌ی بسیار خوبی می‌تواند برای این همکاری باشد.

در این برهه زمانی، کمپانی سونی در حال تولید و توسعه چندین اسپین آف از دنیای اسپایدرمن است؛ اسپین آف‌هایی مانند فیلم Morbius (موربیوس) با بازی جرد لتو، آثاری حول محور بلک کت، سیلور سیبل، کریون شکارچی و همچنین سیلک. در حال حاضر هم دو مورد از آثار سونی-مارول برای اکران در تاریخ ۲۰۲۰ تعیین شده‌اند که یکی از آنها فیلم موربیوس و دیگری به احتمال خیلی زیاد دنباله فیلم ونوم خواهد بود.

 علاوه بر این، چندی پیش اعلام شد که سونی در حال ساخت دنباله‌ای برای انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی و همچنین یک اسپین آف از تمام شخصیت‌های زن این دنیا است. همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که سونی قصد دارد تا یک یا چندین سریال هم براساس شخصیت‌های انیمیشن مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی بسازد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده