نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۴

آمازون نقشه سریال ارباب حلقه ها را منتشر کرد

شبکه آمازون در توییتی، نقشهٔ داستانی سریال مورد انتظار The Lord of the Rings (ارباب حلقه ها) را منتشر کرد و تئوریات طرفداران از همین حالا در مورد اتفاقات این سریال آغاز شده است.

شبکه آمازون در توییتی، نقشه‌ای ساده از سریال The Lord of the Rings (ارباب حلقه‌ها) را منتشر کرد و اتفاقات این سریال در جهان این نقشه روایت خواهد شد. سریال ارباب حلقه ها ساخته‌ٔ شبکه آمازون بر پایه آثار تالکین ساخته می‌شود و قرار است در چند فصل دنبال شود؛ سریالی که آمازون در تولید آن علاوه بر کمپانی نیولاین سینما (New Line Cinema)، با انتشارات هارپر کالینز (ناشر کتاب‌های ارباب حلقه‌ها) و Tolkien Estate (تشکیلاتی که کارهای مرتبط با آثار تالکین را مدیریت می‌کند) همکاری می‌کند.

Lord of the Rings

نقشهٔ توییت‌شده شبکه آمازون که تصویر با کیفیت آن را می‌توانید از اینجا دانلود کنید، مکان‌های بیشتری از دنیای شرقی آثار جی. آر. آر. تالکین را دربرمی‌گیرد و بالای «دریای روئان»، جایی است که طرفداران مجموعه داستان‌های «ارباب حلقه‌ها» را هیجان‌زده کرده است و باید دید در سریال نیز چنین مکان‌هایی به تصویر کشیده خواهد شد یا خیر.

این نقشه مکان‌های بیشتری از دنیای شرقی آثار جی. آر. آر. تالکین را دربرمی‌گیرد و بالای «دریای روئان»، جایی است که طرفداران مجموعه داستان‌های «ارباب حلقه‌ها» را هیجان‌زده کرده است 

طبق نظریهٔ برخی طرفداران، این نقشه نشان‌دهندهٔ زمانی پس از «جنگ بزرگ» یا «جنگ خشن» خواهد بود که آخرین نبرد در برابر مورگوت در دورهٔ نخست است؛ طرفداران این نظریه عقیده دارند دلیل به تصویر کشیده نشدن منطقهٔ بلریاند (Beleriand)، ناحیه‌ای در شمال غربی سرزمین میانی در دورهٔ نخست در رشته ‌افسانه‌های تالکین، مربوط به همین دوران پسا جنگ است. آنان همچنین معتقدند که داستان سریال در دوران دوم و سوم رشته‌ افسانه‌های تالکین، روایت خواهد شد. اگر این نظریات درست باشد، آن زمان باید منتظر معرفی مکان‌ها و شخصیت‌ها و اتفاقات جدیدی باشیم؛ منطقه‌ای چون نومنور و شخصیت گیل گَلَد، آرنور یا فرمانروایی شمالی، پادشاهی دونداین در سرزمین اریادور واقع در سرزمین میانه و خیلی مکان‌ها و شخصیت‌های جدید دیگر که کمتر برای طرفداران شناخته شده است. زیر توییت شبکه آمازون چنین نوشته بود:

سه حلقه برای پادشاهان اِلف زیر آسمان

طرفداران عقیده دارند با اشاره به اِلف‌ها در این توییت، باید منتظر معرفی اِلف‌هایی چون گالادریل و الروند و دیگر اِلف‌های معروف دنیای «ارباب حلقه‌ها» در این مجموعه باشیم.

در حال حاضر تنها می‌دانیم که اتفاقات این سریال قرار است پیش از اتفاقات رمان و فیلم The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring (ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه) جریان داشته باشد. این سریال قرار است براساس دست‌نوشته‌های تالکین که تاکنون فاش نشده‌اند، ساخته و در ۵ فصل تولید شود که هزینه آن حدود یک میلیارد دلار خواهد بود. جان دی. پین و پاتریک مک‌ کی، نویسندگان فیلمنامه فیلم Star Trek 4 (پیشتازان فضا ۴)، وظیفه نگارش فیلمنامهٔ سریال «ارباب حلقه‌ها» را بر عهده گرفته‌اند.

گفتنی است فیلم Tolkien (تالکین) هم در دست ساخت است و این فیلم براساس زندگی و دوران جوانی جی. آر. آر. تالکین (J.R.R. Tolkien)، خالق مجموعه کتاب‌های The Hobbit (هابیت) و The Lord of the Rings، است که توسط کمپانی فاکس سرچلایت که زیر مجموعه فاکس قرن بیستم است تولید شده و مدتی پیش اولین تریلر آن منتشر شد. کارگردانی فیلم Tolkien بر عهده دمه کاروکسکی، کارگردان فیلم Tom of Finland بوده است و دیوید گلیسون و استفان برسفورد، وظیفه نگارش فیلمنامهٔ فیلم تالکین را بر عهده داشته‌اند. نیکلاس هولت، لیلی کالینز، تام گلین-کارنی، آنتونی بویل، پاتریک گیبسون، کالم مینی، جنویو اورایلی، کریگ رابرتس، درک جاکوبی، پم فریس و جیمز مک‌کالوم، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Tolkien حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم تالکین برای اکران در تاریخ ۱۰ می ۲۰۱۹ (۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده