نویسنده: مهرداد داودی
// یکشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۸

مایکل دودوک، برنده جایزه اسکار، داور جشنواره پویانمایی تهران شد

مایکل دودوک، انیماتور برنده جایزه اسکار، به عنوان داور جشنواره بین المللی پویانمایی تهران انتخاب شد و به ایران خواهد آمد. با زومجی همراه باشید.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون و بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، به نقل از محمدرضا کریمی صارمی، دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، اعلام شده است که مایکل دودوک، برنده جایزه اسکار، برای داوری جشنواره یازدهم به ایران خواهد آمد. کریمی‌صارمی حضور دودوک را با سخنان زیر اعلام کرد:

در حالی داوری بخش بین‌الملل این جشنواره از روز دهم اسفند آغاز می‌شود که خالق انیمیشن کوتاه «پدر و دختر» (برنده اسکار) در این هیات حضور خواهد داشت.

دبیر یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران افزود:

در روز پایانی این جشنواره فرصتی فراهم آورده‌ایم که علاقه‌مندان امکان دیدار با این هنرمند شاخص جهان را داشته باشند و دودوک طی نشستی با عنوان «مایکل دودوک و فیلم‌هایش» گفت‌وگویی صمیمانه با مخاطبان خواهد داشت.

کریمی‌صارمی درباره محتوای این نشست خبری گفت:

او قرار است درباره شیوه ساخت آثارش، دیدگاهش نسبت به آن‌ها و درواقع حول محور آثار خود سخن بگوید و ‌پاسخ‌گوی مخاطبان نیز باشد.

مایک دودوک دی ویت هنرمند متولد هلند است. این هنرمند در زمینه کارگردانی و تصویرگری فعالیت می‌کند و غالبا در کارهایش از انیمیشن دستی و آبرنگ استفاده می‌کند. دودوک برای کارگردانی انیمیشن «پدر و دختر» برنده اسکار بهترین پویانمایی شده است.

یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند به دبیری محمدرضا کریمی‌صارمی در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار خواهد شد. در این جشنواره آثار منتخب داخلی و خارجی پخش خواهند شد.


منبع کانون
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده