نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳

سریال Queer as Folk بازسازی خواهد شد

بازسازی سریال محبوب انگلیسی Queer as Folk (به عجیبی مردم) در دست ساخت است و شبکه Bravo تهیه‌کنندگی و ساخت این پروژه را بر عهده دارد.

طبق گزارش اختصاصی سایت وِرایتی، شبکه براوو (Bravo) در نهایت توانست گوی سبقت را از دیگر شبکه‌های خواهان بازسازی سریال محبوب انگلیسی Queer as Folk (به عجیبی مردم) به‌رباید و نسخهٔ جدید این سریال توسط این شبکه در دست ساخت و تولید است.

راسل تی دیویس که خالق مجموعهٔ ابتدایی Queer as Folk است و این مجموعه در ابتدا در کشور انگلستان روی آنتن رفت، در پروژه جدید به‌عنوان مدیر اجرایی انجام کار خواهد کرد. طبق برخی گفته‌ها، استیون دان برای نگارش فیلمنامه، کارگردانی و همچنین تهیه‌کنندگی اجرایی این پروژه انتخاب شده است. نیکولا شیندلر از کمپانی رد پروداکشنز (Red Productions) که تهیه‌کنندگی اجرایی مجموعهٔ ابتدایی را نیز بر عهده داشت، در کنار لی آیزنبرگ از کمپانی کوآنتیتی اینترتینمنت (Quantity Entertainment)، از دیگر تهیه‌کنندگان اجرایی نسخهٔ جدید Queer as Folk خواهند بود. تهیه‌کنندگی این پروژه بر عهده دو کمپانی دیجیتال رایت گروپز (Digital Rights Group) و ننت استودیو (NENT Studios) خواهد بود.

نسخهٔ ابتدایی مجموعهٔ درام Queer as Folk در دو فصل و مجموعاً ۱۰ قسمت و بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ از شبکه Channel 4 در کشور انگلستان روی آنتن رفت. هر قسمت از آن مجموعه بین ۳۵ تا ۵۰ دقیقه بود و بازیگرانی چون آیدن گیلن، چارلی هانام و کریگ کِلی، سه شخصیت اصلی داستان بودند که در شهر منچستر زندگی می‌کردند. نسخهٔ آمریکایی این مجموعه پیش از این ساخته شده بود و در سال ۲۰۰۰ از شبکه کابلی Showcase در کشور کانادا و شبکه کابلی Showtime در کشور ایالات متحدهٔ آمریکا روی آنتن رفته بود. داستان نسخهٔ آمریکایی در شهر پترزبورگ پنسیلوانیای غربی روایت می‌شد و در ۵ فصل بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ روی آنتن شبکه Showtime رفت و مجموعاً ۸۳ قسمت داشت و هر قسمت حدود یک ساعت بود. در این نسخه بازیگرانی چون گِیل هارولد، رندی هریسون، هال اسپارکس، پیتر پیج و اسکات لوِول حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

نسخه ابتدایی مجموعه درام Queer as Folk در دو فصل و مجموعاً ۱۰ قسمت و بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۰ از شبکه Channel 4 در کشور انگلستان روی آنتن رفت

در نسخهٔ جدیدی که قرار است شبکه Bravo آن را بسازد و البته گویا همین اکنون در دست ساخت است، شخصیت‌های کاملاً جدید معرفی خواهند شد و لوکیشن و داستانی کاملاً متفاوت به نسخه‌های قبلی خواهد داشت. در توصیف مجموعهٔ جدید چنین آمده است که این مجموعه، نسخه‌ای مدرن از مجموعهٔ ابتدایی انگلیسی است و داستان آن پیرامون زندگی چند دوست می‌گذرد که بنا به دلایلی دچار تراژدی می‌شوند.

راسل تی دیویس علاوه بر تهیه‌کنندگی مجموعهٔ Queer as Folk، به‌تازگی نگارش فیلمنامه و مدیریت اجرایی مینی‌سریال دو شبکه BBC و آمازون با نام A Very English Scandal (یک افتضاح کاملاً انگلیسی) را به انجام رسانده است که در این سریال هیو گرانت و بن ویشاو نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند. این مجموعهٔ نامزد دریافت سه جایزه در مراسم گلدن گلوب شد و به‌عنوان بهترین سریال کوتاه و محدود نیز انتخاب شد.

شبکه Bravo به‌تازگی سریال Dirty John (جان کثیف) با نقش‌آفرینی کانی بریتون و اریک بانا را روی آنتن برد که تاکنون ۶ قسمت از این مجموعه ساخته شده است و معلوم نیست ساخت این پروژه که بر اساس پادکستی با همین عنوان بود ادامه خواهد یافت یا خیر. قسمت سوم این مجموعه با تأخیر، هفتهٔ پیش روی آنتن رفت و تبدیل به سومین تلکست پربیننده که با تأخیری یکساله روی آنتن می‌رود، شد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده