نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۶

تاریخ اکران فیلم جدید سم مندس اعلام شد

تاریخ اکران فیلم 1917 که در مورد جنگ جهانی اول است و سم مندس با همکاری و تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ آن را ساخته، اعلام شد.

تاریخ اکران فیلم جدید سم مندس، کارگردان برنده‌ٔ جایزه‌ی اسکار، که در دوران جنگ جهانی اول روایت خواهد شد و عنوان آن 1917 است، به‌صورت رسمی اعلام شد. سم مندس در این پروژه با استیون اسپیلبرگ، کارگردان نامی سینمای هالیوود همکاری خواهد داشت و کمپانی Amblin Partners/DreamWorks که متعلق به اسپیلبرگ است، تهیه‌کنندگی این پروژه را بر عهده دارد.

درام جنگ جهانی اول 1917 برای اکران در روز کریسمس سال ۲۰۱۹، یعنی ۲۵ دسامبر (۴ دی ماه) برنامه‌ریزی شده است و اکران جهانی این فیلم در تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۰ دی ماه) خواهد بود. دو کمپانی دریم ورکز پیکچرز (DreamWorks Pictures) و یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) روز سه‌شنبه این خبر را به‌صورت رسمی تأیید و اعلام کردند.   

سم مندس علاوه بر کارگردانی این فیلم، در بخش نگارش فیلمنامه نیز با کریستی ویلسون کایرنز همکاری داشته است. مراحل فیلمبرداری و تولید این فیلم در تابستان و توسط کمپانی Amblin Partners/DreamWorks که متعلق به اسپیلبرگ است، انجام شده است. کمپانی یونیورسال پیکچرز اکران داخلی این فیلم در خاک ایالات متحده آمریکا را بر عهده خواهد داشت.

سم مندس برای کارگردانی فیلم American Beauty (زیبای آمریکایی) در سال ۲۰۰۰، برندهٔ جایزهٔ بخش بهترین کارگردانی مراسم اسکار شد. از معروف‌ترین فیلم‌های این کارگردان می‌توان به Road to Perdition (جاده‌ای به‌سوی تباهی) و Away We Go (جایی که می‌رویم) اشاره کرد. وی همچنین کارگردانی فیلم‌های Skyfall (اسکای‌فال) و Spectre (اسپکتر) را نیز در کارنامه دارد. در واقع آخرین فیلمی که از مجموعه «جیمز باند» روی پردهٔ سینما اکران شد، فیلم Spectre به کارگردانی سم مندس بود. در این فیلم دنیل کریگ برای چهارمین مرتبه نقش مأمور ۰۰۷ را ایفا کرد. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به کریستوف والتز، اندرو اسکات، دیو باتسیتا، مونیکا بلوچی و لئا سیدو اشاره داشت. فیلم Spectre با بازخورد نسبتاً خوبی از طرف منتقدان همراه شد و با بودجه ساخت ۲۵۰ میلیون دلاری، نزدیک ۸۸۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشت.

گفتنی است کری فوکوناگا که آثاری چون فیلم Sin Nombre (بدون نام)، فیلم Jane Eyre (جین ایر)، فیلم Beasts of No Nation (جانوران بدون کشور) و دو سریال Maniac (مجنون) و فصل اول سریال True Detective (کارآگاه حقیقی) را در کارنامه خود دارد، قرار است فیلم جدید مجموعهٔ «جیمز باند» را بعد از کناره‌گیری دنی بویل از این سمت، کارگردانی کند. این اختلافات و مشکلات به وجود آمده باعث شد که آغاز فیلمبرداری این فیلم و متعاقباً اکران آن روی پردهٔ سینما به تأخیر بیفتد. فیلم بیست‌وپنجم مجموعهٔ «جیمز باند» که ابتدا قرار بود در تاریخ ۸ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۷ آبان ماه ۱۳۹۸) اکران شود به خاطر درگیری دنیل کریگ با فیلم Knives Out (شمشیر از رو بستن) به کارگردانی رایان جانسون، قرار است در تاریخ ۱۴ فوریه ۲۰۲۰ (۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۸) اکران شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده