// سه شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۴

درآمد بخش سینما والت دیزنی در سال 2018 بیش از ۷ میلیارد دلار بوده است

طبق اخبار منتشر شده، کمپانی والت دیزنی طی یک سال گذسته توانسته است با کسب حدودا ۷ میلیارد دلار درآمد از بخش سینمایی‌، رکوردی تاریخی را در گیشه ثبت کند.

اگر بخواهیم واقع بینانه به تمامی موضوعات نگاه کنیم باید به این موضوع اقرار کنیم که والت دیزنی یکه‌تاز صنعت سینما در گیشه و پول پارو کردن از مجموعه‌های بزرگش بوده؛ درحالی که به خوبی می‌دانیم این مسئله فقط به سال ۲۰۱۸ ختم نمی‌شود؛ چرا که همانطور که در چند سال اخیر شاهد روند روبه‌رشد و صعودی این کمپانی بودیم، به احتمال زیاد طی سال‌های آینده نیز قرار است دوباره با این مسئله برخورد مستقیم و شفاف داشته باشیم.

براساس گزارش منتشر شده از سوی خبرگزاری Variety، کمپانی بزرگ والت دیزنی در حالی که تنها چند هفته تا آغاز سال نو میلادی مانده است توانسته طی یک سال گذشته (۲۰۱۸ میلادی) با کسب درآمد شگفت انگیز ۷ میلیارد دلاری از بخش سینما، رکوردی تاریخی در گیشه یا همان باکس آفیس ثبت کند. جالب است بدانید که در طول تاریخ صنعت سینما و باکس آفیس این دومین بار است که یک استودیو سینمایی توانسته است از مرز ۷ میلیارد دلار عبور کند که در صورت تحقیق درباره این استودیو دوباره با یک نام آشنا برخورد می‌کنید: والت دیزنی. شما در ادامه می‌توانید لیستی از فیلم‌های سینمایی این استودیو در سال ۲۰۱۸ را مشاهده کنید:

۱. در جایگاه اول فیلم فوق محبوب Avengers: Infinty War (انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت) با فروشی معادل ۲ میلیارد قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است این فیلم ابرقهرمانی علاوه بر فهرست آثار والت دیزنی همچنین در جایگاه اول گیشه جهانی سال ۲۰۱۸ نیز قرار می‌گیرد.

۲. در جایگاه دوم فیلم ابرقهرمانی Black Panther (پلنگ سیاه) با فروشی معادل ۱.۳۵ میلیارد دلاری قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که این فیلم علاوه بر فهرست آثار والت دیزنی همچنین در جایگاه دوم گیشه جهانی سال ۲۰۱۸ قرار می‌گیرد.

۳. در جایگاه سوم انیمیشن محبوب The Incredibles 2 (شگفت انگیزان ۲) با فروشی معادل ۱.۲۴ میلیارد دلار جای دارد. لازم به ذکر است که این فیلم در جایگاه چهارم پرفروش‌ترین فیلم‌های گیشه ۲۰۱۸ قرار می‌گیرد.

۴. در جایگاه چهارم فیلم ابرقهرمانی Ant-Man and the Wasp (مرد مورچه‌ای زنبورک) با فروشی معادل ۶۲۲ میلیون دلار قرار گرفته است. لازم به ذکر است این فیلم در جایگاه هشتم پرفروش‎ترین فیلم‌های گیشه جهانی ۲۰۱۸ پایین‌تر از ونوم (۸۲۲ میلیون دلار)، ماموریت غیرممکن: فال اوت (۷۹۱ میلیون دلار) و ددپول 2 (۷۳۴ میلیون دلار) قرار می‌گیرد.

walt disney/والت دیزنی

۵. در جایگاه پنج فیلم Solo: A Star Wars Story (سولو: روایتی از جنگ ستارگان) با فروشی معادل ۳۹۳ میلیون دلار جای می‌گیرد.

۶. در جایگاه ششم Ralph Breaks The Internet (رالف اینترنت را خراب می‌کند) با فروشی معادل ۲۵۸.۹ میلیون دلار قرار می‌گیرد. (تا به این لحظه)

۷. در جایگاه هفتم فیلم‌های این استودیو فیلم Christopher Robin (کریستوفر رابین) با فروشی معادل ۱۹۷.۴ میلیون دلار قرار دارد.

اما در کنار فیلم‌های اکران شده در سال ۲۰‍۱۸ باید به آثاری اشاره کنیم که در عین اکران و انتشار در سال ۲۰۱۷، بخشی از درآمد خود را امسال کسب کرده‌اند. شما در ادامه می‌توانید اطلاعات به‌دست آمده را مشاهده کنید:

۱. فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) موفق شد ۲۹۲ میلیون دلار از فروش کلی ۱.۳۳ میلیارد دلاری‌اش را در سال ۲۰۱۸ کسب کند.

۲. انیمیشن Coco (کوکو) نیز موفق شد ۲۶۹ میلیون دلار از فروش کلی ۸۰۷ میلیون دلاری‌اش را در سال ۲۰۱۸ کسب کند.

با تمامی این تواصیف استودیو والت دیزنی هنوز یک فیلم سینمایی بزرگ دیگر برای امسال در دست دارد که می‌تواند تا حدودی رکورد آن را نجومی‌تر کند. فیلم Mary Poppins Returns (بازگشت مری پاپینز) با بازی امیلی بلانت قرار است قبل از کریسمس به اکران درآید که انتظار می‌رود بتواند در آغاز کار داخلی‌اش (آمریکا) موفق به کسب ۶۵ میلیون دلار از گیشه شود.

دیزنی همچنین برای سال ۲۰۱۹ برنامه‌های بسیار بزرگی را تدارک دیده است که تا به این لحظه از آثاری چون لایو اکشن Lion King (شیر شاه)، Dumbo (دامبو) و Aladdin (علاءالدین)، انیمیشن فوق محبوب Toy Story 4 (داستان اسباب بازی ۴)، Frozen 2 (منجمد ۲)، Star Wars: Episode IX (جنگ ستارگان: اپیزود نهم) و تعدادی از مورد انتظار‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی مارول استودیوز از جمله فیلم Avengers: Endgame (انتقام‌جویان: آخربازی) و Captain Marvel (کاپیتان مارول) رونمایی کرده است.

نظر شما در رابطه با این موضوع چیست؟ آیا دیزنی می‌تواند بار دیگر در سال ۲۰۱۹ رکوردی تاریخی را ثبت کند؟ دیدگاه‌هایتان را با ما در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده