نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸

تاریخ احتمالی قسمت دوم فیلم Venom مشخص شد

طبق برخی اخبار غیررسمی، تاریخ احتمالی قسمت دوم فیلم Venom (ونوم) و همچنین فیلم Morbius (موربیوس) مشخص شده است.

فیلم Venom (ونوم) با بازی تام هاردی بعد از مدت‌ها انتظار، تقریباً یک ماه و نیم پیش روی پردهٔ سینما رفت، اما با استقبال فوق‌العاده‌ای از سوی منتقدان همراه نشد و بهتر بگوییم خیلی از منتقدان این فیلم را اصلاً لایق تماشا کردن نیز نمی‌دانستند، اما تماشاچیان و طرفداران شخصیت ونوم این طور فکر نمی‌کردند و به نظر لذت فراوانی از ساختهٔ کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) بردند؛ فروش این فیلم از مرز ۷۰۰ میلیون دلار علاقه طرفداران به این فیلم را ثابت می‌کند. با این فروش فوق‌العاده جای تعجب ندارد که دنبالهٔ فیلم Venom نیز ساخته شود و حال اولین اخبار غیررسمی در مورد تاریخ احتمالی اکران آن منتشر شده است.

طبق گزارشات غیررسمی، کمپانی سونی پیکچرز جدول زمان‌بندی تاریخ اکران فیلم‌های خود را به‌روزرسانی کرده است و اولین فیلم، فیلمی بدون عنوان و اسپین‌آف از مجموعهٔ «اسپایدرمن» خواهد بود و فیلم دوم نیز به احتمال فراوان دنبالهٔ Venom است. جاستین کرول، نویسنده و ادیتور سایت وِرایتی، در توییتی اعلام کرده است که فیلمی که غیردنباله خواهد بود برای اکران در تاریخ ۱۰ جولای ۲۰۲۰ (۲۰ تیر ماه ۱۳۹۹) اکران خواهد شد و فیلم دوم که فیلمی دنباله است، برای اکران در تاریخ ۲ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۱ مهر ماه ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است.

venom

جاستین کرول اشاراتی به این موضوع داشت که فیلم ابتدایی همان فیلم Morbius the Living Vampire (موربیوس خون آشام زنده) خواهد بود که نقش اصلی آن به جرد لتو سپرده شده است و فیلم دوم نیز همان دنبالهٔ فیلم Venom خواهد بود که به‌تازگی اکران موفقیت‌آمیزی در گیشه داشت. با این حال تمام این گفته‌ها هنوز از سوی کمپانی سونی پیکچرز به‌صورت رسمی تأیید نشده‌اند؛ گویا تاریخ اکران دو فیلم را سونی پیکچرز قبول دارد و به‌زودی اعلانی رسمی در این رابطه خواهد داشت، اما نام فیلم‌ها مشخص نیست و باید منتظر اخبار آتی از این کمپانی باشیم.

اوایل هفته پیش بود که فیلم Venom توانست در اولین هفته اکرانش در کشور چین ۱۱۱ میلیون دلار فروش کند تا ضمن ثبت یک شروع موفق در بازار این کشور، دومین افتتاحیه برتر فیلم‌های ابرقهرمانی در کشور چین را نیز به نام خود ثبت کند. فروش جهانی فیلم Venom با کمک بازار کشور چین از مرز ۷۰۰ میلیارد دلار عبور کرده است تا احتمالاً این فیلم در نهایت فروشی معادل ۸۰۰ تا ۸۵۰ میلیون دلار را در گیشه تجربه کند. همچنین مجموع فروش محصولات کمپانی سونی پیکچرز در سال ۲۰۱۸ در گیشه، به‌زودی از مرز ۲ میلیارد دلار فروش عبور خواهد کرد. بودجهٔ ساخت این فیلم چیزی در حدود ۱۰۰ تا ۱۱۶ میلیون دلار بود. جالب است بدانید این فیلم امتیاز ۳۵ را در سایت متاکریتیک به دست آورده و در سایت Rotten Tomatoes نیز امتیاز ۲۹ را گرفته است، اما کاربران سایت Rotten Tomatoes، امتیاز ۸۶ را به این فیلم داده‌اند و از فیلم بسیار راضی بوده‌اند. سینما اسکور این فیلم B+ بوده است.

گویا تاریخ اکران دو فیلم را سونی پیکچرز قبول دارد و به‌زودی اعلانی رسمی در این رابطه خواهد داشت، اما نام فیلم‌ها مشخص نیست و باید منتظر اخبار آتی از این کمپانی باشیم

یادآوری می‌کنیم کمپانی سونی پیکچرز چند ماه پیش اعلام کرد که جرد لتو قرار است نقش شخصیت شرور موربیوس را در فیلم مستقل این شخصیت بازی کند. در آن گزارش همچنین اعلام شد که دانیل اسپینوزا، کارگردان فیلم‌هایی چون فیلم Safe House (خانه امن)، فیلم Child 44 (کودک ۴۴) و فیلم Life (حیات)، کارگردانی فیلم Morbius را بر عهده گرفته است. وظیفه نوشتن فیلمنامه این فیلم نیز بر عهده مت سازاما و بورک شارپلس، نویسندگان فیلم Power Rangers (پاور رنجرز) و سازندگان سریال Lost in Space (گمشده در فضا) خواهد بود. دکتر مایکل موربیوس نام واقعی این شخصیت است که توسط روی توماس، نویسنده و ژیل کین، طراح و هنرمند، خلق شده است. این شخصیت برای اولین‌ بار در سال ۱۹۶۳ و در کامیک Amazing Spider-Man #101 معرفی شد. موربیوس یک دانشمند است که دچار یک بیماری خونریزی نادر می‌شود و پس از تلاش برای درمان بیماری خود، به‌نوعی به یک خون آشام تبدیل می‌شود. او بارها با شخصیت مرد عنکبوتی در دنیای کمیک مبارزه کرده و حتی برای مدتی به یک شخصیت قهرمان تبدیل شده است.تام هاردی، وودی هارلسون، ریز احمد، میشل ویلیامز، رید اسکات، اسکات هیز و جنی اسلیت، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Venom حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی این فیلم بر عهده روبن فلیشر، کارگردان فیلم Zombieland (سرزمین زامبی‌ها) بوده است. همچنین تام هاردی برای بازی در دو فیلم دیگر ونوم با کمپانی سونی پیکچرز قرارداد دارد.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده