نویسنده: مهرداد داودی
// سه شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۷

فیلم‌های اصغر فرهادی و عباس کیارستمی در بین صد فیلم برتر غیر انگلیسی زبان تاریخ سینما قرار گرفتند

فیلم‌هایی از اصغر فرهادی و عباس کیارستمی در یک نظرسنجی بین منتقدان سینما، در جمع صد فیلم برتر غیرانگلیسی زبان تاریخ سینما قرار گرفتند.

اصغر فرهادی و عباس کیارستمی دو فیلم‌ساز برجسته و نام‌آشنای ایرانی هستند. به تازگی و طبق جدیدترین اخبار سینما، وب‌سایت BBC یک نظرسنجی سینمایی را بین منتقدان ۴۳ کشور برگزار کرده است. هدف این نظرسنجی انتخاب بهترین فیلم‌های سینمایی غیرانگلیسی زبان تاریخ سینما بوده است. در میان نتایج این نظرسنجی نام چند فیلم ایرانی نیز به چشم می‌خورد. فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» با نام لاتین A Separation و ساخته‌ی اصغر فرهادی در رده‌ی بیست و یکم، فیلم سینمایی «کلوزآپ» ساخته‌ی عباس کیارستمی در رده‌ی سی و نهم، فیلم سینمایی «خانه دوست کجاست» با نام لاتین Where Is the Friend's Home و ساخته‌ی عباس کیارستمی در رده نود و چهارم و فیلم سینمایی «طعم گیلاس» با نام لاتین Taste of Cherry و ساخته‌ی عباس کیارستمی در رده نود و هفتم قرار گرفته‌اند.

عباس کیارستمی

فیلم «جدایی نادر از سیمین» اولین فیلم سینمای ایران بود که موفق به دریافت جایزه اسکار شد. در فهرست بهترین فیلم‌های غیرانگلیسی زبان تاریخ، نام فیلم‌های کارگردان‌های نام‌آشنایی مانند اینگمار برگمان، فدریکو فلینی و آکیرا کوروساوا به چشم می‌خورد. شما می‌توانید فهرست کامل این فیلم‌ها را در وب‌سایت BBC مطالعه کنید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده