نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۴

زازی بیتز درباره فیلم جوکر و شخصیت اصلی آن صحبت کرد

زازی بیتز، بازیگر فیلم Deadpool 2 به‌تازگی در مصاحبه کوتاه جدید خود، در رابطه با فیلم جوکر (Joker) گفت و جوکر این اثر را با نسخه‌ی فیلم Suicide Squad مقایسه کرد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، به نظر می‌رسد که جوکرِ واکین فینیکس قرار نیست همان راهی را که نسخه‌ی جرد لتو رفته، در پیش بگیرد و هیچگونه تتو و دندان فلزی خاصی به عنوان شاهزاده دلقک جرم و جنایت داشته باشد. چندی پیش و در مراسم ایس کامیک کان، زازی بیتز کمی در رابطه با فیلم جوکر صحبت کرد و زمانی که از او سوال پرسیده شد که آیا ما قرار است در این فیلم، شخصیت شرور محبوب داستان‌های بتمن را همانند نسخه فیلم Suicide Squad (جوخه انتحاری) به همراه تتو ببینیم یا خیر، او شوخی کرد و گفت:

نه. من تا به این لحظه، هنوز هیچ تتو و همچنین دندان فلزی خاصی ندیده‌ام.

همانطور که در گزارش‌های سابق هم عنوان شده بود، این نسخه از فیلم Joker (جوکر) قرار است توسط تاد فیلیپس کارگردانی شود. این اثر قرار است به بررسی داستان گذشته‌ی جوکر بپردازد و نقش شخصیت اصلی این اثر را واکین فینیکس ایفا خواهد کرد. با اینکه این شخصیت متعلق به کمپانی دی سی است و در ابتدا همه تصور می‌کردند که داستان آن در مجموعه دنیای سینمایی دی سی جریان دارد، اما طولی نکشید که اعلام شد این اثر از دنیای سینمایی که در آن این شاهزاده‌ی دیوانه توسط جرد لتو ایفا می‌شود، جدا است. فیلم جوخه انتحاری از آنجایی که باری دیگر شخصیت جوکر را به تصویر کشیده بود، خیلی مورد توجه قرار گرفت، اما به خاطر دهان پر از دندان فلزی و همچنین بدن پر از تتویی که این شخصیت داشت، تا حد زیادی جنجالی شد. نویسنده و کارگردان فیلم جوخه انتحاری مدتی قبل توضیح داده بود که قرار بر این بود که هر کدام از تتوها و خالکوبی‌هایی که روی بدن جوکر کشیده شده بود، «یک داستان خیلی خاص» را بیان کند. بعد از آن هم بحث دندان‌های فلزی جوکر به میان می‌آمد؛ دندان‌هایی که جایگزین دندان اصلی شده بود؛ زیرا بتمن (با بازی بن افلک) بعد از اینکه متوجه شد جوکر، همکار و همراه جوانش یعنی رابین را به قتل رسانده، دندان‌های اصلی او را خرد کرد.

Jared Leto

دیوید آیر در مصاحبه با سایت خبری یاهو موویز اینگونه درباره‌ی این موضوع توضیح داد:

در نهایت مردم آنها را کشف می‌کنند و متوجه می‌شوند که در حقیقت چه خبر است و چه حقیقتی پشت آنها قرار دارد. اما کاملا مشخص است که مردم با این موضوع مشکل دارند و مخالف آن هستند. هر زمان که تو یک کار جدید انجام دهی، افراد خیلی زیادی با آن مخالفت می‌کنند. داستان‌های به‌خصوص زیاد و همچنین ایستر اگ‌های مختلفی درون این تتوها وجود دارد. حتی درون دندان‌های او، یک داستان کلی و کامل پشت این دندان‌ها قرار دارد که خیلی هم داستان مهمی است. این دندان‌ها و تتوها به نوعی داستان این شخصیت را روی بدنش قرار داده است. این جوکر، نسخه‌ای است که کارهای زیادی باید روی آن انجام شود و به نظرم می‌تواند در دنیای خودمان هم زندگی کند و وجود داشته باشد.

جالب است بدانید که دیوید آیر برای اینکه بتواند یک ظاهر واقعی‌تر و جالب از جوکر خود در بیاورد، ظاهر یک شخصیت مجرم اینستاگرامی را قرض گرفت و به نوعی او را منبع الهام خود قرار داد. او برای توجیه این کار خود عنوان کرد که دوست داشت جوکر خود را به شکل «شخصیتی خلق کند که به نوعی گذشته‌ای دارد و نشانه‌هایی از آن، در زندگی واقعی خودمان یافت می‌شود.»

در ادامه مراسم ایس کامیک کان، زمانی که از زازی بیتز خواسته شد تا کمی در رابطه با جزئیات شخصیت خودش توضیح دهد، اینگونه اعلام کرد:

صادقانه بگویم؛ من فکر نمی‌کنم که بتوانم در این باره با شما صحبت کنم اما می‌توانم بگویم که این اثر واقعا فیلمنامه خوبی دارد.

فیلم Joker برای اکران در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۲ مهر ۱۳۹۸) برنامه ریزی شده است.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده