نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۷

محمد عبادی، دوبلور پیشکسوت ایرانی بر اثر ایست قلبی درگذشت

محمد عبادی، دوبلور پیشکوست کشورمان که صداپیشگی نقش‌هایی چون شرلوک هولمز یا تسوکه در انیمیشن «سفر‌های میتی کومان» را برعهده داشت، درگذشت. 

محمد عبادی از دوبلور‌های قدیمی و مشهور ایران بود. وی در سال ۱۳۲۶ متولد شد و فعالیت در عرصه دوبله را از ۲۵ سالگی آغاز کرد. محمد عبادی را طرفداران انیمیشن باید به‌خوبی بشناسند؛ چرا که وی صداپیشه شخصیت‌هایی چون تسوکه در انیمیشن «سفر‌های میتی کومان» یا بوشوگ در انیمیشن «لوک خوش‌شانس» بوده است. علاوه بر این محمد عبادی در آثار مختلفی صداپیشگی شخصیت شرلوک هولمز را هم برعهده داشته و در سریال «ناوارو» هم که زمانی محبوبیت بسیار زیادی در ایران داشت، برای شخصیت اوکلند صداپیشگی کرده است. 

محمد عبادی مدتی بود که با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد و متاسفانه در اولین ساعات بامداد امروز، در اثر ایست قلبی در بیمارستان فیروزگر تهران درگذشت. مرتضی میر‌باقری، معاون سیما، در پیامی درگذشت این دوبلور معروف را تسلیت گفت که متن این پیام به شرح زیر است:

خبر درگذشت صدای ماندگار واحد دوبلاژ رسانه ملی جناب آقای محمد عبادی مرا و تمامی دوستداران و علاقمندان این هنرمند گرانقدر را اندوهگین کرد.

هر چند اکنون محمد عبادی در میان ما نیست اما بی‌تردید هنر والا و صدای اررزشمند به‌جا مانده از آن مرحوم و یاد و خاطره این هنرمند متعهد با ما خواهد ماند.

اینجانب با عرض تسلیت به خانواده این عزیز از دست رفته، خانواده بزرگ دوبلاژ صداوسیما و تمامی دوستداران محمد عبادی عزیز، از خداوند منان برای آن عزیز از دست رفته آمرزش و آرامش و برای بازماندگان صبر جزیل خواهانم.

زومجی هم درگذشت محمد عبادی را تسلیت می‌گوید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده