نویسنده: مهرداد داودی
// یکشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۴۵

شرایط اکران فیلم همه می دانند در ایران مشخص شد

معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی در گفت‌وگویی درباره شرایط اکران فیلم همه می دانند به کارگردانی اصغر فرهادی در سینماهای ایران گفته است.

فیلم اسپانیایی‌زبان همه می دانند (Everybody knows) تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی کارگردانی ایرانی است. از زمان انتشار نام بازیگران این فیلم تا انتشار تریلرش، ابهاماتی درباره اکران جدیدترین ساخته اصغر فرهادی در ایران به‌وجود آمد. مدتی پیش نیز برنامه اکران فیلم در کشورهای مختلف منتشر شد؛ برنامه‌ای که در آن خبری از اکران فیلم در ایران نبود. البته اصغر فرهادی پیش‌تر در جشنواره کن به صراحت اعلام کرده بود که اولویتش برای اکران فیلم‌هایش، اکران در ایران خواهد بود. فرهادی در حاشیه جشنواره کن چنین گفته بود:

فیلم ساختن در ایران برای من در اولویت است و من دوست دارم بیشتر فیلم‌هایم را در ایران بسازم و سعی می‌کنم فیلم‌هایم را در ایران به نمایش بگذارم. سعی می‌کنم همه می‌دانند هم همین پروسه را طی کند؛ نمی‌دانم می‌توان فیلم را بدون تغییر نمایش داد یا خیر. من تلاش خودم را خواهم کرد.

طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون و به گزارش ایسنا، ابراهیم داروغه‌زاده، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی درباره شرایط اکران فیلم همه می‌دانند به کارگردانی اصغر فرهادی با اشاره به اینکه تاکنون درخواستی مبنی بر اکران فیلم همه می‌دانند در ایران ارائه نشده است، چنین گفته است:

از آنجا که «همه می‌دانند» طبق ضوابط موجود تهیه‌کننده ایرانی و پروانه ساخت از سازمان سینمایی ایران ندارد، فیلم خارجی محسوب می‌شود. در نتیجه در صورت درخواست نمایش و صدور مجوز توسط شورای بازبینی، این فیلم در گروه فیلم‌های خارجی اکران خواهد شد.

فیلم اصغر فرهادی به‌واسطه‌ی حضور بازیگران اسپانیایی مانند پنه لوپه کروز و خاویر باردم علاوه بر مشکل داشتن تهیه کننده خارجی، احتمالا برای مواردی مانند پوشش بازیگران نیز دچار ممیزی شود. فروش فیلم همه می‌دانند همچنین مدتی پیش از مرز پنج میلیون دلار عبور کرد. این فیل با بازی بازیگرانی مانند پنه لوپه کروز، خاویر باردم، ریکاردو دارین، ادوارد فرناندز، باربارا لنی، الویرا مینگز، ایما کوئستا، روژه کاسا مایور و رامون باره‌آ ساخته شده است. داستان این فیلم درباره زنی به‌نام کارولینا است که پس بازگشت به محل زندگی‌اش با مشکلاتی مواجه می‌شود.

نظر شما کاربران زومجی درباره اکران فیلم همه می‌دانند چیست؟


منبع ایسنا
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده