نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۲

حضور ژولیت بینوش و ایتن هاوک در فیلمی از یک کارگردان ژاپنی

ایتن هاوک، بازیگر فیلم‌های Sinister (شوم) و The Purge (پاکسازی)، به همراه ژولیت بینوش فرانسوی، در فیلم جدید هیروکازو کورئیدا، کارگردان ژاپنی حضور خواهند داشت.

ایتن هاوک، بازیگر، نویسنده و کارگردان آمریکایی و یکی از نویسندگان اقتباس تلویزیونی The Good Lord Bird کمپانی بلوم هاوس (Blumhouse)، قرار است در فیلم جدید هیروکازو کورئیدا، کارگردان خوشنام ژاپنی، همراه با ژولیت بینوش فرانسوی و کاترین دنو، دیگر هنرپیشهٔ فرانسوی، به ایفای نقش بپردازد.

چندی پیش اعلام شد که ایتن هاوک یکی از نویسندگان اقتباس تلویزیونی The Good Lord Bird کمپانی بلوم هاوس است و در این مجموعهٔ محدود تلویزیونی ایفای نقش نیز خواهد کرد. مجموعهٔ تلویزیونی The Good Lord Bird بر اساس رمانی با همین نام و نوشتهٔ جیمز مک‌براید ساخته خواهد شد؛ رمان جیمز مک‌براید برندهٔ جایزه کتاب ملی آمریکا (National Book Award) شده است. ایتن هاوک در این مجموعهٔ تلویزیونی کمپانی بلوم هاوس نقش شخصیتی به نام جان براون را که یکی از سردمداران الغای قانون بردگی در ایالات متحده آمریکا بود بر عهده خواهد داشت. ایتن هاوک به همراه مارک ریچارد (از نویسندگان سریال Fear of the Walking Dead)، نگارش فیلمنامهٔ این مجموعهٔ تلویزیونی را بر عهده دارند. ایتن هاوک سابقهٔ همکاری با کمپانی بلوم هاوس را در دو فیلم Sinister (شوم) و The Purge (پاکسازی) داشته است. از فیلم‌های معروف این بازیگر باکیفیت سینمای هالیوود می‌توان به Before Sunrise (پیش از طلوع)، Training Day (روز تعلیم)، Lord of War (ارباب جنگ)، Boyhood (پسرانگی)، Born to Be Blue (زاده برای افسردگی)، In a Valley of Violence (در درهٔ خشونت) و نسخهٔ جدید The Magnificent Seven (هفت دلاور) اشاره داشت.

Hirokazu

هیروکازو کورئیدا در سال جاری برندهٔ جایزهٔ بزرگ جشنواره بین‌المللی فیلم کن برای ساخت فیلم مستقل Shoplifter (دزد مغازه) شد و در حال حاضر در کشور فرانسه مشغول ساخت فیلمی با عنوان The Truth (حقیقت) است که مراحل فیلمبرداری این پروژه از ماه اکتبر (مهر یا آبان‌ماه) سال جاری آغاز خواهد شد.

داستان فیلم The Truth این کارگردان ژاپنی در مورد بازیگر زن فرانسوی (با نقش‌آفرینی کاترین دنو) و دخترش (با نقش‌آفرینی ژولیت بینوش) و فیلمنامه‌نویسی که داماد وی است و نقشش را ایتن هاوک ایفا می‌کند است که به ایالات متحده آمریکا نقل مکان می‌کنند. همچون بیشتر فیلم‌های هیروکازو کورئیدا، فیلمنامهٔ فیلم جدید را نیز او خود نوشته است و بر اساس فیلمنامهٔ اولیه‌ای توسط خود او است که هیچ‌گاه فرصت تکمیل و ساخت فیلمش را پیدا نکرد. این فیلمنامه قرار است به زبان فرانسوی ترجمه شود. اکثر بازیگران فیلم جدید، بازیگران فرانسوی خواهند بود و باید بدین نکته اشاره داشته باشیم که این فیلم، اولین ساخته این کارگردانی ژاپنی در خارج از خاک کشور ژاپن است.

هیروکازو کورئیدا را چنین می‌شناسند که می‌تواند بازی بسیار طبیعی از کودکان بگیرد و این کار را در فیلم‌های Like Father, Like Son (همچون پدر، همچون پسر) و After the Storm (بعد از توفان) انجام داده است.

وی در رابطه با فیلمنامهٔ فیلم جدید خود چنین گفته است:

در مصاحبه‌هایی که مربوط به کودکان می‌شود، همان کاری را می‌کنم که در ژاپن می‌کنم و به آن‌ها فیلمنامه را نمی‌دهم. همین‌طور ادامه می‌دهیم. بازی گرفتن از کودکان، احتمالاً بزرگ‌ترین چالش من خواهد بود.

در مورد کاترین دنو ۷۴ ساله نیز باید بگوییم که وی هفتهٔ گذشته برندهٔ جایزهٔ Praemium Imperiale شد که معتبرترین جایزهٔ سینمایی کشور ژاپن است. این جشنواره توسط خانوادهٔ سلطنتی ژاپن برگزار می‌شود و جایزهٔ آن ۱۳۷ هزار دلار (معادل ۱۵ میلیون ین ژاپن) است.  

تهیه‌کنندگی این فیلم به‌صورت مشترک بر عهدهٔ هیروکازو کورئیدا و کمپانی فیلمسازی فرانسوی 3B Productions خواهد بود و فیلم The Truth برای اکران در سال آیندهٔ میلادی برنامه‌ریزی شده است.

 

 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده