نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۲۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

بازیگر فیلم Interstellar در فیلم Dune ایفای نقش می‌کند

تیموتی هال شالامه، بازیگر جوان سینمای هالیوود در حال مذاکره برای ایفای نقش شخصیت اصلی داستان فیلم Dune (تل‌ماسه) دنیس ویلنوو است.

تیموتی هال شالامه، بازیگر جوان سینمای هالیوود که سابقه نقش‌آفرینی در فیلم‌های زیادی را در چند سال اخیر و همچنین حضور در فیلم Interstellar (میان‌ستاره‌ای) کریستوفر نولان را در کارنامه دارد، در حال رایزنی نهایی برای ایفای نقش اصلی ریبوت فیلم علمی تخیلی Dune (تل‌ماسه) دنیس ویلنوو است. دنیس ویلنوو، کارگردان مطرح کانادایی-فرانسوی‌تبار، قصد ساخت فیلم ریبوت Dune (تل‌ماسه) از روی رمان فرانک هربرت را دارد، برای بسیاری این سؤال به وجود آمد که وی قرار است تمام این رمان را در قالب یک فیلم ساخته و به نمایش درآورد یا شاهد مجموعه‌ای سینمایی جدیدی خواهیم بود که گویا مورد دوم صحیح است. پس از ساخت فیلم موفق و بسیار تحسین‌شدهٔ Blade Runner 2049 (بلید رانر ۲۰۴۹)، دنبالهٔ فیلم Blade Runner (بلید رانر) ریدلی اسکات، دنیس ویلنوو تصمیم به ساخت فیلمی از روی رمان محبوب دوران کودکی خود گرفت؛ رمان حماسی و علمی-تخیلی Dune فرانک هربرت. رمان Dune در سال ۱۹۶۵ منتشر شد و نخستین اقتباس سینمایی از رمان حماسی و علمی تخیلی فرانک هربرت در سال ۱۹۸۴ و توسط دیوید لینچ ساخته شد.

دنیس ویلنوو به‌زودی کار خود را آغاز خواهد کرد و این فیلم وارد مراحل پیش تولید خواهد شد؛ البته اگر کار نگارش فیلمنامه هرچه زودتر تمام شود. نگارش فیلمنامهٔ فیلم ریبوت Dune بر عهدهٔ اریک راث خواهد بود. در کارنامهٔ اریک راث نویسندگی فیلمنامهٔ آثاری همچون Forrest Gump (فارست گامپ)، Ali (علی) و The Curious Case of Benjamin Button (مورد عجیب بنجامین باتن) به چشم می‌خورد و وی یکی از نویسندگان قدیمی و خوشنام سینمای هالیوود است.

Dune-II

تیموتی هال شالامه قرار است نقش پاول آتریدس را در ریبوت فیلم Dune ایفا کند که در فیلم ابتدایی ایفای این نقش را کایل مک‌لاکلن بر عهده داشت

تیموتی هال شالامه قرار است نقش پاول آتریدس را در ریبوت فیلم Dune ایفا کند که در فیلم ابتدایی ایفای این نقش را کایل مک‌لاکلن بر عهده داشت. داستان فیلم ابتدایی در مورد رقابتی خانوادگی بر سر کنترل صحرایی بی‌نام‌ونشان در یک سیاره خیالی بود. تیموتی هال شالامه برای ایفای نقش در فیلم Call Me By Your Name (با نام خود صدایم کن)، نامزد دریافت جایزهٔ اسکار شد که این نامزدی، وی را تبدیل به جوان‌ترین بازیگر نامزد دریافت بهترین بازیگر مرد در طول تاریخ مراسم سینمایی اسکار کرد. این بازیگر ۲۲ساله قرار است در فیلم Beautiful Boy (پسر زیبا) سرویس استریم آمازون نیز ایفای نقش کند و همچنین نقش شخصیت گرتا گرویگ در فیلم اقتباسی Little Women را نیز بر عهده خواهد داشت.

دنیس ویلنوو در مورد نسخهٔ لیچ چنین گفته است:

نسخهٔ دههٔ ۸۰ میلادی دیوید لینچ ویژگی و کیفیت بالایی داشت، به نظر من دیوید لینچ یکی از کارگردانان برتر در قید حیات است و احترامی فراوانی برای وی قائلم. اما هنگامی که فیلم او را تماشا کردم، با وجود اینکه تحت تأثیر قرار گرفتم، ولی آن چیزی نبود که در موردش رؤیاپردازی می‌کردم. در تلاشم آن چیزی که در رؤیا داشتم را به تصویر بکشم. نسخهٔ من هیچ ارتباطی با نسخهٔ لینچ نخواهد داشت. قرار است به ماجراهای کتاب بازگردم و آن تصاویری که هنگام مطالعه در ذهنم شکل گرفت را به تصویر آورم.

گفتنی است فیلم Beautiful Boy برای اکران در تاریخ ۱۲ اکتبر (۲۰ مهرماه) در نظر گرفته شده است.

 


منبع Indiewire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده