نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۵

پیتون رید همچنان به دنبال ساخت فیلم Fantastic Four است

پیتون رید، کارگردان فیلم Ant-Man and the Wasp (مرد مورچه‌ای و واسپ)، همچنان علاقمند به ساخت نسخه‌ای جدید از مجموعهٔ Fantastic Four (چهار شگفت‌انگیز) است.

پیتون رید از چند سال پیش فکر ساخت فیلمی جدید از مجموعهٔ Fantastic Four (چهار شگفت انگیز) را در سر می‌پروراند و به نظر می‌رسد همچنان به ساخت این فیلم امیدوار است. اولین فیلم Fantastic Four در سال ۲۰۰۵ با بازی ایوان گریفید در نقش رید ریچاردز (آقای شگفت‌انگیز)، جسیکا آلبا در نقش سوزان استورم (زن نامرئی)، کریس ایوانز در نقش جانی استورم (مشعل انسانی)، مایکل چکلیس در نقش بن گیریم (تینگ) و جولین مک‌مان در نقش ویکتور ون دووم (دکتر دووم)، اکران شد که با وجود نقدهای ضعیف و متوسط از سوی منتقدان، عملکرد خوب و قابل قبولی در گیشه داشت و باعث شد که فاکس قرن بیستم ساخت دنباله این فیلم را تأیید کند. در سال ۲۰۰۷، فیلم Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer (چهار شگفت‌انگیز: قیام موج‌سوار نقره‌ای) روی پرده‌ٔ سینما رفت و با وجود عملکرد نسبتاً خوب در گیشه، سوددهی خوبی نداشت و همچنین با تندترین نقدهای ممکن از سوی منتقدان روبه‌رو شد؛ طرفداران این مجموعه، این فیلم را یک خیانت بزرگ به مجموعه چهار شگفت‌انگیز می‌دانستند و خیلی زود کار این مجموعه در قسمت دوم به پایان رسید. اما باز هم این پایان کار نبود و در سال ۲۰۱۵، ریبوت فیلم Fantastic Four منتشر شد که نه‌تنها نقدهای فوق‌العاده ضعیفی را از سوی منتقدان دریافت کرد، بلکه این فیلم با شکست بزرگی نیز در گیشه روبه‌رو و ساخت دنباله آن نیز لغو شد. اگر قرارداد بین کمپانی والت دیزنی با بخش فیلمسازی و تلویزیونی کمپانی فاکس قرن بیستم رسمی و قطعی شود، مارول استودیو می‌تواند از دو مجموعه بسیار محبوب افراد ایکس (X-Men) و چهار شگفت انگیز (Fantastic Four) در دنیای سینمایی مارول استفاده کند و این خبر خوبی برای طرفداران مارول خواهد بود.

Ant-Man and the Wasp

پیتون رید، کارگردان فیلم Ant-Man and the Wasp (مرد مورچه‌ای و واسپ)، در مصاحبه با سایت ComicBook در رابطه با ساخت فیلمی جدید از مجموعهٔ چهار شگفت‌انگیز چنین گفت:

خب به‌عنوان یک طرفدار بسیار علاقمندم که «چهار شگفت‌انگیز» را در دنیای سینمایی مارول ببینم؛ آن‌ها همان حس‌وحال شخصیت‌های کمیک را به من می‌دهند و همچون خانواده‌ای سلطنتی در دنیای کمیک هستند. از همین رو به‌عنوان یک طرفدار، دوست دارم که آن‌ها را دوباره ملاقات کنم و کسی چه می‌داند، شاید موضوع فراتر از این هم رفت [ساخت فیلمی جدید از این مجموعه]. کسی چه می‌داند که اگر قرارداد بین کمپانی والت دیزنی با بخش فیلمسازی و تلویزیونی کمپانی فاکس قرن بیستم رسمی شود، چه خواهد شد. ایده‌ای در این رابطه ندارم، فقط به‌عنوان یکی از طرفداران مارول، دوست دارم که این موضوع اتفاق بیفتد.  

در حقیقت پیتون رید در همان سال ۲۰۱۵ که فیلم Ant-Man (مرد مورچه‌ای) را ساخت، در فکر ساخت فیلمی جدید از مجموعهٔ چهار شگفت‌انگیز بود و به‌گونه‌ای سعی داشت دنیای آن مجموعه را با مجموعهٔ مرد مورچه‌ای پیوند بزند. پیتون رید در رابطه با ایدهٔ خود چنین گفت:

نمی‌توانم این‌طور بگویم که در دنیای مجموعهٔ Ant-Man شخصیت‌های شرور و منفی خیلی خاصی وجود دارند که بخواهم از آن‌ها فیلم بسازم یا شدیداً شیفتهٔ این شخصیت‌ها باشم. اما کلی شخصیت منفی و شرور هست و فکر می‌کنم یکی از کارهایی که همیشه در مارول انجام داده‌ایم این بوده است که شخصیت‌های مختلف از دنیاهای مختلف را گردهم آورده‌ایم؛ شخصیت گوست نیز چنین به وجود آمده است. این‌طور بود که گفتیم شخصیت گوست در دنیای مرد آهنی، آنتاگونیست چندان شناخته‌شده‌ای نیست و به همین خاطر آن را وارد فیلم جدید خود کردیم. اما صادقانه بگویم که هنوز هیچ ایده‌ای در مورد شخصیت شرور و منفی فیلم جدید مجموعهٔ چهار شگفت‌انگیز ندارم؛ این موضوع دیگری است.

بسیار علاقمندم که «چهار شگفت‌انگیز» را در دنیای سینمایی مارول ببینم؛ آن‌ها همان حس‌وحال شخصیت‌های کمیک را به من می‌دهند و همچون خانواده‌ای سلطنتی در دنیای کمیک هستند

پیتون رید اطلاعات بیشتری از فیلم جدید مجموعهٔ چهار شگفت‌انگیز نداد؛ اینکه ساخت فیلم جدی است یا تنها در حد ایده باقی مانده است. اما بسیار بعید است که مارول از پتانسیل بالای این مجموعه چشم‌پوشی کند و به احتمال فراوان به‌زودی خبرهای بیشتری در این مورد منتشر خواهد شد. همچنین کوین فایگی، رئیس استودیو مارول در مورد توافق احتمالی دیزنی و فاکس به سایت ComicBook گفت:

خیلی به موضوع توافق بین کمپانی والت دیزنی با بخش فیلمسازی و تلویزیونی کمپانی فاکس قرن بیستم و وارد شدن شخصیت‌های جدید به دنیای سینمایی مارول فکر نمی‌کنم، چون هنوز توافقی صورت نگرفته است و در حال حاضر ما شدیداً در استودیو مارول مشغول ساخت پنج فیلم بعدی هستیم. باید ببینیم چه می‌شود [موضوع ساخت فیلم جدید مجموعهٔ چهار شگفت‌انگیز].

فیلم Ant-Man and the Wasp، جدیدترین اثر اکشن، ماجراجویی و علمی تخیلی کمپانی والت دیزنی موشن پیکچرز (Walt Disney Studios Motion Pictures) است که به‌دست پیتون رید، کارگردان فیلم Ant-Man، فیلم Yes Man (مرد بله‌گو) و همچنین فیلم Bring It On، کارگردانی شده است. در فیلم Ant-Man And The Wasp بازیگرانی چون پل راد در نقش اسکات لنگ (مرد مورچه‌ای)، اوانجلین لیلی در نقش هوپ ون دین (واسپ)، مایکل داگلاس در نقش دکتر هنک پیم، مایکل پنیا در نقش لوئیس، تی. آی. در نقش دیو، دیوید دستمالچیان در نقش کرت، رندل پارک در نقش ایجنت جیمی وو، والتون گوگینس در نقش سانی بچ، هانا جان کامن در نقش گوست، میشل فایفر در نقش جنت ون دین (واسپ)، لارنس فیشبرن در نقش دکتر بیل فاستر، جودی گریر در نقش مگی و ابی رایدر فرتسون در نقش کسی و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم Ant-Man and the Wasp روز جمعه این هفته روی پرده‌ٔ سینما رفت. دنباله فیلم Ant-Man با واکنش مثبت منتقدان روبه‌رو شده و بیشتر منتقدان این فیلم را بسیار بهتر از قسمت اول می‌دانند. مدت زمان این فیلم ۱۱۸ دقیقه یا به عبارتی ۱ ساعت و ۵۸ دقیقه خواهد بود و این فیلم با فیلم Avengers 4 (اونجرز ۴) ارتباط مستقیم خواهد داشت.

 


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده