نویسنده: مهرداد داودی
// سه شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۵

درآمد یک و نیم میلیاردی سینماها از پخش سه بازی تیم ملی در جام جهانی

طبق آمار منتشر شده، سینماهای کشور در دو هفته گذشته برای پخش سه بازی تیم ملی ایران در جام جهانی به درآمد یک میلیارد و پانصد میلیون تومانی رسیده‌اند.

جام جهانی فوتبال در کشور روسیه در جریان است. بدون شک هواداران ایرانی مانند بیشتر مردم دنیا، تب و تاب خاصی برای دیدن بازی‌های تیم ملی ایران دارند. در این بین واضح است که بسیاری از مردم علاقه دارند بازی‌های تیم ملی را در اماکن عمومی یا به اصطلاح به صورت دسته‌جمعی ببینند. از همین‌ رو پیش از شروع رقابت‌های جام جهانی، اخباری مبنی بر پخش مسابقات جام جهانی در سینماها شنیده می‌شد؛ اخباری که با اعتراض و مخالفت بسیاری از سینماگران ایرانی نیز همراه بود، اما سرانجام تصمیم گرفته شد که بازی‌های تیم ملی به همراه دو بازی نیمه نهایی و تک‌بازی فینال در سینما‌ها به نمایش درآیند.

بیرانوند

همانطور که احتمالا می‌دانید، تیم ملی فوتبال ایران سه بازی در مقابل تیم‌های مراکش، اسپانیا و پرتغال انجام داده است. طبق جدیدترین اخبار سینمای ایران، برای نمایش این سه بازی در سینماهای کشور ۹۰ هزار بلیت به فروش رفته است. این تعداد بلیت به این معنی است که سه بازی تیم ملی در جام جهانی درآمدی معادل یک میلیارد و پانصد میلیون تومان برای گروه‌های سینمایی به همراه داشته است. همچنین بازی آخر تیم ملی که شب گذشته در مقابل تیم ملی پرتغال برگزار شد، پانصد میلیون تومان درآمد داشته و فروش بلیت‌های این بازی با رشد صد میلیون تومانی نسبت به دیدار تیم ملی با مراکش همراه بوده است. یادآوری می‌شود که درآینده دو دیدار نیمه نهایی (سه‌شنبه و چهارشنبه، ۱۹ و ۲۰ تیر، ساعت ۲۲:۳۰) و تک‌دیدار فینال (یک‌شنبه ۲۴ تیر، ساعت ۱۹:۳۰) در سینماها به نمایش درخواهند آمد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده