نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۴

اطلاعاتی جدید از فیلم های دی سی منتشر شد

تاریخ شروع مراحل فیلمبرداری فیلم شخصیت جوکر با بازی واکین فینیکس و بودجهٔ آن و همچنین اطلاعاتی جدید از فیلم‌ The Flash دی‌سی منتشر شد.

تغییرات زیادی در دی‌سی در حال رخ دادن است و گویا این مرتبه قرار نیست نتیجهٔ بدی داشته باشد و حداقل فیلم‌های در دست ساخت این کمپانی سروشکلی خواهند گرفت. در آغاز خلق دنیای سینمایی دی سی، زک اسنایدر قرار بود خط مشی فیلم‌های این دنیای سینمایی را تعیین کند و کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) اعتقاد زیادی به وی داشت، اما با شکست فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice، وارنر ترجیح داد خود به این دنیا سروسامان دهد که البته این تصمیم نیز چندان نتیجهٔ خوبی نداشت. چند روز پیش بود که اعلام شد جف جانز سمت خود به‌عنوان رئیس و مدیر اجرایی بخش خلاقیت کمپانی دی سی اینترتینمنت را ترک کرده تا بتواند به طور تمام وقت روی کارهای تولید محتوا برای بخش‌های فیلم و سریال و کتاب‌های کمیک تمرکز کند. شخصی که جایگزین جف جانز شده است، والتر هامادا است که سابقهٔ خوبی در استودیوی فیلمسازی نیولاین سینما (New Line Cinema) و تولید مجموعهٔ فیلم‌های The Conjuring دارد و حال کم کم برنامه‌های وی برای آیندهٔ دنیای سینمایی دی‌سی در حال مشخص شدن است.

سایت هالیوود ریپورتر (THR) در گزارشی نسبتاً طولانی از برنامه‌های والتر هامادا پرده برداشت و بدین موضوع اشاره کرد که والتر هامادا چند ماهی می‌شود که در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد تغییری در روند تولید و ساخت پروژه‌های دی‌سی است. یکی از پروژه‌هایی که گویا روی غلتک افتاده است و والتر هامادا توجه ویژه‌ای به آن دارد، فیلم جداگانهٔ شخصیت جوکر با نقش‌آفرینی واکین فینیکس و کارگردانی تاد فیلیپس است؛ تهیه‌کنندگی این فیلم را مارتین اسکورسیزی بر عهده دارد. طبق گزارش سایت هالیوود ریپورتر، مراحل فیلمبرداری این فیلم مورد انتظار دی‌سی از پاییز امسال آغاز خواهد شد و بودجهٔ تخصیص‌یافته برای این فیلم رقمی در حدود ۵۵ میلیون دلار خواهد بود؛ رقمی که در مقابل بودجهٔ فیلم‌هایی چون Wonder Woman (واندر وومن) یا Aquaman (آکوامن)، اصلاً زیاد نیست؛ با این حال انتظارات از این فیلم بسیار بالاتر است و امید می‌رود فیلمی متفاوت را تماشا کنیم. همان‌طور که می‌دانید این رویه‌ای جدید از سوی دی‌سی و برادران وارنر است که فیلمسازان می‌توانند بدون نگرانی از تداخل شخصیت‌ها، هر شخصیتی را که دوست داشتند در فیلمی جداگانه به تصویر بکشند و نگران دنیای مشترک نباشند.

Joker

به فیلم The Flash (فلش) برسیم که گویا سرانجام مراحل تولید و ساخت این فیلم نیز در مسیری درست در جریان است و نباید چندان به آیندهٔ آن بدبین بود. طبق گزارش سایت هالیوود ریپورتر، فیلمبرداری فیلم The Flash از اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز خواهد شد و این تصمیم از زمان معرفی این فیلم، مهم‌ترین خبر و حرکتی انقلابی از سوی سازندگان بوده است. این فیلم در ابتدا در سال ۲۰۱۵ معرفی شده بود و قرار بود کارگردانی آن به سث گراهام اسمیت سپرده شود و در همان زمان نیز کار فیلمبرداری این پروژه آغاز شود، اما در ماه مِی سال ۲۰۱۶ بود که گراهام اسمیت پروژه تولید فیلم را به دلیل اختلاف نظر با سازندگان ترک کرد. اندکی بعد ریک فامیوییوا به کارگردانی این اثر منتصب شد، ولی بعد از مدت زمانی کوتاه، ریک فامیوییوا نیز به همان دلایلی که اسمیت مطرح کرده بود، این پروژه را ترک کرد. بعد از این مسائل، کمپانی برادران وارنر جوبی هارولد را استخدام کرد که فیلمنامهٔ فیلم The Flashرا به طور کل دوباره‌نویسی کند. در نهایت اعلام شد جان فرانسیس دالی و جاناتان گلدستاین قرار است به طور رسمی کارگردانی فیلم شخصیت فلش را بر عهده داشته باشند. سایت هالیوود ریپورتر در ادامهٔ گزارش خود از فیلم The Flash، این فیلم را فیلمی در مایه‌های آثاری همچون Back to the Future (بازگشت به آینده) دانست که قرار نیست تِم تیره‌وتاری همچون ساخته‌های زک اسنایدر داشته باشد. جان فرانسیس دالی و جاناتان گلدستاین فیلم‌هایی چون Game Night (شب بازی) و Vacation (تعطیلات) را در کارنامه دارند و چندان جای تعجب ندارد وارنر تصمیم گرفته ساخت فیلم The Flash را به‌ آن‌ها بسپارد.

اتاق نویسندگان همیشه جوابگو نبوده است و در مورد دنیای هیولایی Dark Universe که شکستی کامل بود؛ از همین رو والتر هامادا می‌خواهد بساط این داستان را از دی‌سی جمع کند

همچنین در خبری راجع به فیلم The Batman اعلام شد که مت ریوز گویا در نهایت نسخهٔ اولیه فیلمنامه را نوشته است و در این نسخه بتمن جوانی را معرفی کرده است و اگر این موضوع صحت داشته باشد، باید شاهد خداحافظی بن افلک از این نقش باشیم.

سایت هالیوود ریپورتر در بخشی از گزارش خود بدین موضوع اشاره داشت که والتر هامادا تصمیم ندارد برای فیلم‌های آیندهٔ دی‌سی اتاق نویسندگان تشکیل دهد. این شیوه به‌تازگی در هالیوود جای افتاده است و استودیوهای مختلفی این روش را به‌کار می‌بندند. استودیوهایی چون پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) تیمی از نویسندگان را برای مجموعهٔ Transformers (تبدیل‌شوندگان) استخدام کردند و در انتها از بین فیلمنامه‌های مختلف، آن فیلمنامه‌ای را که تصور می‌کردند بهتر است انتخاب می‌کردند که البته با فیلم‌هایشان نشان دادند سلیقهٔ چندانی در این امر ندارند. این موضوع در مورد دنیای هیولایی Dark Universe نیز صدق می‌کند. اما خب اتاق نویسندگان همیشه جوابگو نبوده است و در مورد دارک یونیورس که شکستی کامل بود. از همین رو والتر هامادا می‌خواهد بساط این داستان را از دی‌سی جمع کند. در عوض به نظر می‌رسد والتر هامادا تصمیم دارد فیلمسازان مشتاق را پیدا کند و به آن‌ها برای ساخت فیلم‌هایشان آزادی عمل بدهد؛ همچون انتخاب کتی یان برای کارگردانی فیلم Birds of Prey (پرندگان شکاری). در هر صورت باید منتظر ماند و نتیجهٔ کار والتر هامادا را دید.

تاریخ اکران فیلم‌های دی‌سی به شرح زیر است:

  • فیلم Wonder Woman 2 (واندر وومن ۲) ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ (۱۰ آبان‌ماه ۹۸) اکران خواهد شد.
  • فیلم Aquaman قرار است در تاریخ ۲۱ دسامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آذرماه ۱۳۹۷) اکران شود.
  • فیلم Shazam قرار است در تاریخ ۵ آوریل سال ۲۰۱۹ (۱۶ فروردین ۱۳۹۸) روی پرده‌ٔ سینما برود.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده