نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۸

جرج کلونی فیلم Batman & Robin را مهم ترین فیلم دوران کاری خود خواند

جرج کلونی، بازیگر خوش چهره و قدیمی سینمای هالیوود، در سخنانی جالب فیلم Batman & Robin را تأثیرگذارترین فیلم دوران کاری خود خواند.

جرج کلونی، بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس، تهیه‌کننده و کارگردان آمریکایی برندهٔ جایزهٔ اسکار و گلدن گلوب، در سخنانی جالب از فیلم Batman & Robin (بتمن و رابین) به‌‌عنوان تأثیرگذارترین فیلم دوران کاری خود نام برد. نقش‌آفرینی جرج کلونی در سریال محبوب ER (بخش فوریت‌های پزشکی)، سبب سرازیر شدن سیل پیشنهادات به این بازیگر جذاب سینمای هالیوود شد. وی پیش از حضور در سریال ER، در سریال‌ها و بی مووی‌های فراوانی همچون فیلم Return of the Killer Tomatoes (بازگشت گوجه‌های قاتل) ایفای نقش کرده بود. اولین نقشی که نام وی را حسابی در هالیوود بر سر زبان‌ها انداخت، مربوط به ایفای نقش شخصیت سث گیکو در فیلم From Dusk till Dawn (از گرگ‌ومیش تا سحر) رابرت رودریگز می‌شود و بعد از این فیلم در فیلم خوش ساخت One Fine Day (یک روز خوب) مایکل هافمن حضور پیدا کرد، اما این روند رو به جلو ادامه پیدا نکرد و سومین انتخابش بعد از فیلم From Dusk till Dawn، به افتضاحی در تاریخ فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی تبدیل شد؛ بله، فیلم Batman & Robin که با انتقاد شدید منتقدان و طرفداران همراه شد و می‌توان این فیلم را ضعیف‌ترین فیلم مجموعهٔ بتمن تا به امروز دانست.

جرج کلونی اصلاً از مطرح کردن افتضاح بودن فیلم Batman & Robin خجالت نمی‌کشد و با افتخار اعلام می‌کند آن فیلم، بدترین فیلمی بوده است که در آن نقش‌آفرینی کرده است

جرج کلونی در فیلم Batman & Robin نقش شخصیت اصلی داستان، یعنی بروس وین/بتمن را ایفا کرد و این نقش را از وال کیلمر، بتمن پیشین و دوست‌داشتنی تحویل گرفته بود. فیلم Batman Forever (بتمن برای همیشه) در سال ۱۹۹۵ اکران شد و فیلمی خوبی بود و به موفقیت‌هایی نیز دست پیدا کرد. کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ جوئل شوماخر بود و وال کیلمر، نیکول کیدمن، جیم کری و تامی لی جونز در آن حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. بودجهٔ ساخت فیلم Batman Forever حدود ۱۰۰ میلیون دلار بود و در گیشه به فروش ۳۳۶ میلیون دلاری دست پیدا کرد. این فیلم با استقبال خوبی از سوی منتقدین همراه بود و طرفداران نیز تقریباً از فیلم راضی بودند. همین موفقیت نصف و نیمه باعث شد سازندگان برای ساخت فیلم بعدی شخصیت بتمن بسیار با عجله و بی‌برنامه عمل کنند و نتیجهٔ کار کابوسی با عنوان Batman & Robin شد؛ فیلمی با جلوه‌های ویژه بی‌رنگ‌ولعاب و قدیمی، بازی‌های غلوشده و فیلمنامه‌ای که بهتر است به آن اشاره‌ای نکنیم. از این فیلم هنوز هم به‌عنوان یکی از بدترین اقتباسات سینمایی برگرفته از آثار کمیک یاد می‌شود. این فیلم چنان بدساخت و بی‌کیفیت بود که از سال اکرانش یعنی ۱۹۹۷ تا سال ۲۰۰۵، شخصیت بتمن به بایگانی سپرده شد و در سال ۲۰۰۵ بود که اولین فیلم سه‌گانهٔ کریستوفر نولان با عنوان Batman Begins (بتمن آغاز می‌کند)، اکران شد. جالب است که کارگردانی فیلم Batman & Robin را همان جوئل شوماخر، کارگردان فیلم Batman Forever بر عهده داشت.

Batman

جرج کلونی نیز کاملاً با این قضیه موافق است و اصلاً از مطرح کردن افتضاح بودن آن فیلم خجالت نمی‌کشد و با افتخار اعلام می‌کند فیلم Batman & Robin، بدترین فیلمی بوده است که در آن نقش‌آفرینی کرده است. جرج کلونی پس از گذشت سال‌ها همچنان با این فیلم شوخی می‌کند و وقتی کسی به وی می‌گوید به‌تازگی این فیلم را تماشا کرده است، کلونی دست در جیب خود می‌کند تا پول پرداخت‌شده برای تماشای فیلم را به تماشاچی بپردازد. کلونی اخیراً مصاحبه‌ای با سایت هالیوود ریپورتر (THR) داشت و در این مصاحبه از فیلم Batman & Robin به‌عنوان فیلمی که بیشترین تأثیر را در آیندهٔ کاری وی داشته است، نام برد. صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

انتخاب بدترین فیلم برایم آسان است: بتمن و رابین؛ اصلاً شوخی نمی‌کنم. تا آن زمان بازیگری بودم که تنها نگرانی‌ام پیدا کردن کار بود. پس از شکست آن فیلم بود که فهمیدم باید کمی در مورد فیلم‌هایی که در آن‌ها بازی می‌کنم فکر کنم و فقط به نقش فکر نکنم. سه فیلم بعدی خوب من Out of Sight (خارج از دید)، Three Kings (سه پادشاه) و O Brother, Where Art Thou (ای برادر، کجایی؟) بودند.

مطمئناً در آن زمان که پیشنهاد ایفای نقش بتمن به جرج کلونی شد، تصور نمی‌کرد نسخه‌ای که وی در آن نقش‌آفرینی می‌کند چنان شکستی بخورد و نباید این بازیگر دوست‌داشتنی را برای حضور در نقشی که بسیاری آرزوی ایفای آن را دارند، سرزنش کرد. جالب است بدانید که جرج کلونی در همان زمانِ پیش از اکران فیلم نیز در مصاحبه‌هایی چنین گفته بود که زیاد برای ایفای این نقش راحت نبوده است. در هر صورت بازی در آن فیلم سبب شکوفایی جرج کلونی شد و در انتخاب‌های بعدی‌اش دقت بیشتری به خرج داد.

کلونی به تازگی قرارداد ساخت سریال Watergate (واترگیت) را با شرکت نتفلیکس به امضاء رسانده که او طی این مجموعه، به رسوایی سیاسی اوایل دههٔ ۷۰ آمریکا خواهد پرداخت که طی آن، ریچارد نیکسون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا مجبور به کناره‌گیری شد. این سریال در ۸ قسمت تولید می‌شود و مت چارمن (Bridge of Spies)، نگارش فیلمنامه‌ٔ آن را بر عهده خواهد داشت.

جورج کلونی در سال ۲۰۰۵ به واسطه‌ٔ بازی در درام سیاسی سیریانا (Syriana) به کارگردانی استیون گیگان، برندهٔ جایزهٔ اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است؛ وی سال گذشته نیز جایزه یک عمر فعالیت هنری را از جشنواره سزار فرانسه دریافت کرد.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده