نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۳

زک اسنایدر همچنان تهیه کننده فیلم Wonder Woman 2 است

زک اسنایدر تأیید کرد که همچنان به‌عنوان تهیه‌کننده با قسمت دوم فیلم ابرقهرمانی Wonder Woman (واندر وومن) همکاری خواهد داشت و به کل رابطه‌ٔ خود را با دنیای ابرقهرمانان قطع نکرده است.

زک اسنایدر، کارگردان فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت)، تأیید کرد که همچنان با دنیای سینمایی دی سی در ارتباط است و به‌عنوان تهیه‌کننده با قسمت دوم فیلم ابرقهرمانی Wonder Woman (واندر وومن)، همکاری خواهد داشت. زک اسنایدر را می‌توان به‌صورت غیررسمی، معمار اولیهٔ دنیای گستردهٔ سینمایی دی‌سی لقب داد. وی در سال ۲۰۱۳ فیلم ابرقهرمانی Man of Steel (مرد پولادین) را برای کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) ساخت. هنری کویل در نقش آخرین فرزند کریپتون معرفی شد و دنیای سینمایی دی‌سی داستانی متفاوت از شخصیت سوپرمن را در آن فیلم به تصویر کشید. این فیلم در گیشه موفق ظاهر شد و تماشاچیان زیادی را به سینما کشاند. در واقع فیلم Man of Steel آغازگر مجموعه‌ای بود که کمپانی دی‌سی سرمایه‌گذاری زیادی روی آن انجام داده است. شخصیت سوپرمن یکی از کلیدی‌ترین شخصیت‌های مجموعه ابرقهرمانی دی‌سی محسوب می‌شود. هنری کویل نقش اصلی فیلم Man of Steel زک اسنایدر را بر عهده داشت و این فیلم قرار بود جای سه‌گانه بتمن کریستوفر نولان را بگیرد و در واقع همان راه را ادامه دهد. فیلم تیر‌ه‌وتار زک اسنایدر با بازخوردهای متفاوتی در میان منتقدان و تماشاچیان همراه بود. با وجود آنکه طرفداران این فیلم کم نبودند و نیستند، ولی تقریباً به همان اندازه طرفداران قدیمی شخصیت سوپرمن و منتقدان، متفق ‌القول و یک صدا اعلام داشتند که زک اسنایدر متوجه نشده و درک نکرده که چه چیزی آخرین فرزند کریپتون را مبدل به قهرمان کرده است. این انتقادات به فیلم بعدی این شخصیت نیز سرایت کرد و بسیاری نتوانستند با دنیای فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) ارتباط برقرار کنند.

به شخصیت واندر وومن بازگردیم. با اکران فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice، زک اسنایدر به‌صورت رسمی شخصیت واندر وومن یا همان شاهزاده دایانا را در دنیای سینمایی دی‌سی معرفی کرد. نقش‌آفرینی این شخصیت کمیکی و ابرقهرمان بر عهده گل گدوت بود و وی پس از بازی در فیلم زک اسنایدر، در فیلم پتی جنکینز ایفاگر نقش اصلی شد. پس از بازخوردهای خوبی که طرفداران دنیای سینمایی دی‌سی از شخصیت واندر وومن داشتند، این استودیو فیلم جداگانه این شخصیت را نیز اکران کرد و در واقع می‌توان گفت همان معرفی ابتدایی تأثیر زیادی در فروش فوق‌العاده این فیلم در گیشه داشت. فروش جهانی فیلم Wonder Woman حدود ۸۲۱ میلیون دلار بود و به‌خوبی توانست بودجه ساخت ۱۵۰ میلیون دلاری خود را توجیه کند. در قسمت اول فیلم Wonder Woman، گل گدوت، کریس پاین، رابین رایت، دیوید تیولیس، دنی هوستون، ایون برمنر، النا آنایا، لیزا لاون کانگلسلی و لوسی دیویس حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. کارگردانی این فیلم را پتی جنکینز بر عهده داشت و فیلم‌نامه‌نویسان آن نیز جف جانز و آلن هینبرگ بودند. قرار است فیلمبرداری فیلم Wonder Woman 2 در ماه ژوئن (تیرماه ۹۷) و در داخل یا اطراف ایالت ویرجینیا/ناحیه کلمبیا (واشینگتن دی. سی) انجام شود.

Zack-Snyder

خبر جالبی چندی پیش منتشر شد مبنی بر اینکه این کارگردان هالیوودی قرار است یک اثر اقتباسی، آن هم براساس کتاب تحسین‌شده و محبوب آین رند یعنی رمان The Fountainhead (سرچشمه) بسازد. کتاب The Fountainhead در ابتدا در سال ۱۹۴۳ منتشر شد. داستان این کتاب روی معماری به نام هاوارد رورک تمرکز دارد. حال ایده‌های معمارانه‌ٔ ابتکاری‌ای که این معمار دارد، کاملاً با سبکی که دوستان و همکاران سنتی او دارند تناقض دارد و ایده‌های آنها اغلب به سنت و فرهنگ وابسته است. با اعلام این خبر به نظر می‌رسید که اسنایدر از دنیای ابرقهرمانی خداحافظی کرده، اما وی در شبکهٔ اجتماعی Vero در پاسخ به یکی از کاربران راجع به همکاری با قسمت دوم فیلم Wonder Woman گفت که از این پروژه کنار نکشیده است و همچنان به‌عنوان تهیه‌کننده با کمپانی برادران وارنر و دی‌سی همکاری خواهد داشت. در واقع پس از نقدهای منفی فراوان فیلم Justice League (لیگ عدالت) و فروش معمولی این فیلم بلاک‌باستری در گیشه، به نظر می‌رسید اسنایدر به کل دنیای ابرقهرمانی را کنار بگذارد که گویا این‌طور نیست.

همچون فیلم ابتدایی، کارگردانی فیلم دوم بر عهدهٔ پتی جنکیز خواهد بود و این کارگردان زن اجازهٔ دخالت در کارش را به کسی نخواهد داد

اما خب آن دسته از طرفدارانی که اصلاً خاطرات خوبی از این کارگردان ندارند، زیاد نگران نباشند؛ چون اسنایدر هیچ دخالتی در فیلمنامه و ساخت فیلم نخواهد داشت و تنها یکی از تهیه‌کنندگان قسمت دوم فیلم Wonder Woman خواهد بود. همچون فیلم ابتدایی، کارگردانی فیلم دوم بر عهدهٔ پتی جنکینز خواهد بود و این کارگردان زن اجازهٔ دخالت در کارش را به کسی نخواهد داد.

آخرین ساختهٔ زک اسنایدر، فیلم Justice League بود. این فیلم در مدت زمان اکران خود، در سرتاسر دنیا توانست به درآمدی بالغ بر ۶۵۷.۹ میلیون دلار دست پیدا کند. فیلم Justice League نقدهای متوسط و ضعیفی را از سوی منتقدان دریافت کرد، اما توانست نمره +B را از تماشاچیان دریافت کند. بن افلک، هنری کویل، گل گدوت، جیسون موموآ، امبر هرد، ازرا میلر، جی.کی. سیمونز، ویلم دفو، امی آدامز، کیران هایندز و ری فیشر از جمله بازیگرانی بودند که در فیلم Justice League حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

گفتنی است فیلم Aquaman (آکوامن) به کارگردانی جیمز وان قرار است دسامبر سال جاری میلادی (آذرماه ۱۳۹۷) روی پرده سینماها برود. از طرف دیگر، فیلم Shazam (شزم) در حال حاضر مراحل تولید خود را طی می‌کند و برای اکران در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ (فروردین‌ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است. فیلم Wonder Woman 2 هم در ماه نوامبر ۲۰۱۹ (آبان ۱۳۹۸) روی پرده سینماها خواهد رفت و در نهایت فیلم Suicide Squad 2 (جوخه انتحاری ۲) هم فیلمبرداری خود را در پایان سال جاری آغاز خواهد کرد.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده