نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۲

داستان سریال Lucifer قرار بود به صورت کتاب کمیک ادامه داشته باشد

جو هندرسون، تهیه کننده اجرایی سریال لوسیفر (Lucifer) در نظر داشت تا داستان این مجموعه تلویزیونی، بعد از لغو شدن خود سریال، به صورت کتاب کمیک ادامه پیدا کند.

چندی پیش در طی خبری اعلام شد که سریال Lucifer (لوسیفر) علی رغم محبوبیت زیادی که داشت، از طرف شبکه میزبان کنسل شد. حال در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، براساس صحبت‌های جو هندرسون، شورانر این مجموعه تلویزیونی، اگر سریال لوسیفر نتواند شبکه دیگری را برای میزبانی پخش خود پیدا کند، به احتمال زیاد، سازندگان مشکل ادامه داستان خود و کلیف هنگر‌هایی را که ایجاد کرده‌اند طور دیگر حل خواهند کرد. جو هندرسون به‌تازگی اعلام کرده که احتمالا آنها داستان خود را به صورت کتاب‌های کمیکی پیش خواهند برد.

داستان سریال لوسیفر براساس مجموعه‌ای است که اتفاقات آن در جهان نیل گیمن و دنیای سندمن او در جریان است. در این مجموعه شخصیتی اقتباس شده از شخصیت‌های ایجاد شده توسط نیل گیمن همراه با سم کیت و مایک درینگن‌برگ به عنوان یک شخصیت جانبی در سری کتاب‌های کمیک سندمن بود که بعدها اسپین‌آفی از سندمن حول این شخصیت با عنوان سری کتاب‌های کمیک لوسیفر توسط مایک کری نوشته شد. یکی از مشکلات بالقوه‌ای که درباره ایده تبدیل کردن ادامه‌ی داستان سریال لوسیفر به کتاب کمیک وجود دارد، این است که خود دنیای سندمن، در آینده‌ای بسیار نزدیک قرار است به دنیای کمیک بیاید. از آنجایی که لوسیفر هم بخشی از دنیای سندمن است، همین موضوع ممکن است کمی جریان را پیچیده کند. با این حال، در مصاحبه جدیدی که با هندرسون تنظیم شده بود، گزارشگر سایت خبری کامیک بوک در این مصاحبه از او درباره کتاب کمیک سوال کرد و او پاسخ منفی نداد. او در طی این مصاحبه، اینگونه درباره سریال درام لغو شده‌ی شبکه فاکس صحبت کرد:

این موضوع هم در لیست گزینه‌های مختلفی که در اختیار من است، قرار دارد. تنها دلیلی که در حال حاضر باعث تردید من شده، این است که آنها به تازگی این کتاب را به صورت مجدد چاپ کرده‌اند. با این اوصاف، اگر آنها این کار را نمی‌کردند، شاید چاپ کتاب کمیک، ایده بسیار خوبی به عنوان نقشه سوم محسوب می‌شد. بهتر است رک و پوست‌کنده به شما بگویم؛ از آنجایی که این کتاب در حال چاپ است، من نمی‌خواهم کتاب جدید دیگری را به مرحله چاپ برسانم. من می‌خواهم اجازه دهم تا این کتاب راه خودش را طی کند و منتشر شود؛ مطمئنم که محصول فوق‌العاده‌ای خواهد شد. اما اگر چاپ کتاب تنها گزینه‌ی روی میز ما باشد، من واقعا علاقه زیادی به انجام این کار دارم. من در حال حاضر یک نویسنده کتاب کمیک هستم؛ پس فرصت جدید نوشتن یک کتاب کمیک دیگر می‌تواند خیلی جذاب باشد.

جو هندرسون در حال حاضر در حال نوشتن سری کتاب کمیک اسکای وارد (Skyward) برای کمپانی ایمیج کامیکس (Image Comics) است. در این مجموعه، لی گاربت و آنتونیو فابلا وظیفه طراحی تصاویر آن را بر عهده دارند. چند شب پیش، دو قسمت ویژه از سریال لوسیفر به روی آنتن رفت. در واقع این دو قسمت در ابتدا قرار بود به عنوان بخشی از فصل چهارم برای مخاطبان پخش شود، اما از آنجایی که این مجموعه تلویزیونی توسط خود شبکه میزبان لغو شد، این دو قسمت ویژه، پشت سر هم پخش شد.

آخر هفته‌ی جاری، جو هندرسون به سایت خبری کامیک بوک این اطمینان را داد که تهیه کنندگان این مجموعه هنوز در حال مذاکره و برگزاری جلسات مختلف هستند تا بتوانند با تلاش بسیار، یک شبکه میزبان دیگر برای این سریال تلویزیونی پیدا کنند. البته او به دلایل منطقی اصلا نتوانست اسم هیچکدام از این شبکه‌ها را بیان کند. در نهایت از آنجایی که این دو قسمت اضافی در روز یادبود (۲۸ می) به روی آنتن رفت، امتیازات آن می‌تواند یک برگ برنده برای سازندگان باشد و اگر این دو قسمت بتواند تعداد بیننده خوبی را به‌دست بیاورد، شاید بتوان شاهد زنده ماندن این مجموعه بود. جو هندرسون در طی همین مصاحبه در رابطه با روز یادبود اینگونه صحبت کرد:

شب روز یادبود قطعا نمی‌تواند یک رقم بسیار بزرگ و شوکه‌کننده در زمینه تعداد بیننده‌ها را به‌دست بیاورد. ما این را کاملا می‌دانیم. اما اگر بتواند نسبت به آمارهای قبلی، یک عدد شگفت‌انگیز و خیره‌کننده را به ارمغان بیاورد، همین موضوع ممکن است بتواند ارزش سریال را بالا ببرد و آن را از لغو شدن نجات دهد و تا حد بسیار زیادی به کمپین #SaveLucifer کمک کند. یک میلیون توییت تنها در عرض ۲۴ ساعت؛ این میزان توییت دیوانه کننده است. از طرف دیگر تعداد افرادی هم که برای من ایمیل فرستادند و این موضوع را متذکر شدند خیلی زیاد هستند؛ کسانی که من حتی نمی‌دانستم که در توییتر هستند یا افرادی که در توییتر نیستند و تنها این خبر به گوششان رسیده است. این میزان طرفداری و حمایت دیوانه‌کننده است. من تا به حال چیزی به این شکل ندیده بودم... من واقعا انتظار این حجم از حمایت را نداشتم. من نمی‌گویم «نمی‌دانستم که مردم تا این اندازه سریال ما را دوست داشتند.» می‌دانستم. من فقط فکر می‌کنم این خیلی خوب است که ما با داستان و سریال خود توانستیم تا به این اندازه مردم را متاثر کنیم. این موضوع باور نکردنی است.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده