نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۸

مارول کامیکس پدر واقعی شخصیت آیرون من را در کتاب‌های کمیک معرفی کرد

برای سال‌ها، همه تصور می‌کردند که پدر واقعی تونی استارک، همان هاوارد استارک معروف است. اما اخیرا کمپانی مارول کامیکس، پدر واقعی تونی استارک را معرفی کرد.

سال‌های زیادی است که تقریبا همه‌ی طرفداران دنیای کمیک، به خصوص طرفداران شخصیت آیرون من تصور می‌کردند که تونی استارک پسر کارخانه‌داری به نام هاوارد استارک بود. حال در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، کمپانی مارول کامیکس حقیقت واقعی درباره پدر و مادر آیرون من را آشکار کرده است.

ادامه متن این خبر ممکن است بخشی از داستان قسمت ۶۰۰ سری کتاب کمیک Invincible Iron Man را برای شما فاش کند.

.

.

.

سال‌ها پیش، مشخص شده بود که هاوارد و ماریا استارک، پدر و مادر واقعی و بیولوژیکی تونی استارک نیستند. این راز که در واقع پدر و مادر بیولوژیکی تونی چه کسانی هستند تا چندین سال بعد، آن هم در طی مجموعه‌ای که توسط برایان مایکل بندیس با نام آیرون من نوشته می‌شد، آشکار نشد. مادر تونی استارک در واقع آماندا آرمسترانگ است. آرمسترانگ یک خواننده سبک راک بسیار محبوب در دنیای مارول به حساب می‌آید. او با سازمان شیلد در تماس بود زیرا مسئولان این سازمان او را استخدام کرده بودند تا نقش مامور مخفی آنها را ایفا کند. آرمسترانگ که یک برنامه‌ی تور خوانندگی جهانی داشت، فرصت بسیار خوبی در اختیار او قرار گرفت که از مرزها عبور کند و به کشورهای مختلف برود تا بتواند ماموریت‌هایی را که شیلد بر گردن او نهاده بود، انجام دهد.

حقیقت درباره پدر تونی، به این سادگی‌ها نیست و نسبت به مادر او کمی پیچیده‌تر است. آماندا، تونی را برای فرزند خواندگی آن هم در یک خانواده خوب، رها کرد. تنها چند وقت اخیر بود که تونی و مادرش آماندا برای اولین بار یکدیگر را ملاقات کردند. با این حال، این به هم پیوستن رابطه مادر و پسر، بسیار کوتاه بود زیرا تونی توسط کاپیتان مارول، آن هم در طی جریانات جنگ داخلی دوم، به کما رفت. پیش از اینکه تونی از کمیسیون خارج شود، تنها چیزی که آماندا به او گفت، درباره پدرش بود. آماندا به تونی گفت که پدر او هم یک مامور سازمان شیلد است که حالا فوت کرده است. بعدها مشخص شد که حرف آماندا، تنها بخشی از حقیقت بوده است.

Iron Man

پدر تونی، جود نام داشت. او و آماندا رابطه عاشقانه بسیار خوبی با یکدیگر داشتند. جود یکی از ماموران شیلد محسوب می‌شد اما بخشی که آماندا برای پسرش تونی تعریف نکرد، این بود که جود از طرف دیگر یک مامور هایدرا هم به حساب می‌آمد. مثل اینکه او از موقعیت خود در سازمان شیلد استفاده کرده بود تا اطلاعات حیاتی، محرمانه و بسیار مهم عملیات‌های این سازمان را به شیلد تحویل دهد. آماندا این بخش بسیار مهم جاسوس دو جانبه بودن این پدر را برای تونی تعریف نکرد و آن را نادیده گرفت زیرا اعتقاد داشت، حالا که جود مرده است، گفتن یا نگفتن این موضوع فرقی ندارد و اگر دل پسرش را نشکند، مشکلی هم به وجود نخواهد آمد. اما حال این سوال به وجود می‌آید که او چگونه می‌دانست که جود مرده است؟ جالب است بدانید که خود آماندا به ضرب چاقو در گردن جود، او را کشته است. درست در همان زمان، آماندا، تونی را باردار بود. آماندا به نوعی این کار را برای حفاظت از فرزندش انجام داد تا پس از به دنیا آمدن، جود هیچوقت سر و کله‌اش پیدا نشود و تلاش نکند تا تونی را هم به هایدرا ببرد.

اما بعدها مشخص شد که جود هم درست همانند سازمان هایدرا، خیلی سخت قابل کشتن و از بین رفتن است. او در تمامی این سال‌ها زنده بوده و تمامی اتفاقات و جریان‌ها را از درون سایه‌ها تماشا می‌کرده است. در قسمت ۶۰۰ سری کتاب کمیک Invincible Iron Man، او بالاخره خودش را نشان داد و معرفی می‌کند. ملاقات او با آماندا به‌گونه‌ای پیش می‌رود که تقریبا تبدیل به آخرین دیدار آنها می‌شود. آنها در حالی که منتظر بازگشت تونی هستند، وارد یک بحث و جدل شدید می‌شود که در همان زمان مری جین واتسون سر می‌رسد و با اسلحه‌ی خود، شانه‌ی جود را مور اصابت گلوله قرار می‌دهد. جود هم در مقابل با ماموران سازمان هایدرا که منتظر آنها بود، تماس می‌گیرد. خوشبختانه آیرون من به همراه لئوناردو داوینچی و گروه Brotherhood of the Shield به این میدان مبارزه می‌رسند و ماموران هایدرا را خیلی راحت شکست می‌دهند.

حال اینکه این اتفاق و حقایق چه تاثیری بر آینده‌ی تونی می‌گذارد مشخص نیست و باید صبر کرد و دید چه اتفاقی رخ می‌دهد. حال دیگر جود بازگشته است. حتی اگر جود مستقیما هم به زندگی تونی بازنگردد و تاثیر خود را نگذراد، ولی آیرون من قرار است وارد مسیر کاملا جدیدی بشود. به نظر می‌رسد که این مسیر جدید قرار است در سری جدید کتاب‌های کمیک آیرون من یعنی سری Tony Stark: Iron Man که به قلم دن اسلات نوشته می‌شود، به تصویر کشیده شود. از طرف دیگر مشخص نیست که پدر و مادر واقعی تونی قرار است در این مجموعه نقش مهمی داشته باشند یا خیر.


منبع comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده