نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۸

تاریخ اکران فیلم Rocketman اعلام شد

کمپانی پارامونت پیکچرز تاریخ اکران فیلم زندگینامهٔ التون جان، خواننده و آهنگساز مشهور انگلیسی، با نقش‌آفرینی تارون اگرتون را اعلام کرد.

تقریباً یک ماه پیش بود که کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) چراغ سبز خود را برای ساخت فیلم زندگینامهٔ سِر التون جان، خواننده، آهنگساز، و نوازندهٔ پیانو اهل انگلستان، به سازندگان نشان داده بود و حال خبر می‌رسد تاریخ اکران این فیلم نیز توسط این کمپانی مشخص شده است. طبق گزارش ماه گذشته، عنوان فیلم Rocketman (راکت‌من) خواهد بود. در این چند سال نام‌های بزرگی برای بازی در نقش این خوانندهٔ محبوب انگلیسی مطرح شده بودند و یکی از معروف‌ترین این نام‌ها، تام هاردی بود. در ابتدا سازندگان تام هاردی را برای ایفای نقش اصلی فیلم Rocketman در نظر گرفته بودند، اما در نهایت هاردی ترجیح داد در فیلم Fonzo (فونزو)، نقش آل کاپون، گانگستر مشهور شهر شیکاگو را ایفا کند. البته یکبار نیز این پیشنهاد در سال ۲۰۱۳ به هاردی شده بود و آن زمان به دلایلی نامعلوم پروژه ادامه نیافت. جالب است بدانید کارگردانی آن نسخه را قرار بود مایکل گریسی، کارگردان تازه‌کار سینمای هالیوود بر عهده داشته باشد که با لغوش شدن آن پروژه، وی اولین تجربهٔ کارگردانی خود را با ساخت فیلم زندگینامه‌ای، موزیکال و درام The Greatest Showman (برترین شومن) به دست آورد. تارون اگرتون، بازیگر فیلم Kingsman: The Secret Service (کینگزمن: سرویس مخفی) و Kingsman: The Golden Circle (کینگزمن: محفل طلایی)، قرار است نقش التون جان را ایفا کند؛ تارون اگرتون پیش‌تر از علاقه خود برای ایفای این نقش پرده برداشته بود و به نظر انتخاب نهایی سازندگان نیز اگرتون خواهد بود.

طبق گزارش ماه پیش سایت دِدلاین، کمپانی پارامونت پیکچرز موافقت خود را با ساخت فیلم زندگینامهٔ التون جان اعلام کرد و کارگردانی فیلم جدید کمپانی پارامونت پیکچرز بر عهدهٔ دکستر فلچر، کارگردان فیلم Bohemian Rhapsody (راپسودی بوهمی) خواهد بود و وی پس از فراغت از ساخت این فیلم، به پروژهٔ Rocketman ملحق خواهد شد. نگارش فیلمنامهٔ این فیلم بر عهدهٔ لی هال خواهد بود. تهیه‌کنندگی فیلم Rocketman بر عهدهٔ التون جان، دیوید فرنیش و متیو وان خواهد بود. به نظر می‌رسد کمپانی پارامونت پیکچرز تصمیم دارد بلافاصله پس از تمام شدن نگارش فیلمنامه، مراحل تولید و فیلمبرداری فیلم جدید را آغاز کند و این فیلم را در کمتر از یک سال پس از نگارش فیلمنامه، روی پردهٔ سینما ببرد.

Elton-John

طبق اعلان رسمی کمپانی پارامونت پیکچرز، فیلم Rocketman برای اکران در تاریخ ۱۷ می ۲۰۱۹ (۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸) در نظر گرفته شده است. با اعلام این تاریخ، فیلم Rocketman در هفتهٔ اکران فیلم John Wick: Chapter 3 (جان ویک: قسمت ۳) و دقیقاً در همان تاریخ اکران فیلم جدید مجموعهٔ جان ویک، روی پرده خواهد رفت. در این ماه قسمت چهارم مجموعهٔ Avengers (انتقام‌جویان) نیز روی پرده خواهد رفت؛ فیلم Avengers 4 در تاریخ ۳ می ۲۰۱۹ (۱۳ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸) اکران خواهد شد. لایو اکشن Detective Pikachu (کارآگاه پیکاچو) نیز قرار است در تاریخ ۱۰ می ۲۰۱۹ (۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸) روی پرده‌ٔ سینما برود و در مجموع کمپانی پارامونت پیکچرز زمان شلوغی را برای اکران فیلم Rocketman انتخاب کرده است و اصلاً کار این فیلم در گیشه آسان نیست.

فیلم Rocketman برای اکران در تاریخ ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ در نظر گرفته شده است؛ دقیقاً مطابق با تاریخ اکران فیلم John Wick: Chapter 3

تارون اگرتون  با اشاره به فیلم Rocketman، این فیلم را فیلمی فانتزی و موزیکال خواند که در آن قرار است برخی از معروف‌ترین آهنگ‌های التون جان از جمله دو آهنگ No Doubt و The Eponymous Tune را شاهد باشیم. طبق گفته‌های تارون اگرتون، این فیلم روایتگر داستان حقیقی زندگی التون جان خواهد بود و مهم‌ترین لحظات احساسی زندگی این خواننده را به تصویر خواهد کشید. فیلم‌های زندگینامه‌ای مربوط به بزرگان موسیقی، در یکی دو دههٔ اخیر با استقبال خوبی از سوی منتقدین و سینمادوستان همراه شده‌اند. در سال ۲۰۰۴ فیلم Ray (رِی) به کارگردانی تیلور هکفورد ساخته شد که در مورد رِی چارلز، خواننده و آهنگساز افسانه‌ای آمریکا بود؛ در این فیلم جیمی فاکس ایفاگر نقش رِی چارلز بود و وی توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند. فیلم تیلور هکفورد با بودجهٔ ۴۰ میلیون دلاری، حدود ۱۲۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. در سال ۲۰۰۵ نیز جیمز منگلد، کارگردان فیلم Logan (لوگان)، فیلمی در مورد جانی کش، ستارهٔ موسیقی کانتری ساخت که با استقبال خوبی از سوی منتقدین و تماشاچیان همراه بود. واکین فینیکس ایفاگر نقش جانی کش بود و همچون همیشه از پس نقش خود به‌خوبی برآمد. این فیلم با بودجهٔ ۲۸ میلیون دلاری، حدود ۱۸۷ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. امیدواریم دو فیلم Bohemian Rhapsody (راپسودی بوهمی) و Rocketman نیز کیفیتی همچون دو فیلم ذکرشده داشته باشند.

رجینالد کنت دوایت، ملقب به التون جان، در سال ۱۹۴۷ در پینر انگلستان به دنیا آمد. وی در طول ۶۰ سال دوران حرفه‌ای خود، بیش از ۳۰۰ میلیون نسخه از آلبوم‌هایش را فروخته است. التون جان همکاری نزدیکی با برنی تاپین داشت و این همکاری موفق سبب شد آهنگ‌های وی بیش از ۵۰ مرتبه در لیست ۴۰ آهنگ برتر قرار گیرد. اوج معروفیت التون جان به اواخر دههٔ ۶۰ میلادی و اوایل دههٔ ۷۰ میلادی برمی‌گردد که بسیاری وی را با شور و حرارتش در صحنه و پوشیدن لباس‌های پرزرق‌وبرق و البته نشستن پشت پیانو و با مهارتی مثال‌زدنی نواختن این ساز، می‌شناختند. التون جان زندگی پرحاشیه‌ای داشت و داستان زندگی وی کاملاً مناسب ساخت فیلمی سینمایی است. اخیراً نیز وی اعلام کرد که دیگر قصد ندارد تور جهانی برگزار کند و تصمیم به بازنشستگی گرفته است.

تارون اگرتون و دکستر فلچر در سال ۲۰۱۶ در فیلم Eddie the Eagle (ادی عقاب) با یکدیگر همکاری داشته‌اند و آن فیلم با استقبال نسبتاً از سوی منتقدان همراه بود و باید منتظر ماند و دید همکاری این دو در فیلم جدید نیز موفق خواهد بود یا خیر.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده