نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۲

بردلی کوپر احتمالا با کلینت ایستوود در فیلم The Mule همبازی می‌شود

بردلی کوپر، بازیگر نامزد جایزهٔ اسکار، در حال مذاکره برای پیوستن به پروژه‌ٔ بعدی کلینت ایستوود و همکاری دوباره با این کارگردان و بازیگر قدیمی سینمای هالیوود است.

بردلی کوپر، بازیگر و تهیه‌کنندهٔ آمریکایی سینمای هالیوود، در حال مذاکره با سازندگان فیلم درام The Mule (قاچاقچی – فردی که مواد مخدر را در بدن خود جاسازی می‌کند) است و به احتمال فراوان این مرتبه همبازی کلینت ایستوود افسانه‌ای خواهد شد. کلینت ایستوود، هنرپیشه، کارگردان و تهیه‌کنندهٔ سینمای هالیوود، کارگردانی فیلم درام The Mule را که برگرفته از داستانی واقعی است، بر عهده خواهد داشت؛‌ داستان این فیلم در مورد پیرمرد ۹۰ ساله‌ای به نام لئو شارپ است که محموله‌های مواد مخدر را جابه‌جا می‌کند. این دو هنرپیشهٔ دو نسل متفاوت سینمای هالیوود، پیش‌تر در سال ۲۰۱۴ در فیلم American Sniper (تک تیرانداز آمریکایی) با یکدیگر همکاری داشتند. این فیلم در شش بخش بهترین فیلم، بهترین تدوین فیلم، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا، بهترین فیلم‌نامهٔ اقتباسی و بهترین بازیگر نقش اول مرد، در هشتادوهفتمین مراسم سالیانه اسکار نامزد دریافت جایزه شد. کرس کایل با نقش‌آفرینی بردلی کوپر، قهرمان این فیلم بود. فیلم American Sniper در گیشه بسیار موفق بود و با بودجهٔ ساخت ۵۸ میلیون دلاری، در خاک ایالات متحدهٔ آمریکا، ۳۵۰ میلیون دلار و در بازار جهانی ۱۹۷ میلیون دلار فروش داشت و در مجموع با فروش ۵۴۷ میلیون دلاری، یکی از فیلم‌های پرفروش ایستوود محسوب می‌شود.

فیلم American Sniper اولین و آخرین همکاری بردلی کوپر و کلینت ایستوود بود. جالب است بدانید که کلینت ایستوود قرار بود بازسازی فیلم درام و موزیکال A Star is Born (ستاره متولد می‌شود) را بر عهده بگیرد که این اتفاق نیفتاد و کارگردانی این فیلم به بردلی کوپر سپرده شد که علاوه بر کارگردانی، در کنار ستاره این اثر، یکی از بازیگران اصلی این فیلم نیز محسوب می‌شود. حال در جدیدترین اخبار مربوط به فیلم The Mule، گزارش شده است که بعد از ۴ سال، بردلی کوپر و کلینت ایستوود بار دیگر با یکدیگر همکاری خواهند داشت و این مرتبه کوپر این شانس را دارد تا در کنار یکی از نمادهای سینمای هالیوود به نقش‌آفرینی بپردازد. چندی پیش سایت Tracking Board اطلاعات فیلم The Mule را منتشر کرده بود و در گزارش این سایت آمده بود اگر کلینت ایستوود در فیلم The Mule بخواهد ایفای نقش کند، وی نقش لئو شارپ را خواهد داشت؛ طبق آن گزارش، تهیه‌کنندگی فیلم جدید نیز بر عهده کلینت ایستوود خواهد بود. طبق سنت همیشگی، تهیه و توزیع این فیلم ایستوود نیز بر عهده کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) است. نگارش نسخهٔ نهایی فیلمنامه بر عهده دیو هالستین، نویسندهٔ هشت اپیزود سریال کمدی سیاه و درام Weeds (علف) است. نگارش نسخه اصلی و ابتدایی فیلمنامهٔ The Mule، توسط نیک شنک، نویسنده فیلمنامهٔ Gran Torino (گرن تورینو) انجام شده است.

Eastwood

طبق گزارش سایت وِرایتی، بردلی کوپر در حال حاضر مشغول مذاکره با سازندگان برای ملحق شدن به تیم بازیگری فیلم The Mule است. طبق گفتهٔ سایت وِرایتی، داستان این فیلم برگرفته از مقالهٔ مجلهٔ نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۴ و در مورد مردی تهی‌دست و فقیر است که در دههٔ هشتم زندگی خود، شغلی معمولی داشته و رانندگی می‌کند، اما این همهٔ داستان نیست. داستان زندگی جالب لئو شارپ کاملاً مناسب برای تبدیل شدن به فیلمی سینمایی است؛ لئو شارپ پس از انجام خدمت در جنگ جهانی دوم که توانست مدال برنزی لیاقت و شجاعت را نیز به دست آورد، به باغداری و سبزی‌کاری و پرورش میوه و سبزیجات روی آورد و نامی هم برای خود دست‌وپا کرد، اما لئو شارپ علایق دیگری نیز داشت و یکی از منابع درآمد وی، قاچاق مواد مخدر برای کارتل سینالوآ در دههٔ ۸۰ میلادی بود. شارپ در سال ۲۰۱۱ به جرم داشتن حدود ۹۰ کیلوگرم کوکایین دستگیر شد. شخصیتی با نام کالین بیتس، لئو شارپ را دستگیر می‌کند و به نظر می‌رسد نقش این مأمور اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا را بردلی کوپر ایفا می‌کند. شارپ بسیار خوش‌شانس بود که محکومیت سنگینی برایش در نظر نگرفتند و تنها ۳ سال را در زندان سپری کرد؛ وکیل وی موفق شد با ادعای اینکه لئو شارپ مشاعر درستی نداشته و به زوال عقلی دچار است، میزان محکومیت وی را بسیار کاهش دهد. لئو شارپ در دسامبر سال ۲۰۱۶ درگذشت و از وی به‌عنوان پیرترین قاچاقچی مواد مخدر یاد می‌شود. در سال ۲۰۱۴ تلاش‌هایی برای ساخت فیلمی از داستان زندگی لئو شارپ شده بود و قرار بود کمپانی Imperative Entertainment ساخت این فیلم را به کارگردان فیلم Zombieland (زامبی‌لند)، یعنی روبن فلیشر بسپارد.

شخصیتی با نام کالین بیتس، لئو شارپ را دستگیر می‌کند و به نظر می‌رسد نقش این مأمور اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا را بردلی کوپر ایفا می‌کند

مطمئناً طرفداران کلینت ایستوود از شنیدن خبر حضور این بازیگر قدیمی و تکرارنشدنی در جلوی دوربین، بسیار خوشحال و هیجان‌زده هستند. آخرین نقش‌آفرینی کلینت ایستوود روی پردهٔ سینما، مربوط به فیلم Trouble With the Curve (مشکل با منحنی) رابرت لورنتس می‌شود و وی نقش یک استعدادیاب سالخوردهٔ بیسبال را بر عهده داشت. چند سال پیش به‌صورت غیررسمی اعلام شده بود که کلینت ایستوود دیگر قصد حضور در جلوی دوربین را ندارد، اما به نظر می‌رسد پروژهٔ جدید برای وی بسیار بااهمیت است که بار دیگر و در سن ۸۸ سالگی حاضر به نقش‌آفرینی در جلوی دوربین شده است.

بردلی کوپر شانس خوبی برای همکاری و همبازی شدن با ایستوود دارد و این مرتبه می‌تواند از قدرت بازیگری این بازیگر و کارگردان نیز بهره ببرد و تجربه‌ٔ همبازی شدن با یکی از بهترین‌ها را به دست آورد. از سال ۲۰۰۰ کلینت ایستوود در فیلم‌های کمی حضور داشته است و مطمئناً بردلی کوپر دوست ندارد فرصت بازی در کنار ایستوود را از دست بدهد و به احتمال فراوان ایفای نقش کالین بیتس را قبول خواهد کرد. یادآوری می‌کنیم چندی پیش سایت وِرایتی در خبری اعلام کرده بود استیون اسپیلبرگ تهیه کنندگی فیلم زندگینامه لئونارد برنستاین، آهنگساز برجسته آمریکایی را بر عهده خواهد داشت و بردلی کوپر قرار است تقش لئونارد برنستاین را در این فیلم بازی کند. علاوه بر بازی، کوپر کارگردانی و کار نوشتن فیلمنامهٔ این فیلم را نیز بر عهده دارد. فیلمنامهٔ فیلم Bernstein (برنستاین) براساس پیش‌نویس اولیه فیلم که توسط جاش سینگر، نویسنده برنده جایزه اسکار برای نوشتن فیلمنامهٔ فیلم Spotlight (اسپات‌لایت)، نوشته شده بود، نوشته خواهد شد. همچنین کوپر در کنار نام‌های بزرگی مثل اسپیلبرگ و مارتین اسکورسیزی، به‌عنوان تهیه‌کننده در فیلم Bernstein حضور خواهد داشت.

آخرین فیلمی که از کلینت ایستوود روی پردهٔ سینما رفت، فیلم The 15:17 to Paris (قطار 15:17 به پاریس) بود. اسپنسر استون، آنتونی سدلر، الک اسکارلاتوس، مارک موگلین، ایزابل ریساکر موگلین، جودی گریر، جینا فیشر، کریس نورمن، تونی، توماس لنون و پی. جی. برن در این فیلم حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. آخرین ساختهٔ ایستوود چندان با استقبال منتقدان مواجه نشد و با بودجهٔ ۳۰ میلیون دلاری، فروشی ۵۶ میلیون دلاری در گیشه داشت.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده