نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۹

احتمال ساخت فیلم مشترک ددپول و ولورین بسیار کم است

سیمون کینبرگ، تهیه‌کنندهٔ فیلم Logan (لوگان)، آب پاکی را روی دست طرفداران ریخت و در سخنان جدید خود گفت بعید است فیلم مشترک دو شخصیت محبوب ددپول و ولورین ساخته شود.

هشدار! خواندن این مطلب بخش‌های از داستان فیلم Logan را فاش می‌کند.

سیمون کینبرگ، تهیه‌کنندهٔ فیلم Logan (لوگان) با اشاره به این موضوع که فیلم مشترک دو شخصیت بسیار محبوب ددپول و ولورین ساخته نخواهد شد، سطل آبی روی آتشِ هیجان طرفداران ریخت که بی‌صبرانه منتظر فیلمی کراس‌اور از این دو شخصیت دوست‌داشتنی بودند. هر دو شخصیت در اولین فیلم‌های ابرقهرمانی با درجهٔ سنی بزرگسال (R) حضور داشتند و انقلابی را در ژانر نخ‌نماشده‌ٔ ابرقهرمانان به وجود آورند. پس از موفقیت‌های فراوان دو فیلم Logan و Deadpool (ددپول)، بسیاری انتظار داشتند که ولورین و ددپول در فیلمی از مجموعهٔ مردان ایکس در کنار یکدیگر حضور پیدا کنند، اما خب در این میان یک مشکل کوچک وجود دارد که به نظر تا مدت‌ها حسرت به دل طرفداران مجموعهٔ مردان ایکس خواهد گذاشت؛ شخصیت ولورین در سال ۲۰۱۷ در فیلم بلاک‌باستری Logan قطع یقین جان خود را از دست داد و همچون شخصیت ماکسیموس دسیموس مریدیوس در فیلم Gladiator (گلادیاتور)، راهی منطقی برای بازگشت آن نیست.

فیلم Logan، آخرین نقش‌آفرینی هیو جکمن در نقش شخصیت بسیار محبوب کمیکی، یعنی ولورین بود. هیو جکمن بعد از ۱۷ سال حضور در مجموعهٔ مردان ایکس و بازی در چندین فیلم از این مجموعه و هم‌چنین نقش‌آفرینی در سه فیلم جداگانه شخصیت ولورین، سرانجام سال گذشتهٔ میلادی برای آخرین بار در نقش این ابرقهرمان ظاهر شد. فیلم Logan که کارگردانی آن بر عهده جیمز منگلد بود، بسیار مورد تحسین و تمجید منتقدان سینما و طرفداران مجموعهٔ مردان ایکس و شخصیت ولورین قرار گرفت و می‌توان گفت این فیلم پایانی دراماتیک بر شخصیت قدیمی و دوست‌داشتنی جیمز هاولت/ولورین بود. در همان زمان اعلام شد کمپانی فاکس قرن بیستم (20th Century Fox) در حال بررسی آینده ولورین است و هنوز مشخص نیست که آیا باز هم شاهد ساخت فیلمی در مورد این شخصیت خواهیم بود یا سازندگان تصمیم می‌گیرند پس از فیلم Logan، به ماجراجویی‌های ولورین پایان دهند و توجه خود را روی دیگر شخصیت های مارول و مجموعهٔ مردان ایکس معطوف سازند. در هر صورت باور این امر سخت است که کمپانی فاکس قرن بیستم، شخصیت محبوب ولورین را رها کند و اجازه استراحت طولانی مدتی را به یکی از شخصیت‌های اصلی دنیای مجموعهٔ مردان ایکس بدهد. فیلم Logan با بودجه ۹۷ میلیون دلاری، ۶۱۶ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. از بازیگران این فیلم می‌توان به هیو جکمن، پاتریک استوارت، بوید هالبروک، ریچارد ای گرانت، استیون مرچنت و دافنه کین اشاره کرد.

در مجموعه فیلم‌های مردان ایکس، شخصیت ولورین بازگشت‌های حماسی کم نداشته است و شاید این مرتبه نیز این شخصیت به دنیای جهش‌یافته‌ها بازگردد. نکتهٔ جالب اینجاست که در این میان شخصی که بیشترین اصرار را برای بازگشت ولورین به پردهٔ سینما دارد، کسی نیست جز رایان رینولدز که ایفاگر نقش شخصیت ددپول در دنیای مردان ایکس است. برای رایان رینولدز اهمیتی ندارد که شخصیت ولورین مرده است و بازگرداندن وی غیرممکن است، وی در همه‌جا از این شخصیت صحبت می‌کند و آرزو دارد فیلم مشترک ددپول و ولورین هرچه سریع‌تر ساخته شود. در چند وقت اخیر نیز رایان رینولدز و هیو جکمن در مراسم تبلیغی قسمت دوم فیلم Deadpool (ددپول) با یکدیگر حضور داشته‌اند و همین موضوع سبب ایجاد شایعاتی در مورد ساخت فیلم مشترک ددپول و ولورین شده است.

Logan

اما به نظر می‌رسد حال به لطف سخنان ناامیدکنندهٔ سیمون کینبرگ، تهیه‌کنندهٔ فیلم Logan، باید این حرف‌ها را تمام‌شده دانست. سیمون کینبرگ مصاحبه‌ای با سایت وِرایتی برای معرفی و تبلیغ فیلم Deadpool 2 (ددپول ۲) داشت و در این میان گفت که ولورین همچون یک قهرمان رفته است و بازگشتی در کار نخواهد بود. صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

می‌دانم مدت زمان طولانی است که رایان رینولدز، هیو جکمن را با درخواست‌های خود مستأصل کرده و به ستوه آورده است. اما باید بگویم که من تهیه‌کنندگی فیلم Logan را بر عهده داشتم و فکر می‌کنم همهٔ ما این احساس را داشتیم که پایان مناسبی برای شخصیت ولورین به تصویر کشیده شد. این حرف من یعنی شانسی برای بازگرداندن شخصیت ولورین وجود دارد؟ خب به گمانم همیشه شانسی وجود دارد، ولی فکر می‌کنم همهٔ ما معتقدیم که بهترین خداحافظی برای شخصیت ولورین با بازی هیو جکمن، همان بود که دیدید.

هیو جکمن در مراسم معرفی و تبلیغ فیلم Deadpool 2 همواره در کنار رایان رینولدز حضور دارد و جدای از این موضوع که دو ستارهٔ هالیوود سعی به فروش هرچه بیشتر این فیلم دارند، باید بدین نکته نیز اشاره داشت که هیو جکمن هنوز هم خود را بخشی از دنیای مردان ایکس می‌داند و هر کاری از دستش بربیاد برای فیلم‌های این مجموعه انجام می‌دهد.

فکر می‌کنم همهٔ ما معتقدیم که بهترین خداحافظی برای شخصیت ولورین با بازی هیو جکمن، همان بود که در فیلم Logan به تصویر کشیده شد

در سال ۲۰۱۶ میلادی، بالاخره پس از فراز و نشیب‌های فراوان، شاهد ساخت فیلم جداگانهٔ شخصیت محبوب و بذله‌گوی دِدپول/وید وینستون ویلسون با نقش‌آفرینی رایان رینولدز بودیم. فیلم Deadpool یک فیلم ابرقهرمانی بر پایه شخصیتی از کمیک‌های مارول به همین نام است. این فیلم به کارگردانی تیم میلر روی پرده‌ٔ سینما رفت. از جمله بازیگران فیلم ابتدایی می‌توان به رایان رینولدز، مورینا بکرین، اد اسکرین، جینا کارانو، تی جی میلر، لزلی اوگامس و برایانا هیلدبرند اشاره داشت. راب لایفلد از همان ابتدای خلق شخصیت زبان‌باز ددپول، از موفقیت وید وینستون ویلسون در گیشه اطمینان داشت، سازندگان نتیجه اعتماد خود به راب لایفلد را گرفتند و فیلم Deadpool با بودجه ساخت ۵۸ میلیون دلاری خود، به فروش فوق‌العاده ۷۸۳ میلیون دلاری در گیشه دست یافت. کارگردانی فیلم Deadpool بر عهده تیم میلر بود و وی به‌خوبی از پس کار برآمد. این فیلم مورد استقبال فراوان تماشاچیان و منتقدان قرار گرفت و طرفداران بی‌صبرانه منتظر اکران قسمت دوم هستند.

جدیدترین فیلم شخصیت ددپول، قسمت دوم Deadpool است و این فیلم یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی و کمدی کمپانی فاکس قرن بیستم است که به‌دست دیوید لیچ، کارگردان فیلم Atomic Blonde (بلوند اتمی) و قسمت فرعی سری فیلم The Fast and the Furious (سریع و خشن) به نام Hobbs & Shaw، کارگردانی شده است. در این فیلم بازیگرانی چون رایان رینولدز در نقش ددپول، جاش برولین در نقش کیبل، زازی بیتز در نقش دومینو،‌ استفان کاپیساک در نقش کلاسوس، برایانا هیلدبرند در نقش نگاسونیک، لزلی اوگامس در نقش Blind Al، تی جی میلر در نقش ویزل، مورنا باکرین در نقش ونسا، کارا سانی در نقش دوپیندر، جک کزی در نقش بلک تام، جولیان دنیسون در نقش راسل، بیل اسکارشگورد در نقش زایت‌گایست (Zeitgeist)، رابرت دیلینی در نقش پیتر، لوئیز تن در نقش شاتراستار و تری کروس در نقش بدلام حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند. قسمت دوم فیلم Deadpool تا به امروز امتیاز ۶۹ را از بین ۳۴ نقد فیلم که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. این فیلم برای اکران در تاریخ ۱۸ می ۲۰۱۸ (۲۸ اردیبهشت‌ماه) در ایالات متحده تنظیم شده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده