نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۷

بندیکت کامبربچ به فیلم تلویزیونی Brexit پیوست

در طی گزارش‌های جدید اعلام شده که بندیکت کامبربچ، به جمع بازیگران فیلم درام برکسیت (Brexit) که از شبکه انگلیسی Channel 4 پخش خواهد شد، پیوسته است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، بندیکت کامبربچ قرار است نقش مغر متفکر کمپین «رأی خروج» یا همان کمپین Brexit (برکسیت) کشور انگلیس یعنی دامینیک کامینگز را در یکی از جدیدترین فیلم‌های تلویزیونی شبکه Channel 4 ایفا کند. محوریت اصلی این فیلم تلویزیونی درام درباره رفراندوم یا همه پرسی خروج انگلستان از اتحادیه اروپا است. این فیلم تلویزیونی درام «پیچیده و کاملا به جا» قرار است اوایل سال آینده، درست مدت کوتاهی پیش از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا که در مارس اتفاق افتاد، به روی آنتن شبکه انگلیسی Channel 4 برود.

در سال ۲۰۱۶، بعد از یک رفراندوم و همه پرسی فوق‌العاده مهم مردمی، بخش بسیار زیادی از مردم کشور انگلستان به خروج کشور خود از اتحادیه‌ی اروپا رأی مثبت دادند. درست همانند بسیاری از هنرمندان انگلیسی زبانی که در صنعت فیلمسازی انگلیس در حال فعالیت هستند، بندکیت کامبربچ هم یکی از هنرمندانی بود که در طی برگزاری کمپین «رأی خروج» نتوانست ساکت بنشیند و نظرات خود را به مردم ابلاغ نکند؛ او هم یکی از ۲۵۰ هنرمند ستاره‌ای بود که نامه‌ی سرگشاده‌ای را برای حمایت از کمپین ماندن در اتحادیه اروپا که با عنوان «Remain» هم شناخته می‌شود، امضا کرد. محتوای این نامه‌ی سرگشاده به شرح زیر بود:

کشور انگلستان تنها در اروپا سرزمین قدرتمندی به حساب نمی‌آید. با ترک کردن و خروج از این اتحادیه، قدرتی که در حال حاضر در این کشور وجود دارد و موفقیت‌هایی که تا به امروز توانستیم کسب کنیم، تا حد بسیار زیادی ضربه می‌خورد و ضعیف می‌شود.

برخلاف تمامی تبلیغات و فعالیت‌هایی که در این دوران صورت گرفته بود، اما در نهایت مردم کشور انگلیس با اختلاف بسیار کم ۵۲ درصدی، به کمپین Brexit یا همان خروج از اتحادیه‌ی اروپا رأی مثبت دادند. با نگاه و توجه به دو سال اخیر تا به امروز، می‌توان متوجه شد که این جریان چه تاثیری روی این کشور و شخصیت‌های مهم آن داشته است.

doctor strange

دامینیک کامینگز یکی از شخصیت‌های اصلی و کلیدی رفراندوم خروج انگلستان از اتحادیه اروپا محسوب می‌شد. او رهبر کمپین «رأی خروج» یا همان کمپین Brexit بود. جالب است بدانید که تا به امروز، نقش این فرد توسط افراد و روزنامه‌نگارهای بسیار زیادی مانند تیم شیپمن و متخصصان سیاسی‌ای از قبیل کریگ اولیور، مورد بررسی و کارشناسی دقیق قرار گرفته است. به گفته‌ی سایت خبری گاردین، شبکه انگلیسی Channel 4 یک فیلم تلویزیونی را، آن هم براساس گزارش‌هایی که افراد مختلف از این جریان نوشته‌اند، در دستور کار تولید قرار داده است و همانطور که بالاتر هم به این موضوع اشاره شد، در این اثر درام تلویزیونی، کامبربچ نقش دامینیک کامینگز را ایفا می‌کند.

بندیکت کامبربچ، زندگی حرفه‌ای و کاری خود را در ابتدا با آثار تلویزیونی جدی آغاز کرد. با این حال در طی سال‌های اخیر، این بازیگر محبوب کمی از دنیای تلویزیون فاصله گرفته و حالا تبدیل به یکی از ستارگان آثار سینمایی هالیوود شده است. او در سری فیلم The Hobbit (هابیت) نقش شخصیت اسماگ، در فیلم Star Trek: Into Darkness (پیشتازان فضا: به سوی تاریکی) نقش شخصیت خان و مهم‌تر از همه این موارد، نقش دکتر استرنج فوق‌العاده محبوب را در دنیای سینمایی مارول ایفا کرده است. اگرچه بندیکت کامبربچ در زمینه ایفای نقش‌های مختلف در دنیای سینما روز به روز در حال پیشرفت و قوی‌تر شدن است، اما بعد از گذشت مدتی طولانی، هنوز هم به پروژه‌های تلویزیونی علاقمند است. حال او در این پروژه، قرار است با یکی از بحث برانگیزترین نقش‌های تاریخ روبه‌رو شود.

در حال حاضر نقش کامینگز در طی جریان رفراندوم خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، به شدت مورد بررسی قرار گرفته و به عبارتی فعالیت‌های او زیر ذره‌بین رفته است. در حال حاضر ادعاهایی وجود دارد مبنی بر اینکه کمپین Brexit برخی از قوانین آن زمان همه پرسی را نقض کرده است. به همین منظور نمایندگان مجلس هم به طور رسمی درخواست کردند که او در یک جلسه کمیته انتخابی حضور یابد و تمامی سوالات مطرح‌شده در این زمینه را پاسخ دهد. فیلمنامه فیلم Brexit قرار است توسط جیمز گراهام، نویسنده برنده جایزه نمایش‌های سیاسی محبوبی مانند This House (این خانه) و همچنین Ink (جوهر)، نوشته شود. 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده