نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۵

میلا یوویچ در اقتباس سینمایی Monster Hunter حضور دارد

میلا یوویچ، ستارهٔ مجموعه فیلم‌های Resident Evil (رزیدنت اویل)، از بازیگران اصلی اقتباس سینمایی مجموعه بازی‌های ویدئویی Monster Hunter خواهد بود.

پس از بیش از یک دهه کشتن انواع و اقسام زامبی‌ها، این مرتبه میلا یوویچ به سراغ دنیایی متفاوت رفته است و قرار است در اقتباس سینمایی مجموعه بازی‌های ویدئویی Monster Hunter (شکارچی هیولا)، ایفای نقش و انواع هیولاهای بزرگ، عجیب و ترسناک این مجموعه را قتل‌عام کند. مجموعه بازی‌های محبوب ویدئویی Monster Hunter نیز همچون مجموعهٔ رزیدنت اویل، از آثار کمپانی کپکام (Capcom) است.

طبق گزارش سایت وِرایتی، مراحل ساخت فیلم جدید کمپانی کنستانتین فیلم (Constantin Film) که اقتباسی سینمایی از مجموعه بازی‌های Monster Hunter کمپانی کپکام است، از سپتامبر (شهریور یا مهرماه) سال جاری شروع  می‌شود. همچنین چندی پیش در خبری اعلام شد میلا یوویچ، بازیگر، مدل و طراح مد اوکراینی آمریکایی، در فیلم تریلر و علمی تخیلی Hummingbird (هامینگبرد)، با همسر خود، یعنی پاول ویلیام اسکات اندرسون، همکاری دوباره‌ای خواهد داشت. پاول اندرسون در حال حاضر مشغول بازبینی نسخهٔ اولیه فیلمنامهٔ Hummingbird است که توسط جان مک‌کلین نوشته شده است. داستان فیلم Hummingbird در مورد زنی آدمکش است که به سفری برای شناخت خودِ حقیقی‌اش رهسپار می‌شود؛ وی در طول این سفر متوجه می‌شود که چه کسی یا بهتر بگوییم چه چیزی است و از کجا آمده است. جالب است که داستان این فیلم شباهت‌هایی به داستان مجموعه فیلم‌های Resident Evil (رزیدنت اویل) دارد و ما را به یاد شخصیت آلیس می‌اندازد. تهیه‌کنندگان فیلم Hummingbird، این فیلم را از نظر لحنِ روایی داستان و محتوا با فیلم تریلر و علمی-تخیلی Lucy لوک بسون و مجموعه فیلم‌های Jason Bourne (جیسون بورن) مقایسه کرده‌اند و این فیلم را معجونی از دو فیلم نامبرده خوانده‌اند. این پروژه اولین همکاری دوباره میلا یوویچ و پاول اندرسون بعد از تمام شدن مجموعه فیلم‌های رزیدنت اویل است. آخرین فیلم این مجموعه با عنوان Resident Evil: The Final Chapter (رزیدنت ایول: قسمت پایانی) سال ۲۰۱۶ میلادی اکران شد و کارگردانی آن بر عهدهٔ پاول اندرسون بود و مثل همیشه میلا یوویچ نقش ستارهٔ اصلی این مجموعه، یعنی آلیس را بر عهده داشت. این فیلم نیز مثل تمام فیلم‌های مجموعهٔ Resident Evil با استقبال خوبی از سوی منتقدین همراه نشد و اصلاً در حد نام بازی‌های ابتدایی نبود. فیلم آخر این مجموعه با بودجهٔ ساخت ۴۰ میلیون دلاری، حدود ۳۱۲ میلیون دلار فروش داشت و در مجموع در گیشه عملکرد بدی نداشت. پاول اندرسون هم‌اکنون در حال کار روی نسخهٔ سینمایی Monster Hunter است و امیدواریم از پس ساخت این مجموعه به‌خوبی بربیاید. گویا اندرسون پیش از مجموعهٔ Resident Evil، به دنبال ساخت نسخه‌ای سینمایی از Monster Hunter بوده است و اکنون فرصتی دوباره برای ساخت نسخه‌ای سینمایی از این مجموعه را به دست آورده است.

Milla-II

خلق جلوه‌های ویژه‌ٔ فیلم Monster Hunter را شرکت تورنتو تکنیکالر (Toronto Technicolor) بر عهده دارد؛ این شرکت خلق جلوه‌های ویژهٔ مجموعه فیلم‌های رزیدنت اویل را نیز انجام داده بود. مارتین موسکویچ،‌ مدیرعامل و رئیس کمپانی کنستانتین فیلم در رابطه با فیلم Monster Hunter گفت که اقتباس سینمایی شیک و مدرنی از این بازی ویدئویی به روی پرده خواهد رفت و طبق همان گزارش سایت وِرایتی، این گفتهٔ مارتین موسکویچ را باید به حساب گذشتهٔ پاول ویلیام اسکات اندرسون و کارهای پیشین وی گذاشت.

صحبت‌های مارتین موسکویچ را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

پاول کیفیت خود را در ساخت فیلم‌های مدرن و باب روز ثابت کرده است؛ این ویژگی از نقاط قوت وی است. پاول می‌تواند کاری کند که فیلم خوب به نظر برسد و این موضوع تا حد زیادی به جلوه‌های ویژه ارتباط دارد.

وی در ادامهٔ صحبت‌ها خود گفت که سازندگان به دنبال خلق مجموعه‌ای سینمایی از بازی‌های ویدیویی Monster Hunter هستند:

ما به دنبال خلق برند شکارچی هیولا هستیم.

هفتهٔ گذشته بود که کپکام در گزارشی به میزان فروش عالی نسخه جدید مجموعهٔ Monster Hunter با عنوان Monster Hunter: World اشاره کرد؛ جالب است بدانید ۷.۹ میلیون نسخه از این بازی تا تاریخ ۳۱ مارس (۱۱ فروردین‌ماه) در جهان عرضه شده است. اما آیا این فروش عالی در دنیای بازی، به معنای توانایی این مجموعه در کشاندن سینمادوستان و کسانی که آشنایی چندانی با این بازی ندارند، به سالن‌های سینما خواهد بود؟ کیفیت فیلم ابتدایی تأثیر به‌سزایی در آینده دنیای سینمایی این مجموعه دارد و باید منتظر ماند و دید که پاول اندرسون توانایی ساخت فیلمی خوب از این مجموعهٔ محبوب را دارد یا خیر. یادآوری می‌کنیم مجموعه فیلم‌های رزیدنت اویل با وجود ضعف‌های فراوان و برخورد سرد اکثر منتقدان، در گیشه عملکردی خوب داشتند و شش فیلم این مجموعه، در مجموع ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در گیشه فروش داشتند.

کیفیت فیلم ابتدایی تأثیر به‌سزایی در آینده دنیای سینمایی مجموعهٔ Monster Hunter دارد و باید منتظر ماند و دید که پاول اندرسون توانایی ساخت فیلمی خوب از این مجموعهٔ محبوب را دارد یا خیر

فیلم مورد انتظار بعدی میلا یوویچ، فیلم Hellboy (پسر جهنمی) به کارگردانی نیل مارشال است و وی قرار است نقش شخصیت منفی و منفور داستان یعنی ملکه خونین را بازی کند. فیلم مورد انتظار Hellboy قرار است در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۲۱ دی‌ماه ۱۳۹۷) روی پردهٔ نقره‌ای سینما به اکران عموم دربیاید. فیلم ریبوت Hellboy قرار است بر اساس مجموعه کتاب‌های کمیک Dark Horse و مایک میگنولا که در سال ۱۹۹۳ میلادی برای اولین بار منتشر شدند و شخصیت پسر جهنمی را به طرفداران کمیک معرفی کردند، ساخته شود. دیوید هاربر بازیگر جدید شخصیت اَنِنگ آن راما، این شیطانِ پوست-قرمزِ دوست‌داشتنی خواهد بود.

میلا یوویچ یکی از نمادهای فیلم‌های اکشن با محوریت حضور زنان در سالیان اخیر بوده است و وی علاوه بر نقش‌آفرینی در شش فیلم مجموعهٔ Resident Evil و ایفای نقش شخصیت آلیس، در فیلم‌های اکشن دیگری همچون Survivor (بازمانده) جیمز مک‌تیگو و فیلم The Fifth Element (عنصر پنجم) لوک بسون نیز در نقش لیلو حضور داشته است.

گفتنی است تا این لحظه تاریخ اکران اقتباس سینمایی Monster Hunter اعلام نشده است.

 


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده