نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱

نویسنده دنباله فیلم Bright مشخص شد

با وجود نقدهای بسیار منفی، شبکه نتفلیکس سفارش ساخت دنباله Bright (درخشان) را داده بود و امروز هم نویسنده قسمت دوم آن معرفی شد.

نقدهای منفی تأثیری بر تصمیم سرویس استریم نتفلیکس نداشت و استقبال خوب بینندگان سبب شد که خیلی زود سفارش ساخت دنبالهٔ فیلم Bright (درخشان) داده شود. تقریباً ۴ ماه پیش بود که ساخت دنبالهٔ فیلم علمی تخیلی، فانتزی و جنایی Bright از سوی نتفلیکس تأیید شد. فیلم Bright داستان دو مأمور پلیس با نام‌های وارد با بازی ویل اسمیت و جاکوبی با بازی جوئل اجرتون را روایت می‌کند که یکی از آن‌ها انسان و دیگری ارک است. در یک گشت شبانه، یک اتفاق باعث می‌شود که مسیر زندگی این دو پلیس معمولی برای همیشه عوض شود. آن‌ها باید از یک الف محافظت و در کنار آن باید با اشخاص متعددی نیز مبارزه کنند. دیوید آیر بودجهٔ ۹۰ میلیون دلاری از نتفلیکس گرفت و می‌توان گفت تنها این پول را هدر داد؛ با ساخت فیلمی که با انتقاد شدید منتقدان همراه بود. البته گویا فیلم Bright با وجود کیفیت نازل خود، میلیون‌ها نفر را در همان روزهای نخست انتشارش جذب خود کرد؛ تا جایی که بلافاصله دستور ساخت قسمت دوم آن نیز صادر شد.

اسپیلیوتوپولوس یکی از نویسندگان لایو اکشن Beauty and the Beast بود و همچنین نگارش فیلمنامه آثاری چون The Huntsman: Winter's War و Hercules را برعهده داشت

ویل اسمیت در نقش دریل وار، جوئل اجرتون در نقش نیک جیکوبی، نومی راپاس در نقش لایلا، لوسی فرای در نقش تیکا، ادگار رامیرز در نقش کاندومیِر، کنت چوی در نقش کاماهارا، آیک بارینهولتز در نقش پولارد، برد ویلیام هنکه در نقش دورگیو، داون اولیویری در نقش شری وارد، الکس مراز در نقش سرافین، مت آلفردا در نقش هیکس، انریکه مورچیانو در نقش پویزن، مارگارت چو در نقش گروهبان چینگ، جوزف پیکوریو در نقش براون، اسکارلت اسپنسر در نقش سوفیا وارد، آندریا ناودو در نقش کاپیتان پرز و جی هرناندس در نقش رودریگز در فیلم Bright حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

طبق گزارش سایت هالیوود ریپورتر (THR)، ایوان اسپیلیوتوپولوس، نویسندهٔ آمریکایی یونانی سینمای هالیوود قرار است نگارش فیلمنامهٔ قسمت دوم فیلم Bright را بر عهده داشته باشد. ایوان اسپیلیوتوپولوس یکی از نویسندگان لایو اکشن رمانتیک، فانتزی و موزیکال Beauty and the Beast (دیو و دلبر) بود و همچنین در کارنامهٔ وی، نگارش فیلمنامهٔ آثاری چون The Huntsman: Winter's War (شکارچی: جنگ زمستان)، Hercules (هرکول) و Tinker Bell and the Lost Treasure (تینکر بل و گنجینهٔ گمشده) به چشم می‌خورد. مکس لندیس که نگارش فیلمنامهٔ قسمت ابتدایی Bright را بر عهده داشت، در پروژهٔ جدید حضور نخواهد داشت. طبق گزارشی که سایت هالیوود ریپورتر منتشر کرده است، مکس لندیس با دیوید آیر، کارگردان فیلم ابتدایی، نقطه نظر مشترکی برای فیلم جدید نداشتند. گفتنی است که همچون فیلم ابتدایی، دیوید آیر کارگردانی قسمت دوم فیلم علمی تخیلی Netflix را بر عهده خواهد داشت.

Bright

هالیوود ریپورتر در گزارش خود به بودجهٔ ۹۰ میلیون دلاری ساخت قسمت ابتدایی اشاره داشت، ولی از آنجایی که این فیلم اکران جهانی نشد و در واقع بر روی پردهٔ سینما نرفت، اطلاعاتی از میزان فروش دقیق آن در دسترس نیست. فیلم Bright اولین فیلم بلاک‌باستری سرویس استریم نتفلیکس است و با استقبال بسیار گسترده کاربران این شبکه روبه‌رو شد؛ بیش از ۱۱ میلیون نفر فیلم Bright را در سه روز نخست انتشارش تماشا کرده‌اند. همچنین نت فلیکس چندی پیش اعلام کرد که ویل اسمیت و جوئل اجرتون برای نقش‌آفرینی دوباره در قسمت دوم فیلم Bright بازمی‌گردند. در حال حاضر اطلاعات بیشتری از داستان و اتفاقات دنبالهٔ فیلم Bright در دسترس نیست. همچنین هنوز مشخص نیست که این فیلم در چه تاریخی از سرویس استریم نتفلیکس پخش خواهد شد، اما به نظر می‌رسد که نتفلیکس تصمیم دارد که به ساخت دنبالهٔ فیلم Bright سرعت دهد و ممکن است که به‌زودی شاهد ساخت و انتشار این فیلم باشیم.     


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده