نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۸

بروس ویلیس در درام ورزشی Cornerman ایفای نقش می‌کند

بروس ویلیس قرار است در درام ورزشی Cornerman نقش کنستانتین دی‌آماتو، مربی سرشناس مایک تایسون و چندین بوکسور معروف دیگر را ایفا کند.

بروس ویلیس، هنرپیشهٔ قدیمی سینمای هالیوود، قرار است در فیلم Cornerman (کرنرمن یا مربی)، نقش کنستانتین دی‌آماتو، مربی سرشناس مایک تایسون و همچنین چندین بوکسور معروف دیگر را ایفا کند. داستان فیلم در دههٔ ۸۰ میلادی و در شهر نیویورک روایت خواهد شد؛ جایی که کنستانتین دی‌آماتو، بوکسورهای معروفی چون فلوید پترسون و خوزه تورس را به طرفداران این رشتهٔ ورزشی معرفی کرد. وی همچنین مربی مایک تایسون، بوکسور معروف و سنگین وزن آمریکایی بود؛ تایسون در آن دوران نوجوانی بیش نبود و باید دید در فیلم، چه جایگاهی خواهد داشت. کارگردانی فیلم Cornerman بر عهدهٔ روپرت فرند خواهد بود. سینمادوستان روپرت فرند را با نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی چون Hitman: Agent 47 (هیتمن: مأمور ۴۷)، Pride & Prejudice (غرور و تعصب) و The Moon and the Stars (ماه و ستارگان) می‌شناسند و این فیلم، اولین تجربهٔ کارگردانی روپرت فرند خواهد بود. گفتنی است نگارش فیلمنامه نیز بر عهدهٔ روپرت فرند بوده است.

درام ورزشی Cornerman روپرت فرند، یکی از چند پروژه‌ٔ درجه یکی است که در هفتادویکمین جشنواره فیلم کن معرفی شده‌اند. روز سه‌شنبه فیلم جاسوسی 355 (۳۵۵) که بازیگران اصلی آن تماماً زن هستند معرفی شد و این پروژه بر اساس ایده‌ای از جسیکا چستین ساخته شده است و وی یکی از بازیگران اصلی این فیلم نیز به شمار می‌رود. فیلم زندگینامه‌ای The American (آمریکایی) که در مورد زندگی لئونارد برنستاین، آهنگساز، رهبر ارکستر، مدرس موسیقی و پیانیست مشهور است دیگر پروژهٔ معرفی‌شده در جشنواره فیلم کن بود و ایفای نقش اصلی این فیلم بر عهدهٔ جیک جیلنهال و کارگردانی آن را کری فوکوناگا عهده‌دار بوده است. این فیلم بر اساس کتاب زندگینامهٔ لئونارد برنستاین، نوشتهٔ همفری برتون در سال ۱۹۹۴، ساخته خواهد شد و مراحل تولید آن از پاییز امسال آغاز می‌شود؛ بودجهٔ ساخت فیلم The American را استودیو Bron تأمین خواهد کرد. کمپانی Sierra/Affinity تصمیم دارد در جشنواره بین‌المللی فیلم کن، حق پخش فروش جهانی این فیلم را به کمپانی‌های علاقمند و خریدار، بفروشد. حق پخش این فیلم در ایالات متحده آمریکا بر عهدهٔ Endeavor Content است. همچنین تریلر سیاسی Charlie Johnson in the Flames (چارلی جانسون در میان شعله‌های آتش) که اقتباسی بر اساس رمان مایکل ایگناتیف است، دیگر پروژهٔ معرفی‌شده در جشنواره فیلم کن بود.

Bruce Willis

طبق گزارش سایت وِرایتی، امتیاز حق پخش فیلم Cornerman در خاک ایالات متحده آمریکا را آژانس هنرمندان خلاق (Creative Artists Agency) بر عهده دارد و حق پخش جهانی این فیلم بر عهدهٔ IMR است. هنوز مشخص نیست که چه بازیگری نقش دوران نوجوانی مایک تایسون را ایفا خواهد کرد؛ طبق شنیده‌ها، در اوایل فیلم، شخصیت تایسون حدوداً ۱۳ سال خواهد داشت. همچنین اعلام شده است که مراحل تولید فیلم Cornerman از فصل پاییز سال جاری آغاز خواهد شد. روپرت فرند در رابطه با اولین فیلم خود چنین گفت:

در نهایت باید بگویم که این فیلم، داستانی در مورد عشقی عمیق بین دو موجود درنده و بااستعداد است که هر کدام آنقدر شجاعت دارند که ترس‌های خود را قبول کنند و از طرفی به یکدیگر برای بهترین‌شدن انگیزه دهند. داستان این فیلم در مورد مبارزه بر سر آن چیزی است که به آن باور دارید و فیلم این سؤال را برایتان مطرح می‌کند که قدرت حقیقی چیست.

بروس ویلیس از بازیگران قدیمی، محبوب و باکیفیت سینمای هالیوود است که متأسفانه در چند سال اخیر، پروژه‌های خوبی را برای نقش‌آفرینی انتخاب نکرده است. از آخرین نقش‌آفرینی‌ها خوب و به‌یادماندنی بروس ویلیس چند سالی می‌گذرد و دو فیلم Moonrise Kingdom (قلمرو طلوع ماه) وس اندرسون و Looper (لوپر) ریان جانسون، دو فیلمی بودند که بروس ویلیس توانست تا حدی به دوران اوج کاری خود بازگردد. نقش‌آفرینی اخیر این بازیگر آمریکایی در فیلم Death Wish (آرزوی مرگ)، جدیدترین اثر اکشن، درام و جنایی کمپانی مترو گلدوین مایر (Metro-Goldwyn-Mayer)، آنچنان با استقبال منتقدان همراه نشد و فیلم معمولی دیگری در کارنامهٔ ویلیس ثبت شد. امید می‌رود بروس ویلیس در فیلم Glass (گلس) که دنبالهٔ دو فیلم Unbreakable (نشکن) و Split (گسست) ام نایت شیامالان است، تولدی دوباره داشته باشد و البته از همین فیلم Cornerman نیز نباید غافل شد که به نظر نقش عمیق و سنگینی برای وی انتخاب شده است.

داستان فیلم در دههٔ ۸۰ میلادی و در شهر نیویورک روایت خواهد شد؛ جایی که کنستانتین دی‌آماتو، بوکسورهای معروفی چون فلوید پترسون و خوزه تورس را به طرفداران این رشتهٔ ورزشی معرفی کرد

یادآوری می‌کنیم که فیلم Cornerman متفاوت از دیگر پروژهٔ مرتبط با زندگی مایک تایسون است که جیمی فاکس قرار است نقش این بوکسور عصبانی را ایفا کند. اوایل سال گذشته میلادی بود که اعلام شد قرار است فیلم زندگینامهٔ مایک تایسون با نقش‌آفرینی جیمی فاکس ساخته شود و در آن زمان از مارتین اسکورسیزی برای کارگردانی آن فیلم نام برده می‌شد که به نظر این اتفاق نخواهد افتاد. شاید موفقیت فیلم Cornerman سبب شود که پروژه‌ٔ مربوط به مایک تایسون نیز ساخته شود.

آخرین فیلمی که از بروس ویلیس به روی پردهٔ سینما رفت، فیلم Death Wish بود و در این فیلم بازیگرانی چون بروس ویلیس در نقش دکتر پائول کرسی (همسر لوسی رز)، الیزابت شو در نقش لوسی رز کرسی، کامیلا مارونی در نقش جوردن کرسی، بو نپ در نقش ناکس (شخصیت منفی اصلی داستان)، وندی کروسون در نقش دکتر جیل کلاونس، وینسنت دن آفریو در نقش فرانک کرسی (برادر کوچک پائول)، دین نوریس در نقش کاراگاه کوین رینس، کیمبرلی الیز در نقش کاراگاه لئونوره جکسون، مایک اپس در نقش دکتر کریس سالگادو و رونی جن بلوینز در نقش جو (یکی از شخصیت‌های منفی) حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. این فیلم با بودجهٔ ساخت ۳۰ میلیون دلاری، فروشی ۴۱ میلیون دلاری در گیشه داشت.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده