نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۵

کارگردان فیلم Ghostbusters علاقمند به ساخت دنباله آن است

پل فیگ، کارگردان فیلم ریبوت Ghostbusters (شکارچیان روح)، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که علاقمند است دنبالهٔ این فیلم را بسازد و منتظر دریافت چراغ سبز از استودیو سازنده است.

یک سال و نیم پیش بود که پل فیگ در مصاحبه‌ای چنین گفت که چندان مطمئن به ساخت فیلمی جدید از مجموعهٔ Ghostbusters (شکارچیان روح) نیست، اما وی به‌تازگی در سخنانی از علاقه خود به ساخت دنبالهٔ فیلم ریبوت Ghostbusters سخن گفته است. فیلم ابتدایی مجموعهٔ Ghostbusters در سال ۱۹۸۴ و توسط ایوان رایتمن ساخته شد و کمپانی کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) اکران این فیلم را بر عهده داشت. بیل موری، سیگورنی ویور، دن آیکروید، هارولد رمیس، ریک مورانیس و ارنی هادسون در آن فیلم به ایفای نقش پرداختند. نسخهٔ ابتدایی بسیار مورد استقبال منتقدان و تماشاچیان قرار گرفت و با بودجهٔ ساخت ۳۰ میلیون دلاری، حدود ۲۹۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. دنبالهٔ آن فیلم در سال ۱۹۸۴ و باز هم به کارگردانی ایوان رایتمن به روی پردهٔ سینما رفت که البته این فیلم نتوانست موفقیت‌های فیلم ابتدایی را تکرار کند. بودجهٔ ساخت فیلم دوم حدود ۳۷ میلیون دلار بود و فروش آن در گیشه به ۲۱۵ میلیون دلار رسید. یکی از دلایل افت فروش قسمت دوم، همزمانی اکران این فیلم با فیلم‌های بلاک‌باستری چون Indiana Jones And The Last Crusade (ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی) و Batman (بتمن) تیم برتون بود.

پیش از اکران نسخهٔ جدید، پل فیگ با اطمینان از ساخت دنبالهٔ آن سخن می‌گفت، اما فروش ضعیف ریبوت مجموعهٔ Ghostbusters در گیشه سبب شد که وی از ساخت دنبالهٔ آن ناامید شود

بیل موری از همان زمان اکران فیلم دوم در مصاحبه‌های متعدد اعلام کرد که علاقه‌ای به این فیلم ندارد و از حضور در آن پشیمان است و به هیچ عنوان تصمیم ندارد در فیلم سوم حضور پیدا کند. استودیو سازنده چندین مرتبه قصد ساخت فیلم سوم این مجموعه را داشت و با فیلمنامه‌های مختلف سعی در جلب رضایت بازیگر اصلی این مجموعه می‌کرد، اما هر مرتبه با مخالفت بیل موری مواجه می‌شد و اگر هم فیلم را بدون این بازیگر محبوب و دوست‌داشتنی می‌ساختند، مطمئناً شکست سختی در گیشه می‌خوردند؛ تا اینکه در سال ۲۰۱۴ یکی از بازیگران اصلی این مجموعه، یعنی هارولد رمیس، بازیگر نقش شخصیت ایگان در مجموعه فیلم‌های Ghostbusters از دنیا رفت و استودیو تصمیم گرفت سنت‌شکنی کند و به‌جای بازیگران مرد، بازیگران زن را جایگزین کند و کارگردانی فیلم را به پل فیگ بسپارد. نسخهٔ جدید مجموعهٔ Ghostbusters در سال ۲۰۱۶ اکران شد و در این فیلم بازیگرانی چون ملیسا مک کارتی، کریستن ویگ، کیت مک‌کینون، لزلی جونز، چارلز دنس و کریس همسورث حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. نسخهٔ جدید با وجود آنکه فیلم بدی در مجموع نبود، به مذاق همه، مخصوصاً طرفداران متعصب این مجموعه خوش نیامد. این فیلم در گیشه عملکرد چندان خوبی نداشت و با بودجهٔ ساخت ۱۴۴ میلیون دلاری، حدود ۲۳۰ میلیون دلار در گیشه فروش کرد.

Ghostbuster

پیش از اکران نسخهٔ جدید، پل فیگ با اطمینان از ساخت دنبالهٔ آن سخن می‌گفت، اما فروش ضعیف ریبوت مجموعهٔ Ghostbusters در گیشه سبب شد که وی از ساخت دنبالهٔ آن ناامید شود. با این حال وی به‌تازگی در مصاحبه‌ای با بخش سینمایی سایت یاهو، اعلام کرد که همچنان به ساخت دنبالهٔ فیلم خود امیدوار و بسیار به انجام این کار علاقمند است. سخنان پل فیگ با سایت یاهو را در این رابطه می‌خوانیم:

ما علاقمند به ساخت فیلم جدید هستیم. همه‌چیز بستگی به نظر استودیو سازنده دارد که آن‌ها نیز چنین خواسته‌ای دارند یا خیر. هنگام ساخت فیلم، لحظات بسیار سرگرم‌کننده‌ و شادی در کنار هم داشتیم. در این دو سال، این فیلم توانسته است تماشاچیانی پروپاقرص برای خود پیدا کند. هر روز با افرادی روبه‌رو می‌شوم که طرفدار فیلم هستند و زنان بسیاری با دیدن شخصیت‌های فیلم Ghostbusters به خود امیدوار شده‌اند و از آن‌ها الهام گرفته‌اند. برای ساخت چنین فیلمی به خود می‌بالم و هچنین به کاری که تیم سازنده برای ساخت فیلم انجام داد، افتخار می‌کنم.

یکی از مشکلات سازندگان و شخص دن آیکروید، خالق این مجموعه، با پل فیگ، مربوط به بودجهٔ فیلم جدید می‌شد و دن آیکروید نارضایتی خود را از عدم مدیریت پل فیگ اعلام کرده بود. وی اعتقاد داشت فیلمبرداری دوباره برخی صحنه‌ها باعث شد بودجهٔ نهایی حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار افزایش یابد. اما نکتهٔ جالب اینجا است که کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) با رد گفته‌های خالق این مجموعه، هزینهٔ فیلمبرداری دوبارهٔ برخی صحنه‌ها را چیزی در حدود ۳ تا ۴ میلیون دلار دانست.

با این حال نسخهٔ ریبوت مجموعهٔ Ghostbusters نتوانست موفقیتی را که سونی پیکچرز به دنبالش بود، برای این کمپانی به ارمغان بیاورد. به احتمال فراوان اگر قرار باشد دنباله‌ای نیز ساخته شود، بعید است سازندگان، کارگردانی آن را بار دیگر به پل فیگ بسپارند. سال گذشته بود که ایوان رایتمن در مصاحبه‌ای تأیید کرد که یک انیمیشن سینمایی بر اساس مجموعه Ghostbusters در دست ساخت است. ساخت این انیمیشن تأیید شده است و کارگردانی آن را فلچر مولز بر عهده خواهد داشت. اطلاعات چندانی از انیمیشن جدید در دسترس نیست و تنها می‌دانیم که این انیمیشن برای اکران در سال ۲۰۱۹ میلادی در نظر گرفته شده است.  

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده