// شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۹

Avengers: Infinity War رکورد فروش روز پنج شنبه فیلم های مارول را شکست

فیلم ابرقهرمانی Avengers: Infinity War اکران موردانتظارش را با رکوردشکنی در گیشه آغاز کرد. همراه زومجی باشید.

«اونجرز: جنگ اینفینیتی» (Avengers: Infinity War)، جدیدترین محصول والت دیزنی با کسب رقم غول‌آسای ۳۹ میلیون دلار در جریان پیش‌نمایش روز پنج‌شنبه، اکرانش را همان‌طور که انتظار می‌رفت پرقدرت شروع کرد. این رقم «جنگ اینفینیتی» را بدون احتساب نرخ تورم پشت سر «هری پاتر و یادگاران مرگبار قسمت دوم» (Harry Potter and Deathly Hollows Part 2) با ۴۳ و نیم میلیون دلار، «جنگ ستارگان: آخرین جدای» (Star Wars: The Last Jedi) با ۴۵ میلیون دلار و «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» (Star Wars: The Force Awakens) با ۵۷ میلیون دلار در رده‌ی چهارم بهترین درآمدهای پیش‌نمایش‌های روز پنجشنبه‌ی تمام ادوار قرار می‌دهد. همچنین «جنگ اینفینیتی» با عبور از درآمد روز پنج‌شنبه‌ی «اونجرز: دوران اولتران» (۲۷/۶ میلیون دلار)، رکورد این فیلم را در این زمینه شکست و جایگاه اول بهترین درآمدهای روز پنج‌شنبه‌ در بین تمام فیلم‌های دنیای سینمایی مارول را به چنگ آورد. این در حالی است که این رقم «جنگ اینفینیتی» را بالاتر از «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» (۳۰/۵ میلیون دلار) در بین تمام فیلم‌های ابرقهرمانی قرار می‌دهد. اگرچه با در نظر گرفتن نرخ تورم، «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد» و برخی از دنباله‌های «گرگ و میش» (Twilight)، بلیت‌های پیش‌نمایش بیشتری فروخته‌اند، اما با توجه به اینکه دنیای سینمایی مارول هیچ‌وقت چندان به پیش‌نمایش‌هایش برای دستیابی به افتتاحیه‌های آخرهفته‌ی بزرگ وابسته نبوده است، این رقم خیلی امیدوارکننده به نظر می‌رسد. این شروع نشان می‌دهد که «جنگ اینفینیتی» نه‌تنها مورد توجه‌ی طرفداران قرار گرفته است،‌ بلکه عموم مردم و کسانی که یک شب بیرون آمده‌اند و سر راه تصمیم می‌گیرند تا به تماشای فیلم بروند هم جذب کرده است. در مقایسه باید به «اونجرز» و «مرد آهنی ۳» اشاره کرد که هر دو ۹ درصد از افتتاحیه‌های ۲۰۷ و ۱۷۴ میلیون دلاری‌شان را در شب پیش‌نمایش‌هایشان کسب کردند. در حالی که «بلک پنتر» (Black Panther) حدود ۱۲/۴ درصد از افتتاحیه‌ی ۲۰۲ میلیون دلاری‌اش را از روز پنج‌شنبه به دست آورد.

بهترین فیلم‌های دنیای سینمایی مارول در این زمینه، «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (۱۷۹ میلیون دلار از ۲۵ میلیون دلار فروش پنج‌شنبه) و «اونجرز: دوران اولتران» (۱۹۱ میلیون دلار از ۲۷/۶ میلیون دلار فروش پنج‌شنبه) هستند که هر دو ۱۵ درصد از مجموع درآمد افتتاحیه‌شان را از شب پیش‌نمایش‌هایشان به دست آوردند. این رقم شاید در ظاهر خیلی زیاد به نظر می‌رسد، اما برای مجموعه‌های هارکوری مثل دنیای سینمایی مارول که از تاریخ عمیق و طرفداران با انگیزه و بزرگی بهره می‌برد، نه «خیلی زیاد»، بلکه «قابل‌قبول» است. برای مثال «هانگر گیمز: آتش گرفتن» (Hunger Games: Catching Fire) حدود ۱۵/۸ درصد از افتتاحیه‌ی ۱۵۸ میلیون دلاری‌اش را از فروش پنج‌شنبه (۲۵ میلیون دلار) به دست آورد. این در حالی است که «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد»، «هری پاتر و یادگاران مرگبار قسمت اول»، دنباله‌های «گرگ و میش» و سه فیلم اخیر «جنگ ستارگان» ۱۹ تا ۲۳ درصد از افتتاحیه‌شان را از درآمدهای پیش‌نمایش‌شان به دست آوردند. «هری پاتر و یادگاران مرگبار قسمت دوم» ۲۶ درصد از افتتاحیه‌اش (۱۶۹ میلیون دلار که در آن زمان رکورد محسوب می‌شد) را از درآمد پنج‌شنبه‌اش کسب کرد که خارق‌العاده حساب می‌شود. مسئله این است که فیلم‌های دنیای سینمایی مارول چندان در زمینه‌ی آمار درآمد پنج‌شنبه عالی نیستند، اما با این حال درآمد ۳۹ میلیون دلاری «جنگ اینفینیتی» هم چیزی نیست که همیشه شاهدش باشیم.

Avengers: Infinity War

بنابراین تحلیلگران فکر می‌کنند که در حال «جنگ اینفینیتی» یا افتتاحیه‌ای نزدیک به «گرگ و میش: سپیده‌دم قسمت دوم» (Twilight: Breaking Dawn Part 2) خواهد داشت یا شبیه به «مرد آهنی ۳» ظاهر خواهد شد و در این صورت احتمالا باید منتظر به جا گذاشتن یک رکورد افتتاحیه‌ی جدید باشیم. اگر درآمد پنج‌شنبه‌ی «جنگ اینفینیتی» ۱۵ درصد از درآمد کلی افتتاحیه‌اش باشد، آن وقت افتتاحیه‌ی ۲۶۰ میلیون دلاری فیلم پیش‌بینی می‌شود که یک رکورد جدید خواهد بود. اما اگر این رقم ۲۰ درصد از درآمد کلی افتتاحیه باشد، در آن صورت افتتاحیه‌ی ۱۹۵ میلیون دلاری فیلم پیش‌بینی می‌شود که آن را جایی بین «دوران اولتران» (۱۹۱ میلیون دلار) و «بلک پنتر» (۲۰۲ میلیون دلار) می‌گذارد. اگر مخاطبان به این فیلم که حکم قسمت اولِ پایان‌بندی دنیای سینمایی مارول تا این لحظه را دارد حمله کنند یا اگر نوزدهمین فیلم مارول عملکرد غیرمنتظره‌ای شبیه به «بلک پنتر» یا «نگهبانان کهکشان» داشته باشد در آن صورت شاهد بزرگ‌ترین افتتاحیه‌ی مارول با اختلاف زیاد خواهیم بود؛ در غیر این صورت افتتاحیه‌ی «جنگ اینفینیتی» فقط به یکی از بزرگ‌ترین‌ها تبدیل خواهد شد. اگر فیلم عملکردی شبیه به «جنگ داخلی» داشته باشد، افتتاحیه‌ی ۲۲۲ میلیون دلاری‌اش پیش‌بینی می‌شود و اگر نزدیک به «دوران اولتران» ظاهر شود، به ۲۱۴ میلیون دلار افتتاحیه دست پیدا خواهد کرد. اگرچه نقدها مثبت هستند و سروصدای رسانه‌ای هم که در بالاترین حد خود به سر می‌برد، اما باز این احتمال وجود دارد که عموم مردم آن را به عنوان «یه فیلم اونجرز دیگه» ببینند و بی‌خیالش شوند. نباید فراموش کنیم که «جنگ اینفینیتی» نه اولین «اونجرز» است و نه اولین فیلم «بلک پنتر»؛ بلکه با احتساب «جنگ داخلی»، چهارمین فیلم اونجرزی است که در شش سال گذشته داشته‌ایم و دومین فیلم «بلک پنتر» که در ۱۰ هفته‌ی گذشته روی پرده‌ها رفته است. اگر درآمد پنج‌شنبه‌ی «جنگ اینفینیتی»‌ به «دوران اولتران» یا «جنگ داخلی» نزدیک بود، لزوما نمی‌توانستیم افتتاحیه‌ای بالای ۲۰۰ میلیون دلار را برای آن انتظار داشته باشیم؛ چه برسد به ۲۵۰ میلیون دلار. اما با وجود درآمد ۳۹ میلیون دلاری پنج‌شنبه‌ی این فیلم، «جنگ اینفینیتی» شاید (با تاکید روی شاید) این شانس را داشته باشد تا اگر نه بزرگ‌ترین، حداقل به یکی از بزرگ‌ترین افتتاحیه‌های تاریخ باکس آفیس تبدیل شود.

با توجه به عدم وجود اتفاقات جنجال‌برانگیز حول و حوش فیلم و عدم وجود هیچ‌گونه رقیب قابل‌توجه‌ای در این هفته، «جنگ اینفینیتی» تمام فاکتورهای لازم برای به حقیقت تبدیل کردن یکی از بزرگ‌ترین افتتاحیه‌های تاریخ را دارد. حالا سوال این است که آیا فیلم می‌تواند افتتاحیه‌ی ۲۴۸ میلیون دلاری «نیرو برمی‌خیزد» (یا حتی بهتر: افتتاحیه‌ی ۲۶۲ میلیون دلاری آن فیلم با احتساب نرخ تورم) را پشت سر بگذارد یا نه؟ برای پیدا کردن جواب این سوال باید یک روز دیگر صبر کنیم. تمام اینها در حالی است که «جنگ اینفینیتی» تاکنون ۳۹ میلیون دلار هم در جریان اولین روز اکرانش در ۲۱ بازار بین‌المللی به دست آورده است و ۵۶ میلیون دلار هم در ۴۳ بازار در روز پنج‌شنبه کسب کرده است که مجموع درآمد خارجی‌اش را بعد از دو روز به ۹۵ میلیون دلار می‌رساند. درآمد ۶ و نیم میلیون دلاری فیلم در کره‌ی جنوبی، رکورد جدیدی در زمینه‌ی بهترین فروش روز اول اکران محسوب می‌شود. همچنین فیلم با کسب ۲ میلیون و ۷۰۰ میلیون دلار در فیلیپین، در این کشور هم رکورد شکست. این موضوع درباره‌ی تایلند (یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار)، اندونزی (۱ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار) و دیگران هم صدق می‌کند. تنها جایی که «جنگ اینفینیتی» مجبور بود به رده‌ی دوم راضی شود استرالیا بود که فروش ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری‌اش کمتر از «نیرو برمی‌خیزد» بود. البته از سوی دیگر این فیلم فقط موفق به کسب ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار در روز افتتاحیه‌اش از بازار بریتانیا شد که اگرچه درآمد بزرگی در بین فیلم‌های مارول محسوب می‌شود، اما در جایگاه سوم بهترین درآمد در بین فیلم‌های دیزنی قرار می‌گیرد. با این وضعیت تحلیلگران افتتاحیه‌ی جهانی ۵۰۰ تا ۵۴۰ میلیون دلاری «جنگ اینفینیتی» را پیش‌بینی می‌کنند.


منبع forbes
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده