نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱

فیلم زندگینامه التون جان ساخته می‌شود

کمپانی پارامونت پیکچرز موافقت خود را برای ساخت فیلم زندگینامهٔ التون جان، خواننده و آهنگساز مشهور انگلیسی، اعلام کرد.

کمپانی پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) چراغ سبز خود را برای ساخت فیلم زندگینامهٔ سِر التون جان، خواننده، آهنگساز، و نوازندهٔ پیانو اهل انگلستان، به سازندگان نشان داد؛ عنوان فیلم Rocketman (راکت‌من) خواهد بود. طبق گزارشات مربوط به فیلم Rocketman، تارون اگرتون، بازیگر مجموعه فیلم‌های کینگزمن، قرار است نقش این خواننده و آهنگساز معروف و تکرارنشدنی را ایفا کند. رجینالد کنت دوایت، ملقب به التون جان، در سال ۱۹۴۷ در پینر انگلستان به دنیا آمد. وی در طول ۶۰ سال دوران حرفه‌ای خود، بیش از ۳۰۰ میلیون نسخه از آلبوم‌هایش را فروخته است. التون جان همکاری نزدیکی با برنی تاپین داشت و این همکاری موفق سبب شد آهنگ‌های وی بیش از ۵۰ مرتبه در لیست ۴۰ آهنگ برتر قرار گیرد. از معروف‌ترین آهنگ‌های التون جان می‌توان به ساخت آهنگی برای یادبود شاهزاده دیانا با عنوان «شمعی در باد» اشاره کرد؛ این آهنگ در سال ۱۹۹۷ ساخته شد و کاوری از آهنگی با همین عنوان بود که پیش‌تر برای یادبود مرلین مونرو ساخته شده بود. چیزی در حدود ۳۳ میلیون کپی از آهنگ «شمعی در باد» فروخته شد و خیلی زود تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین‌ آهنگ‌های چارت انگلستان و ایالات متحده آمریکا شد.

اوج معروفیت التون جان به اواخر دههٔ ۶۰ میلادی و اوایل دههٔ ۷۰ میلادی برمی‌گردد که بسیاری وی را با شور و حرارتش در صحنه و پوشیدن لباس‌های پرزرق‌وبرق و البته نشستن پشت پیانو و با مهارتی مثال‌زدنی نواختن این ساز، می‌شناختند. التون جان زندگی پرحاشیه‌ای داشت و داستان زندگی وی کاملاً مناسب ساخت فیلمی سینمایی است. اخیراً نیز وی اعلام کرد که دیگر قصد ندارد تور جهانی برگزار کند و تصمیم به بازنشستگی گرفته است. با توجه به سن‌وسال التون جان، لغو کردن تور جهانی سال ۲۰۱۸ وی چندان جای تعجب نداشت.  

Taron

طبق گزارش سایت دِدلاین، کمپانی پارامونت پیکچرز موافقت خود را با ساخت فیلم زندگینامهٔ التون جان اعلام کرده است. پارامونت پیکچرز چراغ سبز ساخت فیلم Rocketman را به سازندگان داده است؛ Rocketman عنوان یکی از معروف‌ترین آهنگ‌های التون جان نیز است. تارون اگرتون، بازیگر فیلم Kingsman: The Secret Service (کینگزمن: سرویس مخفی) و Kingsman: The Golden Circle (کینگزمن: محفل طلایی)، قرار است نقش التون جان را ایفا کند؛ تارون اگرتون پیش‌تر از علاقه خود برای ایفای این نقش پرده برداشته بود. در ابتدا سازندگان تام هاردی را برای ایفای نقش اصلی فیلم Rocketman در نظر گرفته بودند، اما در نهایت هاردی ترجیح داد در فیلم Fonzo (فونزو)، نقش آل کاپون، گانگستر مشهور شهر شیکاگو را ایفا کند. کارگردانی فیلم جدید کمپانی پارامونت پیکچرز بر عهدهٔ دکستر فلچر، کارگردان فیلم Bohemian Rhapsody (راپسودی بوهمی) خواهد بود و وی پس از فراغت از ساخت این فیلم، به پروژهٔ Rocketman ملحق خواهد شد. نگارش فیلمنامهٔ این فیلم بر عهدهٔ لی هال خواهد بود. تهیه‌کنندگی فیلم Rocketman برعهدهٔ التون جان، دیوید فرنیش و متیو وان خواهد بود.

در ابتدا تام هاردی برای ایفای نقش اصلی فیلم Rocketman در نظر گرفته شده بود، اما در نهایت هاردی ترجیح داد در فیلم Fonzo، نقش آل کاپون، گانگستر مشهور شهر شیکاگو را ایفا کند

دکستر فلچر و متیو وان سابقهٔ همکاری در ساخت دو فیلم Lock, Stock and Two Smoking Barrels (قفل، انبار و دو بشکه باروت) و Layer Cake (کیک لایه‌ای) را دارند؛ البته دکستر فلچر در این دو فیلم بازیگر بود و کارگردانی فیلم ابتدایی بر عهدهٔ گای ریچی و فیلم دوم بر عهدهٔ متیو وان بود. تارون اگرتون نیز سابقهٔ همکاری با متیو وان را در دو فیلم Kingsman: The Secret Service و Kingsman: The Golden Circle دارد. لازم به یادآوری است که التون جان نیز نقشی افتخاری را در فیلم Kingsman: The Golden Circle ایفا کرد. تارون اگرتون و دکستر فلچر نیز سابقه همکاری با یکدیگر را در فیلم Eddie the Eagle (ادی عقاب) داشته‌اند و تهیه‌کنندگی این فیلم نیز بر عهدهٔ متیو وان بوده است. طبق گزارشات، تارون اگرتون سخت در حال تلاش برای آماده‌سازی خود جهت ایفای نقش التون جان به بهترین شکل ممکن است. باید منتظر ماند و دید این بازیگر ۲۸ ساله از پس نقش شخصیت معروف و محبوبی همچون التون جان برخواهد آمد یا خیر.

فیلم‌های زندگینامه‌ای مربوط به بزرگان موسیقی، در یکی دو دههٔ اخیر با استقبال خوبی از سوی منتقدین و سینمادوستان همراه شده‌اند. در سال ۲۰۰۴ فیلم Ray به کارگردانی تیلور هکفورد ساخته شد که در مورد ری چارلز، خواننده و آهنگساز افسانه‌ای آمریکا بود؛ در این فیلم جیمی فاکس ایفاگر نقش ری چارلز بود و وی توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را از آن خود کند. فیلم تیلور هکفورد با بودجهٔ ۴۰ میلیون دلاری، حدود ۱۲۵ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. در سال ۲۰۰۵ نیز جیمز منگلد، کارگردان فیلم Logan (لوگان)، فیلمی در مورد جانی کش، ستارهٔ موسیقی کانتری ساخت که با استقبال خوبی از سوی منتقدین و تماشاچیان همراه بود. واکین فینیکس ایفاگر نقش جانی کش بود و همچون همیشه از پس نقش خود به‌خوبی برآمد. این فیلم با بودجهٔ ۲۸ میلیون دلاری، حدود ۱۸۷ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. امیدواریم دو فیلم Bohemian Rhapsody و Rocketman نیز کیفیتی همچون دو فیلم ذکرشده داشته باشند.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده