نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵

اسپیلبرگ سرگرم تولید فیلم اختصاصی Blackhawk است

به‌تازگی اعلام شده که استیون اسپیلبرگ در حال توسعه اثری درباره شخصیت بلک هاوک (Blackhawk) است و احتمال دارد علاوه بر تهیه کنندگی، کارگردانی آن را هم بر عهده بگیرد.

ممکن است این خبر، عجیب‌ترین چیزی باشد که در طی امروز خواهید شنید: بنا به جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، استیون اسپیلبرگ در حال تولید و توسعه یک اثر اقتباسی براساس کتاب‌های کمیک کمپانی دی سی است.

تا به این لحظه، چندین منبع معتبر این خبر را عنوان کردند که کارگردان و تهیه کننده دارای سه جایزه مراسم آکادمی، یعنی استیون اسپیلبرگ افسانه‌ای، در حال حاضر سرگرم طی کردن مراحل اولیه تولید یک اثر اقتباسی است. براساس این گزارش‌های جدید، این اثر اقتباسی اسپیلبرگ قرار است براساس یکی از شخصیت‌های کتاب‌های کمیک دی سی به نام بلک هاوک (Blackhawk) ساخته شود. گفته شده که اگر تمامی موارد طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته انجام شود، ممکن است که او کارگردانی این اثر را هم در آینده‌ای نزدیک بر عهده بگیرد. استیون اسپیلبرگ در طی بیانیه‌ای اینگونه احساسش را نسبت به این پروژه ابراز کرد:

این اتفاق فوق‌العاده‌ای است که من می‌خواهم دوباره با اعضای تیم فیلمسازی کمپانی برادران وارنر کار کنم. اخیرا هم ما با هم همکاری‌هایی داشتیم و فیلم Ready Player One (بازیکن شماره یک آماده) را ساختیم و اکران کردیم. اعضای این تیم در هر پروژه‌ای که کار می‌کنند، ترکیبی از شور و شوق و همچنین حرفه‌ای بودن را هم به آن اضافه می‌کنند. همچنین نکته مهم این است که آنها سابقه بسیار زیادی در زمینه ساخت آثار کمیکی و ابرقهرمانی دارند. من خیلی هیجان‌زده هستم که قرار است باری دیگر با آنها، آن هم سر پروژه تولید فیلم Blackhawk همکاری کنم.

در گزارش‌های جدیدی که در رابطه با این پروژه منتشر شده، دیوید کپ که در چندین پروژه با استیون اسپیلبرگ همکاری‌هایی داشته هم قرار است در این تیم حضور داشته باشد و فیلمنامه فیلم بلک هاوک را بنویسد. دیوید کپ تا به امروز توانسته رزومه پرباری را با آثار بسیار خوبی جمع‌آوری کند. از جمله آثار خوب او می‌توان به فیلم Jurassic Park (پارک ژوراسیک)، فیلم The Lost World: Jurassic Park (جهان گمشده: پارک ژوراسیک)، فیلم War of the Worlds (جنگ دنیاها) و فیلم Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (ایندیانا جونز و قلمرو جمجمه بلورین) اشاره کرد. علاوه بر اسپیلبرگ، کریستی مکاسکو کریگر و همچنین سو کرول هم تهیه کننده این پروژه خواهند بود.

Blackhwak

جدیدترین اثر استیون اسپیلبرگ یعنی فیلم بازیکن شماره یک آماده که سبکی علمی تخیلی و ماجراجویی دارد، تا آخر هفته گذشته توانست درآمدی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار را از باکس آفیس سرتاسر جهان کسب کند. جالب است بدانید که اسپیلبرگ در حال حاضر، در حال ساخت و توسعه جدیدترین و پنجمین قسمت از سری فیلم Indiana Jones (ایندیانا جونز) است که هنوز هیچ نام و نشان رسمی‌ای ندارد. همچنین گفته شده پیش از اینکه اسپیلبرگ قصد داشته باشد توجه خود را به سمت این پروژه کامیک بوکی معطوف کند، برنامه دارد که ابتدا به سراغ پروژه تولید نسخه بازسازی فیلم West Side Story (داستان وست ساید) برود. پس با این اوصاف، هنوز زمان زیادی باقی مانده تا این پروژه فیلم ابرقهرمانی کلید بخورد و مراحل ساخت خود را آغاز کند. با این حال، برخلاف دیگر آثار کمپانی دی سی کامیکس که هر کدام در حال حاضر در مراحل مختلفی از تولید قرار دارند، به نظر می‌رسد که این پروژه آن هم با حضور استعداد بزرگی مانند اسپیلبرگ، شرایط به مراتب بهتری نسبت به بقیه دارد و احتمال ساخت و اکران آن بسیار بیشتر است.

رئیس تیم کمپانی Warner Bros. Pictures یعنی توبی امریچ هم درست بعد از موفقیت مالی جدیدترین اثر بلاک باستری استیون اسپیلبرگ یعنی همان فیلم Ready Player One، خوشحالی و هیجان خود را از اینکه قرار است تیم او باری دیگر با این کارگردان و تهیه کننده افسانه‌ای همکاری کند، اعلام کرد. امریچ در طی بیانیه‌ای عنوان کرد:

ما و تیممان تا حد بسیار زیادی به خودمان افتخار می‌کنیم که یکی از اجزا و کمپانی‌های سازنده جدیدترین اثر موفق استیون اسپیلبرگ بودیم. ما بسیار هیجان‌زده‌ایم که قرار است دوباره با این کارگردان بااستعداد و محبوب در پروژه تولید اثر اکشن و ماجراجویی جدید همکاری کنیم. ما نمی‌توانیم صبر کنیم تا ببینیم که او برای ساخت فیلم اختصاصی شخصیت Blackhawk، چه حد و مرزهای جدیدی را برای مخاطبان جهانی خود خواهد شکست.


منبع ComicBookMovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده