نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۹

گزارش فروش هفتگی سینمای ایران: لاتاری صدرنشین شد

در این مطلب به صعود لاتاری و به وقت شام و سقوط دوپله‌ای مصادره در گیشه‌ی هفته گذشته خواهیم پرداخت.

هفته‌ی گذشته شاید اولین هفته رسمی و کامل پس از تعطیلات عید محسوب شود؛ چرا که روال زندگی مردم پس از تعطیلات به وضع معمول بازگشته و فعالیت سینماها مانند قبل شده است؛ در نتیجه سینماروها دوباره به سمت سینما رفتن عادی‌شان بازگشته‌اند. نکته مورد توجه اما این است که با توجه به این شرایط، بیشتر فیلم‌های پرفروش هفته قبل با افت قابل توجه‌ای همراه شده‌اند. با توجه به نزدیک شدن به اجرای فاز دوم اکران بهار، به احتمال بالا به زودی شاهد چند تازه-اکران باشیم و گیشه از حال و هوای ثابت چند هفته‌ی اخیرش عبور کند. این هفته نیز مانند چند هفته گذشته شاهد اعتراض بسیاری از کارگردانان به شرایط بد اکران فیلم‌ها در فاز اول بهار بودیم. یکی از تاثیرات آغاز اکران بهار با هفت فیلم، به گوشه رانده شدن دیگر فیلم‌های جدول بود که اتفاقا عملکرد خوبی را نیز ثبت کرده‌اند؛ برای نمونه بدون تاریخ بدون امضا و آینه بغل فیلم‌هایی بودند که تا پیش از اکران نوروز عملکرد بسیار خوبی در گیشه ثبت کردند، اما با آغاز اکران نوروز فروش این فیلم‌ها با افت قابل توجه‌ای همراه شد. در این هفته، لاتاری به کارگردانی محمدحسین مهدویان، با فروش یک میلیارد و هشتصد و هشتاد و هفت میلیون تومانی توانست با یک پله صعود، در رده‌ی اول جدول فیلم‌های پرفروش هفته قبل قرار بگیرد. لاتاری در چهارمین هفته اکران در ۱۰ سالن بیشتر از هفته‌ی قبل به نمایش درآمد. مجموع درآمد لاتاری تا روز سه‌شنبه، ۲۱ فرودین، به رقم شش میلیارد و هشتصد و هشتاد و چهار میلیون تومان رسیده است. لاتاری با اینکه حتی نسبت به فروش گذشته‌ی خودش هم افت کرده، این هفته در صدر فیلم‌های پرفروش قرار گرفت.

فیلم لاتاری

در رده دوم، فیلم به وقت شام به کارگردانی حاتمی کیا با افزایش تعداد سالن‌ها و تبلیغات گسترده در این هفته یک میلیارد و هشتصد و هفتاد و دو میلیون تومان فروخت. به وقت شام در چهارمین هفته اکران تا بیست و یکم فروردین‌ماه، در مجموع شش میلیارد و نهصد و چهل و هشت میلیون تومان کسب کرد. به وقت شام هم نسبت به فروش دو میلیاردی هفته‌ی گذشته‌اش افت داشته، اما در رده‌ی دوم جدول جای گرفته است. با توجه به شرایط موجود، نزدیک‌ترین رقابت در گیشه میان دو فیلم لاتاری و به وقت شام برقرار است و احتمالا تا پایان فاز اول اکران بهار این رقابت نزدیک ادامه داشته باشد و پیش‌بینی اینکه کدام فیلم بهتر عمل خواهد کرد به سالن‌های نمایش و تبلیغات آن‌ها بستگی دارد. سومین فیلم پرفروش هفته، مصادره به کارگردانی مهران احمدی است. مصادره در سه هفته اکرانش صدرنشین مطلق گیشه بود. این فیلم در چهارمین هفته‌ی اکرانش یک میلیارد و هشتصد و سی و هفت میلیون تومان کسب کرد؛ این در حالی است که مصادره تا روز ۲۱ فروردین به آمار نه میلیارد و سیصد و هفتاد و هشت میلیون تومان رسیده است. یکی از دلایل فروش به نسبت کم مصادره، کم شدن تعداد سینماهای آن است.

فیلم مصادره

در رده‌ی چهارم نیز مانند هفته‌ی گذشته کمدی لونه زنبور قرار گرفته است. لونه زنبور با فروش یک میلیارد تومانی توانست جایش را در رده‌ی چهارم تثبیت کند. لونه زنبور نیز با کاهش تعداد سالن‌ها، با افت فروش نسبت به قبل مواجه شده است. این فیلم تا ۲۱ فروردین به درآمد کلی پنج میلیارد تومان رسیده است. شاید این کمدی عامه پسند با اکران در شهرستان‌های بیشتر بتواند فروش بهتری را هم تجربه کند. انیمیشن سینمایی فیلشاه به کارگردانی هادی محمدیان هم در هفته چهارم اکران به درآمد هفتگی پانصد و چهارده میلیون تومان دست پیدا کرد. این انیمیشن با افزایش سالن‌های پخش به درآمد کلی یک میلیارد و ششصد و هفت میلیون تومان رسید. فیلشاه به عنوان یک انیمیشن در گیشه ایران فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است.

فیلشاه

ده فیلم پرفروش هفته‌ی گذشته

ردیفنام فیلمهفتهدرآمد هفتگی (تومان)
۱لاتاری۴۱,۸۸۷,۳۴۸,۰۰۰
۲به وقت شام۴۱,۸۷۲,۴۸۶,۰۰۰
۳مصادره۴۱,۸۳۷,۲۲۱,۰۰۰
۴لونه زنبور۴۱,۰۵۰,۷۰۳,۰۰۰
۵فیلشاه۴۵۱۴,۶۵۱,۰۰۰
۶خرگیوش۴۲۸۸,۷۶۴,۰۰۰
۷بدون تاریخ بدون امضا۸۹۷,۹۰۷,۰۰۰
۸فراری۴۷۶,۶۲۱,۰۰۰
۹آینه بغل۱۸۴۸,۰۲۰,۰۰۰
۱۰اسرافیل۸۴,۰۵۹,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده