نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۵

فیلمبرداری صحنه‌هایی از فیلم Wonder Woman 2 با دوربین های IMAX

این‌طور که به نظر می‌رسد قرار است برخلاف قسمت ابتدایی، برخی از صحنه‌های قسمت دوم فیلم ابرقهرمانی Wonder Woman با دوربین‌های آیمکس فیلمبرداری شود.

برخی از صحنه‌های قسمت دوم فیلم ابرقهرمانی Wonder Woman (واندر وومن) با دوربین‌های آی مکس فیلمبرداری خواهد شد. آی‌مکس فرمت ۷۰ میلی‌متر فیلم‌های سینمایی با ظرفیت ضبط و نمایش تصاویر با اندازه و وضوح بسیار بیشتری نسبت به سیستم‌های سنتی و قدیمی فیلم است. دوربین‌های IMAX دارای ۲ لنز هستند که به صورت افقی در کنار یکدیگر و به فاصله ۲.۵ اینچی از یکدیگر قرار گرفته‌اند. نوارهای فیلم آی‌مکس تقریباً ۳ برابر فیلم‌های ۳۵ میلیمتری معمولی ظرفیت دارند که این موضوع باعث می‌شود تا وضوح تصاویر نیز بسیار بالا باشد. فیلمبرداری برخی از صحنه‌های قسمت دوم فیلم Wonder Woman با دوربین آی‌مکس، تغییر بزرگی نسبت به فیلم ابتدایی است که از این تکنولوژی اصلاً بهره نبرده بود. این اتفاق قدمی رو به جلو برای دی سی خواهد بود و شاید به‌زودی شاهد باشیم که این استودیو نیز همچون مارول، به‌طور کامل یک فیلم را با دوربین‌های آی‌مکس فیلمبرداری کند. فیلم Avengers: Infinity War (انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت)، اولین فیلمی است که به طور کامل با این نوع دوربین‌ها فیلمبرداری شده است.

هنوز هیچ‌گونه جزئیاتی از داستان فیلم Wonder Woman 2 در دسترس نیست و تنها می‌دانیم دههٔ ۸۰ میلادی بستر حوادث داستان قسمت دوم این فیلم خواهد بود و شاهزادهٔ جزیره تمیسکیرا این بار به مقابله با نیروهای شوروی سابق در زمان جنگ سرد خواهد پرداخت. همچنین چندی پیش حضور پدرو پاسکال در فیلم جدید تأیید شد؛ بازیگری که او را بیشتر برای بازی در نقش اوبرین مارتل در فصل چهارم سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) و خاویر پنیا، مأمور DEA در سریال Narcos (نارکس) می‌شناسیم. کریستن ویگ دیگر بازیگر اضافه‌شده به لیست بازیگران فیلم دوم است و وی قرار است نقش شخصیت منفی و شرور چیتا را ایفا کند. پتی جنکینز از بازیگران جدید زیادی در فیلم دوم استفاده خواهد کرد و مشکلی هم با افزایش بودجهٔ احتمالی این فیلم نخواهد داشت. نه‌تنها در بخش انتخاب بازیگران دست پتی جنکینز باز است، بلکه در بخش تصویری نیز گویا سازندگان رضایت خود را از استفاده از تکنولوژی آی‌مکس اعلام کرده‌اند. البته استفاده از دوربین‌های آی‌مکس همچون قبل آنچنان پرهزینه نیست و این تکنولوژی با وجود همکاری شرکت آی‌مکس، در حال حاضر بیشتر در میان فیلمسازان در حال جا افتادن است. آی‌مکس شرکتی کانادایی است که دوربین، تجهیزات و تأسیسات آی‌مکس را تولید می‌کند.

Wonder Woman

طبق گزارش سایت Seeking Alpha، گِرِگ فاستر، رئیس بخش سرگرمی شرکت آی‌مکس، در سخنانی اعلام کرد که در سال ۲۰۱۷ تماسی از سوی سازندگان فیلم Wonder Woman مبنی بر استفاده از دوربین‌های آی‌مکس در فیلمبرداری برخی صحنه‌های فیلم جدید داشتند و فاستر با اطمینان خبر داد که قطعاً برخی از صحنه‌های قسمت دوم با دوربین‌های آی‌مکس فیلمبرداری خواهد شد. یادآوری می‌کنیم برخی از صحنه‌های دیگر ساختهٔ دی‌سی، یعنی فیلم Justice League (لیگ عدالت) با نسبت ابعادی شبیه به آنچه دوربین‌های آی‌مکس ضبط می‌کنند، فیلمبرداری شده بود. استفاده از دوربین‌های آی‌مکس در دنیای سینمایی دی سی امری نسبتاً جدید است و تنها در برخی صحنه‌ها در فیلم Batman vs. Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت)، از این دوربین‌ها استفاده شده بود. در چند سال اخیر کریستوفر نولان بیش‌ترین بهره را از دوربین‌های آی‌مکس برده است؛ نولان برای خلق صحنه‌هایی زیبا و غنی در فیلم Dunkirk (دانکرک) از لحاظ جلوه‌های بصری، از دوربین‌های ۶۵ میلیمتری و آی‌مکس استفاده کرده بود. این موضوع باعث شده که کیفیت صحنه‌های به تصویر کشیده‌شده بسیار بالاتر برود. در واقع از سال ۲۰۰۸ دوربین‌های آی‌مکس نقش مهمی در فیلم‌های نولان داشته‌اند.

استفاده از دوربین‌های آی‌مکس همچون قبل آنچنان پرهزینه نیست و استفاده از این تکنولوژی با وجود همکاری شرکت آی‌مکس، در حال حاضر بیشتر در میان فیلمسازان در حال جا افتادن است

گِرِگ فاستر اعلام کرد برخی صحنه‌های فیلم Venom (ونوم) کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures) در نسبت ابعادی متناسب برای پخش در سینماهای آی‌مکس فیلمبرداری شده است. وی همچنین گفت که برخی صحنه‌های فیلم First Man (اولین مرد) دیمین شزل که در مورد زندگی نیل آرمسترانگ است هم با دوربین‌های آی‌مکس فیلمبرداری می‌شود. پیش‌تر نیز اعلام شده بود ۳۰ دقیقه از بازسازی فیلم لایو اکشن The Lion King (شیر شاه) با این دوربین‌ها فیلمبرداری می‌شود. طبق صحبت‌های گِرِگ فاستر و ریچارد گلفاند، مدیر عامل شرکت آی‌مکس، قسمت دوم فیلم Wonder Woman بیش‌تر به‌صورت دوبعدی پخش خواهد شد و سینماهای کمی این فیلم را به‌صورت سه‌بعدی نمایش خواهند داد.

قرار است فیلمبرداری قسمت دوم فیلم Wonder Woman در ماه ژوئن (تیرماه ۹۷) و در داخل یا اطراف ایالت ویرجینیا/ناحیه کلمبیا (واشینگتن دی. سی) انجام شود. علاوه بر جنکینز، گل گدوت هم بازگشته و دوباره نقش شخصیت اصلی داستان را ایفا خواهد کرد. هنوز هیچ جزئیات و اطلاعات جدیدی از فیلمنامه این اثر منتشر نشده است. از طرف دیگر به جز ویگ، پاسکال و گدوت، هنوز مشخص نیست که چه بازیگران دیگری به این پروژه اضافه شده یا قرار است اضافه شوند.

با اکران فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت)، زک اسنایدر به‌صورت رسمی شخصیت واندر وومن یا همان شاهزاده دایانا را در دنیای سینمایی دی‌سی معرفی کرد. نقش‌آفرینی این شخصیت کمیکی و ابرقهرمان بر عهده گل گدوت بود و وی پس از بازی در فیلم زک اسنایدر، در فیلم پتی جنکینز ایفاگر نقش اصلی شد. پس از بازخوردهای خوبی که طرفداران دنیای سینمایی دی‌سی از شخصیت واندر وومن داشتند، این استودیو فیلم جداگانه این شخصیت را نیز اکران کرد و در واقع می‌توان گفت همان معرفی ابتدایی تأثیر زیادی در فروش فوق‌العاده این فیلم در گیشه داشت. فروش جهانی فیلم Wonder Woman حدود ۸۲۱ میلیون دلار بود و به‌خوبی توانست بودجه ساخت ۱۵۰ میلیون دلاری خود را توجیه کند.

در قسمت اول فیلم Wonder Woman، گل گدوت، کریس پاین، رابین رایت، دیوید تیولیس، دنی هوستون، ایون برمنر، النا آنایا، لیزا لاون کانگلسلی و لوسی دیویس حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. کارگردانی این فیلم را پتی جنکینز بر عهده داشت و فیلم‌نامه‌نویسان آن نیز جف جانز و آلن هینبرگ بودند.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده