نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۶

احتمال تغییر عنوان فیلم Flashpoint

ممکن است با توجه به داستان فیلم اختصاصی شخصیت فلش، یعنی فیلم Flashpoint (فلش‌پوینت)، سازندگان تصمیم به تغییر عنوان این فیلم بگیرند.

فیلم مستقل شخصیت فلش، یعنی فیلم Flashpoint (فلش پوینت) کمپانی برادران وارنر (Warner Bros)، ممکن است با عنوان دیگری اکران شود. کمپانی برادران وارنر چند سال پیش جدول پخش اکران فیلم‌های دی‌سی را اعلام و معرفی کرده بود و بر اساس آن جدول، قرار بود در ابتدا دو فیلم دنباله‌دار از مجموعهٔ لیگ عدالت ساخته و پشت‌سرهم اکران شوند و بعد از آن دو فیلم، فیلمی جداگانه از یکی از شخصیت‌های اصلی دنیای لیگ عدالت ساخته و اکران شود. در میان ابرقهرمانان دنیای دی‌سی، در آن زمان قرعه به نام شخصیت فلش افتاد و قرار شد در ابتدا فیلم این شخصیت در صف ساخت قرار بگیرد. با معرفی شخصیت بری آلن/فلش در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) زک اسنایدر و نقش‌آفرینی ازرا میلر در نقش فلش، طرفداران بی‌صبرانه منتظر اکران فیلم مستقل فلش بودند، اما متأسفانه ساخت فیلم جداگانهٔ فلش با مشکلات زیادی همراه شد و دی‌سی نتوانست طبق برنامه پیش برود. همانند آثار دیگر، فیلم شخصیت فلش هم به نوبه خود در طی چند سال اخیر، در مراحل تولید به مشکلات و موانع زیادی برخورده است. این فیلم در ابتدا در سال ۲۰۱۵ معرفی شده بود و قرار بود کارگردانی آن به سث گراهام اسمیت سپرده شود و در همان زمان نیز کار فیلمبرداری این پروژه آغاز شود، اما در ماه مِی سال ۲۰۱۶ بود که گراهام اسمیت پروژه تولید فیلم فلش‌پوینت را به دلیل اختلاف نظر با سازندگان ترک کرد. اندکی بعد ریک فامیوییوا به کارگردانی این اثر منتصب شد، ولی بعد از مدت زمانی کوتاه، ریک فامیوییوا نیز به همان دلایلی که اسمیت مطرح کرده بود، این پروژه را ترک کرد. بعد از این مسائل، کمپانی برادران وارنر جوبی هارولد را استخدام کرد که فیلمنامه فیلم فلش‌پوینت را به طور کل دوباره‌نویسی کند. در نهایت تقریباً یک ماه پیش بود که اعلام شد جان فرانسیس دالی و جاناتان گلداستاین قرار است به طور رسمی کارگردانی فیلم شخصیت فلش را برعهده داشته باشند.

هنوز به طور دقیق نمی‌دانیم که کمپانی برادران وارنر چه ایده‌ای برای فیلم فلش‌پوینت در نظر گرفته است، اما طرفداران این شخصیت که کتاب‌های کمیک آن را خوانده‌اند احتمالاً آشنا با ایدهٔ مطرح‌شده هستند. در داستان این کتاب، بری آلن یا همان فلش در دنیایی قرار می‌گیرد که نسبت به دنیای واقعی داستان خود کاملاً متفاوت است. بری آلن سفری در زمان انجام می‌دهد و این مرتبه به گذشته باز می‌گردد تا بتواند مادرش را از به قتل رسیدن نجات دهد و با انجام همین کار که تصور می‌کرد تنها زندگی وی را دستخوش تغییر خواهد کرد، خط زمانی دنیای دی‌سی به همراه تمامی قهرمانان و شخصیت‌های شرور آن را تغییر می‌دهد و باعث رخ دادن اتفاقاتی غیرمنتظره می‌شود. جنگ بین دو شخصیت واندر وومن و آکوامن و نسخه بسیار خشنی از بتمن که توماس وین، پدر بروس وین، شنل آن را بر تن خواهد کرد، از عواقب تصمیم فلش خواهند بود.

Flashpoint

سایت هالیوود ریپورتر (THR) در مقاله‌ای راجع به نگارش فیلمنامه‌ای از رمان Armada ارنست سلین توسط دن مازیو، در بخش کوتاهی به فیلم شخصیت فلش اشاره می‌کند و از دن مازیو به‌عنوان شخصی که نگارش فیلمنامهٔ فیلم این شخصیت را زمانی که عنوان آن Flashpoint بود به عهده داشت، نام می‌برد. همین اشارهٔ کوچک و استفاده از فعل گذشته کافی بود که بسیاری از طرفداران حدس بزنند که عنوان فیلم شخصیت فلش، دیگر فلش‌پوینت نیست و عوض خواهد شد. بوریس کیت، نویسندهٔ مطلب سایت هالیوود ریپورتر در پاسخ به سؤالات فراوان مطرح‌شده پیرو این قضیه، در توییتر خود چنین گفت:

من نگفتم از داستان مجموعهٔ فلش‌پوینت اقتباسی نشده است؛ تنها گفتم عنوان فیلم فلش‌پوینت نخواهد بود که گویا همین را هم نباید می‌گفتم.

نظر جان فرانسیس دالی و جاناتان گلداستاین در مورد تغییر عنوان فیلم از Flashpoint به Flash نظری منطقی است و با داستان این شخصیت در حال حاضر همخوانی بیشتری دارد. در فیلم Justice League (لیگ عدالت) تا حدودی به شخصیت فلش پرداخته شد، ولی باز هم طرفداران که تنها فیلم‌ها را دیده‌اند، آشنایی چندانی با فلش ندارند و در واقع تماشاچیان اطلاعات زیادی از بری آلن ندارند. اقتباس از داستان مجموعهٔ فلش‌پوینت که در مورد سفر در زمان است، شاید در حال حاضر بهترین تصمیم برای دی‌سی نباشد. بسیاری عقیده دارند دی‌سی باید در ابتدا تماشاچیان را با گذشته و خصوصیات اخلاقی و شخصیتی فلش آشنا کند و بعد وارد داستان‌های دیگر شود.

بسیاری عقیده دارند دی‌سی باید در ابتدا تماشاچیان را با گذشته و خصوصیات اخلاقی و شخصیتی فلش آشنا کند و بعد وارد داستان‌های دیگر شود

این دو کارگردان سال گذشته فیلم Spider-Man: Homecoming (اسپایدرمن: بازگشت به خانه) را برای کمپانی مارول ساخته بودند. کمپانی دی سی و برادران وارنر امید دارند که با استخدام این دو کارگردان، بتوانند با فیلم فلش به همان موفقیت مالی برسند که دنیای سینمایی مارول، با فیلم Spider-Man: Homecoming بدان دست یافته بود.

آخرین نقش‌آفرینی ازرا میلر به روی پرده سینما، مربوط به فیلم Justice League زک اسنایدر و جاس ویدون می‌شود. این فیلم به هیچ عنوان نتوانست انتظارات طرفداران و منتقدان را برآورده سازد و دی‌سی باز هم نتوانست از ظرفیت‌های موجود خود به‌خوبی بهره ببرد. فیلم Justice League با بودجه ساخت ۳۰۰ میلیون دلاری خود، ۶۵۷ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. شش شخصیت معروف دنیای سینمایی دی‌سی در فیلم Justice League حضور داشتند و بازیگران معروفی نیز ایفاگر نقش این شش ابرقهرمان بودند؛ هنری کویل در نقش سوپرمن، بن افلک در نقش بتمن، گل گدوت در نقش واندر وومن، جیسون موموآ در نقش آکوامن، ازرا میلر در نقش فلش و ری فیشر در نقش سایبرگ. از دیگر بازیگران فیلم هم می‌توان امبر هرد (میرا)، جاناتان کیمبل سیمونز (کمیسر گوردون) و کیران هایندز (استپن‌ولف) را نام برد.   

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده