نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۸

خلاصه داستان و لیست بازیگران قسمت دوم Creed مشخص شد

با آغاز فیلمبرداری قسمت دوم فیلم Creed (کرید)، حال خلاصه داستان به‌صورت رسمی مشخص و اسامی اعلام شده پیشین لیست بازیگران، تأیید شد.

فیلمبرداری قسمت دوم درامِ ورزشی Creed (کرید) به‌تازگی آغاز شده و حال خلاصه داستان به‌صورت رسمی مشخص شده است. سیلوستر استالونه روزگاری سعی داشت شکوه از دست رفته مجموعهٔ راکی را با ساخت قسمت پنجم آن مجموعه، یعنی فیلم Rocky V (راکی ۵)، بار دیگر بازگرداند، اما این دنباله آنچنان که باید، نتوانست رضایت طرفداران و منتقدان را به همراه داشته باشد و در گیشه نیز فروشی معمولی داشت و با بودجهٔ ساخت ۴۲ میلیون دلاری، حدود ۱۲۰ میلیون دلار فروخت. اما این فیلم پایان کار مجموعهٔ محبوب راکی نبود و ۱۶ سال بعد شاهد ساخت قسمت ششم این مجموعه با عنوان Rocky Balboa (راکی بالبوآ) بودیم؛ فیلمی که وجه تازه‌ای از شخصیت دوست‌داشتنی راکی را به تصویر کشید و چندان متکی بر مبارزات درون رینگ نبود. این فیلم با استقبال منتقدان همراه شد و در گیشه نیز فروش کمی بهتر از قسمت پنجم داشت و با بودجهٔ ۲۴ میلیون دلاری، حدود ۱۵۵ میلیون دلار فروخت.

Michael-B-Jordan

در حالی که انتظار می‌رفت قسمت ششم مجموعهٔ راکی، آخرین قسمت از این مجموعه باشد، اما در سال ۲۰۱۵، بار دیگر شاهد حضور سیلوستر استالونه در نقش راکی بالبوآ بودیم، اما این مرتبه داستان حول پیرامون شخصیت دیگری می‌چرخید؛ آدونیس کرید، فرزند رفیق قدیمی راکی، یعنی آپولو کرید که آدونیس به دنبال افتخار و جدا کردن سایه سنگین نام پدر از روی خود بود. راکی در این فیلم برای آدونیس نقش مرشد را داشت. نویسندگی فیلمنامه و کارگردانی فیلم ابتدایی این مجموعه بر عهده رایان کوگلر بود و فیلم Creed پروژه‌ای احساسی و در واقع ادای دینی از سوی رایان کوگلر به مجموعهٔ تکرارنشدنی راکی بود. رایان کوگلر به دلیل علاقهٔ زیاد پدرش به مجموعه راکی تصمیم به ساخت فیلمی مرتبط با داستان آن مجموعه گرفت. فیلم Creed بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت و یکی از فیلم‌های بسیار خوب و خوش‌ساخت سال ۲۰۱۵ بود. تماشاچیان نیز به نسبت استقبال خوبی از فیلم رایان کوگلر داشتند و این فیلم توانست با بودجه ۳۵ میلیون دلاری، نزدیک ۱۷۴ میلیون دلار در گیشه فروش داشته باشد و همین فروش مناسب سبب شد که سازندگان به فکر ساخت دنبالهٔ فیلم Creed بیافتند. از آنجایی که رایان کوگلر دو سالی درگیر ساخت فیلم ابرقهرمانی کمپانی مارول، یعنی فیلم Black Panther (پلنگ سیاه) بود، کارگردانی دنبالهٔ فیلم Creed را بر عهده نخواهد داشت. فیلم Creed جوایز زیادی را هم برنده شد. سیلوستر استالونه توانست جایزه‌ بهترین بازیگر گلدن گلوب را از آن خود کند. وی نامزد جایزه‌ اسکار نیز شد که البته بازی فوق‌العاده مارک رایلنس در فیلم Bridge of Spies (پل جاسوس‌ها) استیون اسپیلبرگ، نگذاشت سیلوستر استالونه این جایزه را هم به خانه ببرد. از نقش‌آفرینی عالی مایکل بی جردن در نقش آدونیس کرید نیز باید غافل شد.

راکی بالبوآ تا انتها در کنار آدونیس خواهد بود و این دو همراه یکدیگر با میراثِ تلخِ مشترک زندگی خود و همچنین این پرسش که به‌راستی چه چیزی ارزش مبارزه را دارد، مواجه خواهند شد

فیلمبرداری و تولید قسمت دوم فیلم Creed در شهر فیلادلفیا در جریان است و اخیراً تصاویری از پشت صحنه آن منتشر شده که در آن‌ها شاهد حضور شخصیت ایوان دراگو با بازی دولف لاندگرن، به‌همراه پسرش ویکتور دراگو با بازی فلورین مانتینو، بوکسور رومانیایی ملقب به Big Nasty، بودیم. استودیوهای فیلمسازی برادران وارنر (Warner Bros) و مترو گلدوین میر (Metro-Goldwyn-Mayer) ساخت این فیلم را بر عهده دارند. طبق اطلاعات منتشر شده از داستان قسمت دوم فیلم Creed، آدونیس کرید باید در مبارزه‌ای جدید و خونین این مرتبه در برابر ویکتور دراگو، پسر ایوان دراگو شرکت کند و راکی بالبوآ قرار است آدونیس کرید را برای این مبارزه خونین آماده کند؛ شخصیت ایوان دراگو با بازی دولف لاندگرن در قسمت چهارم مجموعه راکی معرفی شد. ایوان دراگو مشت‌زن قدرتمند و البته بسیار بی‌رحمی از روسیه بود که در نبردی شدید و می‌توان گفت تا حدودی وحشیانه، آپولو کرید را در رینگ به کام مرگ فرستاد. در خبر جدید حضور فلورین مانتینو و دولف لاندگرن در این فیلم تأیید شده است. مایکل بی جردن در نقش آدونیس کرید، فلورین مانتینو در نقش ویکتور دراگو، سیلوستر استالونه در نقش راکی بالبوآ، تسا تامپسون در نقش بیانکا و دولف لاندگرن در نقش ایوان دراگو از جمله بازیگرانی هستند که در دنبالهٔ فیلم Creed حضور دارند و به ایفای نقش خواهند پرداخت. خلاصه داستان این فیلم به شرح زیر است:  

آدونیس کرید باید تعادل را در زندگی خود به وجود آورد؛ تعادل بین زندگی شخصی و تعهداتی که به آن دارد و ادامه دادن ورزش حرفه‌ای و آماده شدن برای مبارزه‌ٔ بزرگ بعدی که در واقع بزرگترین چالش زندگی وی خواهد بود. رودرو شدن با رقیبی که نام خانوادگی‌اش به گذشتهٔ خانواده کرید گره خورده است و آدونیس بی‌صبرانه منتظر حضور در رینگ و مبارزه با این رقیب است. راکی بالبوآ تا انتها در کنار آدونیس خواهد بود و این دو همراه یکدیگر با میراثِ تلخِ مشترک زندگی خود و همچنین این پرسش که به‌راستی چه چیزی ارزش مبارزه را دارد، مواجه خواهند شد و به این نتیجه می‌رسند که هیچ چیز بااهمیت‌تر از خانواده نیست و ارزش مبارزه کردن را ندارد. قسمت دوم فیلم Creed به ریشه‌های این مجموعه بازمی‌گردد تا دوباره متوجه شویم چه چیزی در وهلهٔ اول باعث می‌شود که شما را قهرمان بنامند و البته این موضوع را به یادتان می‌آورد که مهم نیست چه جایگاهی دارید و به کدام سمت حرکت می‌کنید، این موضوع که نمی‌توانید از تاریخ فرار کنید، حقیقتی کتمان‌ناپذیر است.

سیلوستر استالونه چندی پیش ویدئویی در صفحهٔ اینستاگرام خود، از صحنهٔ فیلمبرداری این فیلم منتشر کرد و از ۴۰ سال زندگی با مجموعهٔ راکی یاد کرد.  

استیون کیپل جونیور که بیشتر برای کارگردانی فیلم The Land (سرزمین) با بازی جرج لندبورگ جونیور، شناخته شده است، کارگردانی دنبالهٔ فیلم Creed را بر عهده خواهد داشت. همچنین کار نوشتن فیلمنامه دنباله فیلم Creed نیز بر عهده چئو هوداری کوکر، سازنده سریال Luke Cage (لوک کیج) و سیلوستر استالونه بوده است. داستان دنبالهٔ این فیلم بسیار هیجان‌انگیز است و طرفداران قدیمی مجموعهٔ راکی بسیار مشتاق تماشای فیلم جدید هستند. هم آدونیس کرید و هم راکی بالبوآ گذشته و خاطرهٔ دردناکی از ایوان دراگو دارند، راکی که خود را تا حدودی مقصر مرگ آپولو برای دیر انداختن حوله در رینگ می‌داند و آدونیس کرید که کینه‌ای چندساله از قاتل پدرش و هر کسی که نام دراگو را یدک می‌کشد دارد. باید منتظر ماند و دید دنبالهٔ فیلم Creed می‌تواند موفقیت‌های قسمت ابتدایی را تکرار کند یا خیر.

گفتنی است فیلم Creed قرار است در تاریخ ۲۱ نوامبر ۲۰۱۸ (۳۰ آبان ماه ۱۳۹۷) بر روی پرده سینما برود.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده