نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۲۸

فیلم Justice League ضعیف ترین اثر دنیای سینمایی دی سی محسوب می‌شود

به‌تازگی در طی گزارشی اعلام شده که فیلم لیگ عدالت (Justice League) کمترین موفقیت را در میان تمام آثار سینمایی دنیای سینمایی دی سی تا به امروز داشته است.

زمانی که فیلم The Avengers (انتقام جویان) در سال ۲۰۱۲ روی پرده سینماهای سرتاسر دنیا به نمایش درآمد، با عملکردی که از خود به نمایش گذاشت، توانست لقب موفق‌ترین و بهترین اثری را که استودیو مارول تا به آن روز تولید و اکران کرده بود از آن خود کند. این موضوع در آن زمان اصلا چیز تعجب‌آوری نبود؛ زیرا استودیو مارول در این اثر خود تمامی قهرمانان بزرگ و بسیار معروف خود را در کنار یکدیگر جمع کرده بود تا به مبارزه علیه یک دشمن واحد بپردازند. با این اوصاف، اینگونه انتظار می‌رفت که اگر کمپانی رقیب مارول، یعنی کمپانی دی سی هم چنین اثری را برای قهرمانان بزرگ خود در قالب فیلم Justice League (لیگ عدالت) بسازد، درست به همین موفقیت و عملکرد دست یابد. با این حال، با توجه به اینکه مدت زمان نمایش و هنرنمایی فیلم لیگ عدالت روی پرده سینماها به اتمام رسیده، می‌توان دیگر به صورت قطعی گفت عملکرد نهایی آن باعث شده که این فیلم در میان ۵ اثر سینمایی‌ای که این دنیای سینمایی تولید کرده، لقب ضعیف‌ترین و کم‌درآمدزاترین را از آن خود کرده است.

فیلم Justice League در مدت زمان اکران خود، در سرتاسر دنیا توانست به درآمدی بالغ بر ۶۵۷.۹ میلیون دلار از فروش بلیط خود دست پیدا کند. اگرچه ممکن است این میزان فروش برای هر اثر سینمایی یک درآمد قابل توجه و نسبتا بالا باشد، اما این اثر حتی نتوانست به میزان فروش فیلم Man of Steel (مرد پولادین) برسد. جالب است بدانید که فیلم مرد پولادین، در لیست ضعیف‌ترین آثار دنیای سینمایی دی سی، در رتبه دومین اثر قرار دارد. فیلم مرد پولادین در مدت زمان اکران خود در سال ۲۰۱۲، توانست فروشی بالغ بر ۶۶۸ میلیون دلار در باکس آفیس جهانی به‌دست بیاورد. این اثر حتی بودجه ساخت کمتری هم نسبت به فیلم لیگ عدالت ۳۰۰ میلیون دلاری داشت؛ بودجه‌ای در حدود ۲۲۵ میلیون دلار. سه اثر دیگر این دنیای سینمایی توانست موفقیت و فروش خیلی بیشتری را نسبت به این دو پروژه نام برده‌شده به‌دست بیاورد: فیلم Suicide Squad (جوخه انتحاری) با فروش ۷۶۴.۸ میلیون دلار، فیلم Wonder Woman (واندر وومن) با فروش ۸۲۱.۸ میلیون دلار و فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice (بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت) با فروش ۸۷۶.۳ میلیون دلار.

اگر اخبار حاشیه‌ای فیلم لیگ عدالت را دنبال کرده باشید می‌دانید که این اثر چه قبل از تولید و چه بعد از تولید، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است. با اینکه فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت توانسته لقب بهترین و موفق‌ترین اثر دنیای سینمایی دی‌سی تا به امروز را از آن خود کند، اما درست همانند فیلم جوخه انتحاری، در زمان اکران خود با نظرات منفی و انتقادات شدید خیلی زیادی چه از طرف منتقدان و چه از طرف طرفداران رو‌به‌رو شده بود. بعد از اتمام این پروژه، رئیس بخش سینمایی کمپانی دی‌سی یعنی جف جانز به طرفداران قول و اطمینان داد که فیلم لیگ عدالت متفاوت از اثر قبلی و «امیدوار کننده‌تر» خواهد بود. با این وعده و وعیدها، تیم تولید توانست درست چند هفته بعد از انتشار نقدهای مختلف فیلم بتمن علیه سوپرمن، کار تولیدی خود را آغاز کند. در طی تولید این اثر، کم کم این تصور در ذهن همه ایجاد شده بود که ممکن است لحن و تن فیلم نسبت به آثار قبلی کمی متفاوت باشد.

Justice League Movie Review Roundup

زک اسنایدر، کارگردان اصلی و ابتدایی این اثر، به دلیل اتفاقات غم‌انگیز خانوادگی و دلایل شخصی، پروژه را در ماه می سال ۲۰۱۷ ترک کرد. بعد از این اتفاق، کمپانی سازنده به‌ناچار مجبور شد تا فرد دیگری را جایگزین او کند که او هم کسی نبود جز جاس ویدون، کارگردان فیلم انتقام جویان. بعد از استخدام ویدون، فیلمبرداری‌های دوباره در سطح گسترده‌ای آغاز شد؛ به‌طوری‌که یکی از بازیگران تیم یعنی جو مارتون، در طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که لحن و تن فیلم کمی تغییر کرده و از آن حالت تاریک خارج شده است. از طرف دیگر، از آنجایی که برخی صحنه‌ها نیاز به فیلمبرداری دوباره داشت، مشکلاتی بین کمپانی برادران وارنر و پارامونت پیکچرز هم به‌وجود آمد؛ زیرا در آن زمان هنری کویل، بازیگر نقش شخصیت سوپرمن، برای ایفای نقشی در فیلم Mission Impossible: Fallout (مأموریت غیرممکن: فال‌اوت) باید دارای سبیل می‌بود و از طرف دیگر برای ایفای دوباره نقش سوپرمن، باید آن سبیل از بین می‌رفت. از آنجایی که تهیه کنندگان فیلم مأموریت غیرممکن: فال‌اوت به هیچ عنوان اصلاح صورت کویل را نپذیرفتند، اعضای تیم تولید مجبور شدند تا برای از بین بردن سبیل او، از تکنولوژی‌های کامپیوتری استفاده کنند. 

اگرچه کمپانی برادران وارنر و کمپانی دی‌سی نتوانستند عملکرد مورد انتظاری از باکس آفیس فیلم لیگ عدالت دریافت کنند، اما همچنان به فعالیت خود ادامه دادند و دست از کار نکشیدند. فیلم Aquaman (آکوامن) به کارگردانی جیمز وان قرار است دسامبر سال جاری میلادی (آذر ۱۳۹۷) به روی پرده سینماها برود. از طرف دیگر فیلم Shazam (شزم) در حال حاضر مراحل تولید خود را طی می‌کند و برای اکران در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ (فروردین ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است. فیلم Wonder Woman 2 (واندر وومن 2) هم در ماه نوامبر ۲۰۱۹ (آبان ۱۳۹۸) به روی پرده سینماها خواهد رفت و در نهایت فیلم Suicide Squad 2 (جوخه انتحاری 2) هم فیلمبرداری خود را در پایان سال جاری آغاز خواهد کرد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده