نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۵

پوسترهای جدید فیلم Ready Player One

پوسترهای جدیدی از فیلم مورد انتظار Ready Player One (بازیکن شماره یک آماده) روی دیوارهای شهر سانتا مونیکا ایالت کالیفرنیا دیده شده است و برخی از این پوسترها ادای احترامی به فیلم‌های کلاسیک ژانر علمی تخیلی دارند.

فیلم Ready Player One (بازیکن شماره یک آماده) استیون اسپیلبرگ مملو از ارجاعات به ساخته‌های کلاسیکِ دههٔ ۸۰ و ۹۰ سینما است و ایستراگ‌های فراوانی دارد که پیش‌تر در قسمت هجدهم برنامهٔ «فریم» به آن‌ها اشاره شد. حال کمپانی برادران وارنر (Warner Bros) با نصب پوسترهایی جدید از این فیلم در شهر سانتا مونیکا ایالت کالیفرنیا، به فیلم‌ها و کتاب‌های بیش‌تری نیز اشاره کرده است و مطمئناً با دیدن این پوسترها، طرفداران با اشتیاق بیشتری منتظر اکران فیلم جدید استیون اسپیلبرگ خواهند ماند. نگارش فیلمنامهٔ فیلم Ready Player One بر عهده زک پن، نویسندهٔ فیلمنامهٔ فیلم‌هایی همچون The Avengers (انتقام‌جویان) و X-Men: The Last Stand (مردان ایکس: آخرین ایستادگی) بوده است. این فیلم اقتباسی از کتابی با همین عنوان، اثر ارنست سلین است و ارنست سلین نیز در نگارش فیلمنامه با زک پن همکاری داشته است. فیلم Ready Player One داستان وید اوون واتس (و آواتار Parzival در دنیای OASIS) با بازی تای شرایدن را روایت می‌کند که به‌ دنبال یافتن Easter Egg به‌جای مانده از جیمز هالیدی با نقش‌آفرینی مارک رایلنس، بوده که خالق دنیای واقعیت مجازی OASIS است و باید سه کلید منحصربه‌فرد در دنیای گسترده OASIS را پیدا کند تا جایزهٔ بزرگ و ثروت عظیم هالیدی را به‌دست بیاورد. واتس در این ماجراجویی با Art3mis با نقش‌آفرینی اولیویا کوک، همراه می‌شود و در این راه باید با نولان سورنتو با بازی بن مندلسون و گروه IOI مبارزه کند.

فیلم Ready Player One در ابتدا قرار بود در ماه دسامبر (آذر یا دی‌ماه) سال ۲۰۱۷ اکران خود را آغاز کند که در نهایت این اتفاق نیفتاد و این فیلم با تأخیر در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۱۸ (۹ فروردین‌ماه ۱۳۹۷) به روی پردهٔ سینما خواهد رفت. دلیل تغییر در تاریخ اکران فیلم برادران وارنر این بود که این کمپانی علاقه‌ای نداشت فیلم آن‌ها با فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) در یک زمان اکران شود و می‌توان گفت این تصمیمی منطقی از سوی وارنر بوده است و رقابت با فیلمی از مجموعهٔ جنگ ستارگان ریسک بالایی دارد. به همین دلیل استودیو برادران وارنر تا رویداد کامیک کان شهر سن دیگو، مارکتینگ این پروژه را شروع نکرده بود و اولین تریلر فیلم Ready Player One نیز در همان کامیک کان به نمایش درآمد. تاکنون چندین تریلر و پوستر از فیلم Ready Player One منتشر شده است و در همین راستا استودیو برادران وارنر نزدیک به ۱۱ پوستر دیگر از این فیلم علمی تخیلی و اکشن بر دیوارهای سطح شهر سانتا مونیکا نصب کرده است.

Ready One

۱۱ پوستر جدید از فیلم Ready Player One بر دیوارهای سطح شهر سانتا مونیکا نصب شده است و همگی این پوسترها را می‌توانید در انتهای مطلب مشاهده کنید. این پوسترها به فیلم‌های کلاسیک سینما و برخی کتاب‌های کلاسیک اشاره دارند و همگی این آثار به‌گونه‌ای مرتبط با فیلم اسپیلبرگ خواهند بود. پوسترهای جدید به فیلم‌هایی همچون The Matrix (ماتریکس)، The Goonies (گونیز)، The Lost Boys (پسران گمشده)، The Iron Giant (غول آهنی)، Rambo: First Blood Part II (رمبو: اولین خون – بخش دوم)، Risky Business (تجارت پرمخاطره)، Back to the Future (بازگشت به آینده)، Bullitt (بولیت)، The Breakfast Club (کلوپ صبحانه)، Blade Runner (بلید رانر) و Beetlejuice (بیتل‌جوس) اشاره دارند.

به احتمال فراوان برادران وارنر تصمیم دارند نسخهٔ باکیفیت این پوسترها را با آغاز فستیوال موسیقی South by Southwest مشهور به SXSW منتشر کنند

همان‌طور که گفتیم این پوسترها روی دیوارهای شهر سانتا مونیکا نصب شده‌اند و کیفیت پایین تصاویر نیز به همین موضوع برمی‌گردد و تا این لحظه تصاویر باکیفیت روی اینترنت منتشر نشده‌اند. به احتمال فراوان برادران وارنر تصمیم دارند نسخهٔ باکیفیت این پوسترها را با آغاز فستیوال موسیقی South by Southwest مشهور به SXSW منتشر کنند. این فستیوال از چند روز دیگر آغاز می‌شود و با توجه به اکران فیلم Ready Player One که زمان زیادی به آن باقی نمانده است، این مورد بسیار محتمل است. نکته جالب در مورد فیلم‌های اشاره‌شده در این پوسترها این است که به‌جز فیلم Bullitt که محصول سال ۱۹۶۸ است، مابقی فیلم‌ها از آثار دههٔ ۸۰ یا ۹۰ میلادی هستند؛ دو دهه‌ای که بخش اعظم داستان فیلم Ready Player One از آن دوران اقتباس شده است.

فیلم Ready Player One به لطف ارجاعات سینمایی و ایستراگ‌های فراوان به یکی از نوستالژی‌ترین ساخته‌های سینمایی تبدیل شده است و طرفداران بی‌صبرانه منتظر اکران ساختهٔ جدید و متفاوت اسپیلبرگ هستند. نکته جالب در مورد این ارجاعات و ایستراگ‌ها این است که تمامی آن‌ها بخشی از داستان فیلم هستند.

کار ساخت موسیقی فیلم Ready Player One بر عهده آلن سیلوستری خواهد بود. این فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام اثر ارنست سلین است. تای شرایدن، اولیویا کوک، بن مندلسون، سایمون پگ، تی جی میلر و مارک رایلنس، دیگر بازیگرانی هستند که در فیلم Ready Player One حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. این فیلم قرار است دارای محتوای واقعیت مجازی نیز باشد.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده