نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۵

اعضای جدید کانون کارگردانان سینمای ایران انتخاب شدند

امروز و طی یک انتخابات، اعضای جدید شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران انتخاب و افرادی چون حمید نعمت‌الله و پوران درخشنده به این کانون اضافه شدند.

کانون کارگردانان سینمای ایران یک کانون صنفی، غیرانتفاعی و مستقل است که اعضای آن را کارگردان‌های ایرانی تشکیل می‌دهند. این کانون یکی از اصناف خانه سینمای ایران محسوب می‌شود. طبق اساسنامه کانون، هدف این کانون حفظ و صیانت حقوق مادی و معنوی اعضا و کمک به ارتقا کیفی سینمای ایران است. این کانون همچنین از چهار رکن به نام‌های مجمع عمومی، شورای مرکزی و بازرسان (هیئت نظارت) تشکیل شده است. به گزارش سینمادیلی، امروز و طی برگزاری یک انتخابات، اعضای جدید شورای مرکزی کانون و بازرسان آن مشخص شدند.

با برگزاری انتخابات امروز، نیروهای جدید زیادی به کانون اضافه شدند و ترکیب کانون به همین دلیل دستخوش تغییرات مفصلی شد. پس از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج، حمید نعمت الله، رضا درمیشیان، محسن امیریوسفی، پوران درخشنده، احمد امینی، مصطفی کیایی، خسرو معصومی، محمدرضا عرب و فرهاد مهران‌فر به عنوان اعضای جدید شورای مرکزی به کانون کارگردانان سینمای ایران اضافه شدند؛ ضمن اینکه وحید موساییان و قدرت الله صلح میرزایی نیز به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند. همچنین مهرداد خوشبخت به عنوان بازرس اصلی و نادر مقدس به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

طبق اساسنامه این کانون، شورای مرکزی وظیفه مدیریت و اداره کانون را بر عهده دارد و دوره فعالیت این شورا دو سال است. از وظایف این شورا می‌توان به برگزاری مراسم، جلسات و ایجاد کارگروه‌های صنفی (جهت تعامل و تشویق اعضا)، همچنین ارتقای سطح کیفی آثار تولید شده و آموزشی اعضا و کمک در جهت ایجاد مسائل رفاهی، بیمه از کارافتادگی و صندوق‌های تعاونی و دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی برای اعضا با حفظ استقلال و شان کانون اشاره کرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده