نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۵

صحبت‌های کارگردان فیلم Annihilation در مورد سریال Devs

الکس گارلند، کارگردان فیلم Annihilation (نابودی)، از داستان کلی سریال علمی تخیلی Devs که قرار است برای شبکه FX بسازد، سخن گفت.

الکس گارلند، نویسنده، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان انگلیسی فیلم Annihilation (نابودی)، چندی پیش پروژهٔ آینده خود را مشخص کرد؛ وی تصمیم دارد روی سریالی علمی تخیلی کار کند. این سریال در ۸ قسمت تولید خواهد شد و به روی آنتن شبکه FX خواهد رفت. همچون اکثر کارهای پیشین الکس گارلند، محوریت داستانی این سریال نیز در مورد تکنولوژی و تأثیر آن بر دنیای کنونی است.

اولین تجربهٔ کارگردانی گارلند به ساخت فیلم Ex Machina (اکس ماکینا) با نقش‌آفرینی آلیسیا ویکاندر در نقش اندرویدی کاملاً انسان‌سازی‌شده مربوط می‌شود. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به دامنل گلیسون، سونویا میزونو، اسکار آیزاک و کوری جانسون اشاره داشت. اولین فیلم گارلند با استقبال خوبی از سوی منتقدین همراه بود و با بودجهٔ ساخت ۱۵ میلیون دلاری، نزدیک ۳۶ میلیون دلار در گیشه فروش داشت. فیلم جدید الکس گارلند نیز فیلمی علمی تخیلی با عنوان Annihilation است و وی بار دیگر در ژانر محبوب خود اقدام به ساخت فیلمی جدید کرده است.

 

پاراگراف زیر، بخشی از داستان فیلم Annihilation را فاش می‌کند

 

فیلم Annihilation برگرفته از رمان Southern Reach جف واندرمیر است و روایتگر داستان تیمی از دانشمندان زن است که به منطقه‌ای مرموز به نام منطقهٔ مرموز ایکس (Area X) وارد می‌شوند که در آنجا موجودات خطرناک و عجیب‌وغریبی انتظار آنان را می‌کشند. پیش از حضور دانشمندان زن در این منطقه، گروهی از مردان پا به این سرزمین گذاشته بودند و تنها یک نفر از آن‌ها (شخصیتی که اسکار ایزاک نقش آن را بر عهده دارد) توانسته بود بازگردد که البته اختلالات و ناخوشی‌های عجیب‌وغریبی گریبانگیر او شده بود و بعد از آن همسر وی تصمیم به بازگشت به منطقهٔ ایکس می‌گیرد. ناتالی پورتمن، جنیفر جیسن لی، اسکار آیزاک، جینا رادریگز، تسا تامپسون، دیوید گیسی و سونویا میزونو از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش خواهند پرداخت.  

Garland

پایان خطر اسپویل

در چند وقت اخیر اخبار جسته گریخته‌ای در مورد سریال Devs الکس گارلند منتشر شده بود، اما در هیچ کدام از این اخبار هیچ اطلاعاتی راجع به جزئیات داستانی فاش نشده بود. نام الکس گارلند به خودی خود یادآور تکنولوژی و ربات و روابط ماشینی-انسانی است و طرفداران آثار این کارگردان و نویسنده انگلیسی پیشاپیش حدس زده بودند که سریال شبکه FX نیز همچون دیگر آثار اخیر الکس گارلند، راجع به تکنولوژی خواهد بود. گارلند با نگارش فیلمنامهٔ فیلم‌هایی معمولاً در ژانر علمی تخیلی همچون Sunshine (آفتاب)، Never Let Me Go (هرگز رهایم مکن) و Dredd (دِرِد)، نامی برای خود در سینمای هالیوود دست‌وپا کرد و نشان داد در ژانر علمی تخیلی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و همین کارنامهٔ خوب گارلند سبب اعتماد سازندگان به وی شده است و باید دید در حوزهٔ آثار تلویزیونی چه عملکردی خواهد داشت.

روابط انسان و ماشین‌ و استفادهٔ بی‌رویه از تکنولوژی در هر زمینه‌ای دردسرساز است و گارلند قصد دارد نشان دهد که چقدر تکنولوژی سریع می‌تواند بُعد مشکل‌ساز خود را به نمایش درآورد

الکس گارلند در مصاحبه‌ای که اخیراً با سایت کولایدر داشت، کمی راجع به جزئیات داستانی سریال ۸ قسمتی Devs سخن گفت. از صحبت‌های الکس گارلند می‌توان این برداشت را داشت که حدس طرفداران درست بوده است و تِم کلی این مجموعه، همچون فیلم‌های اخیر وی در مورد تکنولوژی خواهد بود و احتمالاً رگه‌هایی از ژانر علمی تخیلی را دارا است. روابط انسان و ماشین‌ و استفادهٔ بی‌رویه از تکنولوژی در هر زمینه‌ای دردسرساز است و گارلند قصد دارد نشان دهد که تکنولوژی چقدر سریع می‌تواند بُعد مشکل‌ساز خود را به نمایش درآورد. صحبت‌های کوتاه الکس گارلند را در این رابطه با هم می‌خوانیم:    

داستان این سریال در مورد جنبهٔ خاصی از تکنولوژی است؛ اینکه حجم زیادی از اطلاعات و نیروی پردازشی قدرتمند چه کاری می‌کنند و چه اتفاقی می‌افتد هنگامی که این دو ویژگی را در کنار هم قرار می‌دهید. داستان در سان فرانسیسکو روایت خواهد شد و می‌توان داستان این سریال را به‌گونه‌ای مربوط به تکنولوژی دانست.

الکس گارلند همچنین بدین موضوع اشاره داشت که داستان سریال Devs در همان هشت قسمت به پایان خواهد رسید و نیازی به ادامهٔ آن نیست، ولی اگر سازندگان مایل به ساخت فصل‌های بعدی باشند، انجام این کار ممکن است. اینکه داستان این سریال در همان هشت قسمت به سرانجام خواهد رسید، نشان از فشردگی بخش‌های داستانی و قدرت کارگردانی الکس گارلند دارد و البته اشاره به این موضوع که امکان ادامهٔ کار نیز وجود دارد، نشان از ایدهٔ اولیه قوی داشته و اگر سریال Devs عملکرد خوبی داشته باشد، بعید است شبکه FX ساخت فصل‌های بعدی را در دستور کار قرار ندهد.

پروژه‌ٔ جدید الکس گارلند هنور در ابتدای کار قرار دارد و جزئیاتی از داستان و بازیگران احتمالی آن منتشر نشده است. گارلند در صحبت‌های خود بدین موضوع اشاره داشت که سریال شبکه FX بیشتر شبیه کارهای ابتدایی وی همچون Never Let Me Go و Ex Machina خواهد بود و در دنیای امروزی روایت خواهد شد. اما فیلم Annihilation در فضای فانتزی‌تر و تخیلی‌تر و دنیایی جدید روایت می‌شود که می‌توان این فیلم را با فیلم‌های معروف ژانر وحشت و علمی-تخیلی همچون Alien (بیگانه) و The Thing (موجود) مقایسه کرد.

اکران فیلم Annihilation از تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۱۸ (۴ اسفندماه ۱۳۹۶) آغاز شده است.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده