نویسنده: فریده صالحی
// پنجشنبه, ۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۹

اطلاعات جدیدی از فیلم های Uncharted و The Last of Us منتشر شد

به‌تازگی نیل دراکمن و کارگردان فیلم Cloverfield Lane 10 یعنی دان تراختنبرگ وارد مصاحبه‌ای شدند و درباره فیلم The Last of Us و فیلم Uncharted صحبت کردند.

چندی پیش اعلام شده بود که قرار است دو اثر متفاوت درباره دو بازی فوق‌العاده محبوب کمپانی ناتی داگ یعنی بازی The Last of Us و بازی Uncharted ساخته شود. اما همانطور که می‌دانید، طبق عادتی که دست‌اندرکاران پروژه‌های فیلمسازی در هالیوود دارند، برخی اوقات کارها آنطور که باید و شاید سریع پیش نمی‌رود و اغلب اوقات با موانع و مشکلاتی روبه‌رو می‌شود. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، به‌تازگی رئیس کمپانی ناتی داگ یعنی نیل دراکمن، به همراه کارگردان فیلم Cloverfield Lane 10 (شماره ۱۰ خیابان کلاورفیلد) یعنی دان تراختنبرگ در ایالت نوادا و شهر لاس وگاس وارد مصاحبه‌ای با گزارشگر D.I.C.E. Summit شدند. آنها در طی این مصاحبه، درباره داستان‌سرایی و بازی‌ها صحبت‌های بسیار زیادی کردند. کاملا طبیعی است که در چنین مصاحبه‌ای، این موضوع هم مطرح می‌شود که در حال حاضر پروژه‌های تولید فیلم The Last of Us (آخرین ما) و فیلم Uncharted (آنچارتد) در چه حالی هستند و در چه مرحله‌ای از تولید به سر می‌برند.

نیل دراکمن در طی این مصاحبه عنوان کرد که کمپانی ناتی داگ به‌تازگی با شاون لوی، کارگردان سریال Stranger Things (اتفاقات ناآشنا) و فیلم Night at the Museum (شب در موزه)، گفتگو و صحبت‌هایی داشتند. دراکمن معتقد است که شاون لوی بسیار «انسان باهوش و کاربلدی است» و کاملا «متوجه است که ما در حال حاضر در کجا قرار داریم و به کجا قرار است برویم». نیل دراکمن در میان صحبت‌های خود به طور تاکیدی اعلام کرد که استودیو ناتی داگ در طی این مدت، حس متفاوتی نسبت به ساخت فیلمی اقتباسی براساس بازی Uncharted داشته و نظرش «تکامل یافته است». او حرف‌های خود در رابطه با این موضوع را اینگونه عنوان کرد:

ما همان ابتدا خیلی خوشحال و هیجان‌زده بودیم؛ زمانی که پروژه ساخت این فیلم معرفی شد با هیجان زیاد به خود گفتیم: «وای خدای من، یک فیلم سینمایی قرار است براساس این بازی‌ها ساخته شود! قرار است یک فیلم براساس داستان بازی آنچارتد به روی پرده سینماها برود». اما زمانی که کمی گذشت و روزها از پس هم می‌گذشتند، دیگر هیجانی برای اثری که قرار بود درست همان داستانی را که ما در بازی گفته بودیم بگوید و به اصطلاح یک اقتباس مستقیم باشد، نداشتیم؛ زیرا در هر صورت ما آن داستان را یک بار به صورت کاملا سینمایی بازگو کرده بودیم. با این تفاسیر ما نمی‌دانستیم که نویسنده‌ها و سازندگان این اثر قرار است دقیقا چه چیزی را برای بیننده تعریف کرده و چه مواردی را به آن اضافه کنند.

Uncharted 4

در طی خبرهای منتشر شده در رابطه با فیلم آنچارتد، حضور تام هالند، بازیگر نقش شخصیت اسپایدرمن در این اثر به طور رسمی تایید شده است.

دراکمن معتقد است که افرادی که با بازی‌ها خاطره دارند تنها با همان بازیگران می‌توانند ارتباط برقرار کنند و اگر قرار باشد بازیگر دیگری نقش این شخصیت‌ها را ایفا کند، انگار کمی اوضاع ناجور می‌شود

او در این فیلم قرار است نقش جوانی‌های شخصیت نیتن دریک را ایفا کند. همانطور که پیشتر هم اعلام شده بود، فیلم آنچارتد که قرار است توسط شاون لوی ساخته شود، اصلا اقتباس مستقیمی از روی هیچ کدام از چهار قسمت بازی این مجموعه نخواهد بود. در عوض، اینگونه انتظار می‌رود که داستان این اثر اقتباسی، فاصله‌هایی را که بین داستان بازی‌ها به وجود آمده پر کرده و ماجراجویی‌های دریک جوان که در بازی‌ها به خوبی به تصویر کشیده نشده هم نشان داده شود. به غیر از همین یک مورد، ما هیچ اطلاعات و جزئیات دیگری از فیلمنامه این فیلم در دست نداریم. فیلمنامه فیلم آنچارتد قرار است به قلم جو کارنهان، کارگردان و نویسنده فیلم The Grey (خاکستری) نوشته شود. 

نیل دراکمن در ادامه مصاحبه خود عنوان کرد این اعتقاد را دارد که ممکن است با تماشای فیلم Uncharted، حس عجیب و ناآشنایی به خود او و حتی طرفداران دست بدهد؛ زیرا او اعتقاد دارد که دیدن بازیگران متفاوتی در نقش شخصیت‌هایی که پیشتر آنها را با ظاهر دیگری دیده بودیم، ممکن است درست نباشد و حس خوبی به بینندگان منتقل نکند؛ مخصوصا آن دسته از بینندگانی که با این بازی‌ها خاطره دارند. دراکمن در رابطه با این موضوع اینگونه صحبت‌هایش را مطرح کرد:

به شخصه برای من، نولان نورث، نیتن دریک است و انگار نمی‌توانم بازیگر دیگری را در قالب این شخصیت تصور کنم. مطمئن هستم که برای استودیو ناتی داگ و بخش بسیار زیادی از طرفداران هم به همین صورت است. از طرف دیگر، ما تنها اشلی جانسون در نقش شخصیت الی و تروی بیکر در نقش شخصیت جوئل را می‌توانیم تصور کنیم. به نظر می‌رسد که اگر قرار باشد بازیگر دیگری نقش این شخصیت‌ها را ایفا کند، انگار کمی اوضاع ناجور می‌شود.

بازی The Last of Us

نیل دراکمن برای فهم بهتر این وضوع مثال خوبی را عنوان کرد. او به طور مثال گفت که اگر قرار باشد فیلم یا سریال دیگری براساس محتوای سریال Breaking Bad (برکینگ بد) ساخته شود و بازیگر دیگری به جز برایان کرانستون نقش شخصیت والتر وایت را ایفا کند، بینندگان کاملا متوجه می‌شوند که این قضیه اصلا «معنی نمی‌دهد» و از هر زاویه‌ای به آن نگاه کنی، «حس عجیب و غریب و ناآشنایی» به بینندگانی که با آن خاطره دارند دست می‌دهد. 

دان تراختنبرگ در ادامه صحبت‌های نیل دراکمن، به یکی از مجموعه‌های فوق‌العاده محبوب تلویزیون یعنی سریال Fargo (فارگو) اشاره کرد که چقدر خوب از نسخه سینمایی این داستان اقتباس شده و چه بازیگران جدید خوبی برای نقش شخصیت‌های این داستان انتخاب شده است. البته در رابطه با این موضوع، این قضیه هم وجود دارد این سریال مورد متفاوتی بوده و شخصیت‌هایی که درون نسخه سینمایی و تلویزیونی استفاده شده کاملا متفاوت هستند. 

سریال فارگو خیلی مجموعه تلویزیونی خوبی است؛ لحن و تن خاص خودش را دارد و توانسته دنیا را جذب خود کند. من عاشق این سریال هستم. به نظر من این بهترین راهی است که بتوانیم با تعویض بازیگران، همچنان آن حس خوب را در داستان نگه داریم.

در ادامه این گفتگوی طولانی، نیل دراکمن اشاره‌هایی هم به فیلم آخرین ما کرد و به طور واضحی درباره آن سخن گفت. او توضیح داد که فیلمنامه‌ای که او روی آن کار می‌کرد، یک اقتباس نسبتا مستقیم از روی داستان بازی بود. او اعتقاد داشت که اقتباس مستقیم برای ساخت یک فیلم اصلا خوب نیست. او در این باره توضیح داد:

حالا که کمی از این فیلمنامه و همچنین نوشتن آن فاصله گرفتم و به گذشته فکر می‌کنم، مدام به این نتیجه می‌رسم که انگار اصلا دوست ندارم این فیلم ساخته شده و اکران شود.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده