نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۰

مارول با انتشار ویدیویی «شروع تازه» خود در بخش کامیک را اعلام کرد

کمپانی مارول کامیکس به‌تازگی ویدئویی منتشر کرده که به واسطه آن، برنامه‌های خود برای استخدام تیم خلاق جدید و در کل «شروع تازه» خود در سال جاری میلادی را اعلام کرده است.

در جدیدترین اخبار دنیای کتاب‌های کامیک و حاشیه اخبار سینما و تلویزیون، کمپانی مارول به‌تازگی تصویر و ویدئو تبلیغاتی نسبتا کوتاهی را منتشر کرده است. این کمپانی در طی این عناصر تبلیغاتی اعلام کرد که برنامه‌هایش برای اجرایی کردن یک «شروع تازه» در ماه می سال ۲۰۱۸ (اردیبهشت-خرداد ۹۷) آغاز خواهد شد. این ویدئو با صحبت‌هایی که درون آن مطرح می‌شود، یک «مجموعه‌های جدید، تیم خلاقیتی جدید، مسیری جدید و مهم‌تر از همه آغازی جدید» را نوید می‌دهد. در این ویدئو تبلیغاتی کوتاه ما شاهد حضور سردبیر کمپانی مارول کامیکس یعنی سی. بی. چبالسکی هستیم که درباره این پروژه جدید و البته جالب توجه کمپانی مارول صحبت می‌کند. او در این کلیپ اینگونه صحبت‌هایش درباره این پروژه را اعلام می‌کند:

من تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است: زمانی که درون راهروها و سالن‌های این کمپانی راه می‌روم، هیجان و شوقی را درونم احساس می‌کنم که تا به حال حس نکردم. من واقعا برای برنامه‌ای که کمپانی مارول کامیکس در نظر داشته و به سمت آن می‌رود، هیجان و ذوق فوق‌العاده زیادی دارم. از زمان Marvel NOW ما هیچ تغییری در زمینه خط انتشار کامیک‌ها، تیم نویسندگی و طراحی خلاق و موارد دیگر نداشتیم؛ حداقل نه به این گستردگی و عظمت. 

از طرف دیگر، در این کلیپ ما حضور مدیر بخش خلاقیت کمپانی مارول یعنی جو کسادا را شاهد هستیم. او در گفتگو، اینگونه درباره پروژه جدید کامیکی کمپانی مارول اعلام کرده است:

ایده‌های کاملا تازه و سازندگان تازه‌نفس جدید، در حال آمدن به کمپانی و تیم خلاقیت هستند و قرار است به طور کلی آن دیدگاه و پرسپکتیو را در دست خود بگیرند؛ به طوریکه اینگونه می‌توان گفت «اگر شما تا به امروز حتی یک کتاب کامیک هم نخواندید یا طرفداری هستید که مدت نسبتا زیادی از این دنیای هیجان‌انگیز دور مانده‌اید، این زمان بهترین فرصت برای شما است». به این دلیل، همانطور که اعلام کردم، آنها آغاز می‌کنند و آغاز می‌کنند و در آینده قرار است به نقاط فوق‌العاده خوبی پرش داشته باشند.

دانلود از آپارات

در مقابل، همانطور که در ابتدای متن هم به آن اشاره شد، در کنار این کلیپ کوتاه یک تصویر هنری بسیار زیبا هم منتشر شده که در آن ما شاهد حضور برخی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شخصیت‌های دنیای کامیک کمپانی مارول هستیم. در میان این شخصیت‌های بزرگ می‌توان به ثور، پسر واقعی اودین که به نظر می‌رسد دوباره به همراه چکش معروف طلایی خود به میدان مبارزه بازگشته، اشاره کرد. همانطور که مشاهده می‌کنید، شخصیت سنگی تینگ هم در تصویر حضور دارد، اما اعضای دیگر گروه چهار شگفت انگیز (Fantastic Four) به چشم نمی‌خورند. علاوه بر شخصیت‌های ذکر شده، ما شاهد حضور هالک هم هستیم که حضور و بازگشت او به داستان کتاب کامیک Avengers: No Surrender هم اعلام شده است.

گوست رایدر یا همان روح سواری به نام رابی رییس هم که ما او را از زمان انتشار قسمت اول کتاب کامیک میراث مارول (Marvel Legacy) ندیده‌ایم، هم در این تصویر به‌خصوص زیبا حضور یافته است. از طرف دیگر، شخصیت شی-هالک هم در این تصویر وجود دارد و با توجه به ظاهر آن می‌توان گفت که به نظر می‌رسد که به شکل سبز رنگ خود بازگشته است. با کمی دقت متوجه می‌شوید که دو شخصیت دیگر یعنی شخصیت گامبیت و جین گری هم در این تصویر حضور دارند که به نوعی به نمایندگی گروه مردان ایکس ظاهر شده‌اند. هر دوی این کاراکترها در کتاب کامیک X-Men Red حضور داشتند؛ هرچند که جین گری در این کتاب نقش اصلی و رهبری را بر عهده داشت. البته هنوز با توجه به این تصویر نمی‌توان به طور قطع گفت که آیا در آینده قرار است شخصیت گامبیت یک مجموعه کتاب کامیک مختص به خود داشته باشد یا خیر؛ هرچند که او در حال حاضر در مینی سری کتاب کامیک مردان ایکس عجیب (Astonishing X-Men) و کتاب گامبیت و روگ (Rogue & Gambit) حضور دارد. 

اگر به پایین تصویر توجه کنید، متوجه حضور ولورین که همان شخصیت لوگان اصلی است هم می‌شوید؛ هرچند که او در لباس معروف معمولی خود نیست. چندی پیش در اخبار مختلف مربوط به دنیای کامیک اعلام شده و در حال حاضر می‌دانیم که کمپانی مارول برای شخصیت ولورین و همچنین سری کتاب The Hunt for Wolverine برنامه‌های بزرگی در نظر دارد.

در طی چند وقت اخیر، ما به واسطه انتشار اخبار مختلفی مطلع شدیم که کمپانی مارول برای بخش کامیک‌های خود برنامه‌هایی در سر دارد و قصد دارد تغییراتی در بخش تیم خلاقیت ایجاد کند. یکی از علت‌هایی که کمپانی مارول را به این فکر انداخت، جابه‌جایی برایان مایکل بندیس بود که از مارول جدا شده و به کمپانی دی سی کامیکس رفت. همین جابه‌جایی او باعث شد که در داستان برخی از شخصیت‌های مهم کمپانی خلاء ایجاد شود. از طرف دیگر در اخبار مختلف اعلام شده بود که دن اسلات قرار است از تیم تولید کتاب‌های کامیک اسپایدرمن شگفت انگیز (The Amazing Spider-Man) جدا شده و به تیم سری کتاب مرد آهنی (Iron Man) بپیوندد. 

Marvel Announces "Fresh Start"


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده