نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹

فیلمبرداری جیمی لی کرتیس در فیلم Halloween به پایان رسید

جیمی لی کرتیس با انتشار عکسی در صفحهٔ اینستاگرام خود، پایان فیلمبرداری بخش‌های مربوط به شخصیت لوری استراد را اعلام کرد.

جیمی لی کرتیس، بازیگر نقش شخصیت لوری استراد در مجموعه فیلم‌های Halloween (هالووین)، معمولاً از مراحل تولید فیلم جدید، خبری را در صفحه‌های اجتماعی خود منتشر می‌کند و حال در آخرین تصویری که وی در صفحهٔ اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته است، به نظر می‌رسد بخش‌های مربوط به فیلمبرداری شخصیتی که وی قرار است در فیلم جدید ایفا کند، به پایان رسیده است. آخرین تصویری که جیمی لی کرتیس به اشتراک گذاشته، همراه با متنی است که وی از مردم شهر چارلستون ایالت کارولینای جنوبی، سازندگان و تمام افرادی که مشغول ساخت فیلم جدید مجموعهٔ Halloween هستند تشکر کرده است.

در ابتدا قرار بود مراحل فیلمبرداری فیلم Halloween در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز شود، ولی بنا به دلایل مختلف مراحل تولید این فیلم تا سال ۲۰۱۸ میلادی به تعویق افتاد. سرانجام فیلمبرداری این پروژه در ماه ژانویه امسال و در شهر شهر چارلستون ایالت کارولینای جنوبی آغاز شد. دیوید گوردن گرین کارگردان این فیلم است. وی در کنار دنی مک‌براید، نوشتن فیلمنامه این فیلم را نیز بر عهده داشت. جان کارپنتر، کارگردان و خالق اصلی مجموعهٔ Halloween، در فیلم جدید به‌عنوان تهیه‌کنندهٔ اجرایی و مشاور پروژه حضور خواهد داشت. جان کارپنتر نزدیک ۳۵ سال است که در ساخت فیلمی از مجموعه هالووین دخالت نداشته است و آخرین همکاری وی با این مجموعه مربوط به قسمت سوم این فیلم می‌شود. جان کارپنتر چندی پیش در مصاحبه با سایت Stereogum گفت که فیلم جدید مجموعهٔ Halloween دنباله فیلم ابتدایی خواهد بود و داستان و بازه زمانی دیگر فیلم‌های این مجموعه نادیده گرفته خواهد شد. مطمئناً برخی از طرفداران قدیمی مجموعه Halloween شاید چندان از این تصمیم راضی نباشند و پاک کردن تمام گذشته این مجموعه از نظر بسیاری بهترین ایده نباشد، اما از طرفی داستان این مجموعه طی سال‌ها پیچ‌وتاب عجیبی خورده است؛ به‌عنوان مثال شخصیت لوری استراد دوبار در فیلم‌های قبلی کشته شده است و شاید تصمیم سازندگان در نهایت سبب موفقیت فیلم جدید شود.

بخش قابل توجهی از طرفداران از ساخت فیلم جدید و همکاری دوباره جان کارپنتر و جیمی لی کرتیس بسیار هیجان‌زده‌ هستند؛ البته نباید از نام کمپانی بلوم هاوس (Blumhouse) نیز غافل شویم. سهم زیادی از هیجان طرفداران برای تماشای فیلم جدید، به تهیه‌کنندگی این کمپانی خوش‌نام ژانر وحشت بازمی‌گردد.

جیمی لی کرتیس از دو هفتهٔ پیش وارد پروژهٔ جدید بلوم هاوس شد و حالا نیز با انتشار عکسی در صفحهٔ اینستاگرام وی، مشخص شد که مراحل فیلمبرداری شخصیت لوری استراد تنها دو هفته زمان برده است. وی در این عکس گفت که در حال ترک شهر چارلستون است و از همهٔ دوستان جدیدی که در فروشگاه‌های مختلف با آن‌ها آشنا شده است، برای لطف‌هایی که در حق وی داشته‌اند ممنون است.

Curtis

به احتمال فراوان کار جیمی لی کرتیس با این پروژه تمام نشده است و هنوز فیلمبرداری صحنه‌های استودیویی باقی مانده است و احتمال از نو گرفتن برخی از صحنه‌ها نیز وجود دارد، اما در هر صورت زمان کوتاه فیلمبرداری مربوط به شخصیت لوری استراد، برخی از طرفداران قدیمی این مجموعه را نگران کرده است که نکند سازندگان تصمیم داشته باشند در همان ابتدای کار، نسخهٔ شخصیت لوری استراد را بپیچند و مایکل مایرز فرصت عرض اندام را به این شخصیت نخواهد داد. از جزئیات داستانی فیلم Halloween اطلاعات چندانی در دسترس نیست و باید منتظر رخ دادن هر اتفاقی در فیلم جدید این مجموعه بود. این احتمال نیز وجود دارد که داستان فیلم جدید حول پیرامون خانوادهٔ لوری استراد و نه خودِ این شخصیت باشد. به نظر می‌رسد هستهٔ مرکزی داستان در مورد دختر لوری، یعنی شخصیت کاترین استراد با نقش‌آفرینی جودی گریر و نوهٔ وی آلیسون، با نقش‌آفرینی اندی ماتیچک، باشد.

زمان کوتاه فیلمبرداری مربوط به شخصیت لوری استراد، برخی از طرفداران قدیمی این مجموعه را نگران کرده است که نکند سازندگان تصمیم داشته باشند در همان ابتدای کار، نسخهٔ شخصیت لوری استراد را بپیچند

طرفداران مجموعه Halloween خود به‌خوبی از این موضوع آگاهند که جدول زمانی این مجموعه طی سالیان اخیر تا چه اندازه درهم، پیچیده و می‌توان گفت گاه بدون منطق شده است. هفت دنباله از فیلم ابتدایی ساخته شد، ولی آنچنان که باید نتوانستند سرراستی خط روایی داستان ابتدایی را حفظ کنند. قسمت دوم فیلم Halloween ادامه‌دهنده بخش پایانی فیلم ابتدایی بود و در آن فیلم مشخص شد که مایکل مایرز و قربانی وی، یعنی لوری استراد در واقع خواهر و برادر هستند؛ در انتهای قسمت دوم چنین نشان داده شد که گویا مایکل مایرز کشته شده است و بازگشتی نخواهد داشت. 

در فیلم سوم این مجموعه با عنوان Halloween III: Season of the Witch (هالووین ۳: فصل جادوگر)، کلاً شاهد روایت داستانی جدید بودیم و هدف از ساخت این فیلم ورود به مجموعه‌ داستانی تازه‌ای بود. لازم به گفتن نیست که این فیلم شکستی مفتضحانه در گیشه داشت و طرفداران نیز اصلاً روی خوبی به قسمت سوم نشان ندادند و این ایده در نطفه خفه شد. مایکل مایرز در قسمت‌های چهارم و پنجم این مجموعه بار دیگر به زندگی بازمی‌گردد. ولی خب این بار نوبت قسمت هفتم با عنوان Halloween H20: 20 Years Later (هالووین اچ ۲۰: بیست سال بعد) می‌رسد و این فیلم به‌ گونه‌ای قسمت چهارم، پنجم و ششم را نادیده می‌گیرد که گاهی شک می‌کنیم اصلاً آن سه قسمت جزئی از این مجموعه بوده‌اند. باید گفت که این فیلم در واقع دنباله‌ای مستقیم بر قسمت اول و دوم بود و در گیشه نیز با فروش ۸۵ میلیون دلاری آنچنان هم بد کار نکرد. سرانجام در فیلم Halloween: Resurrection (هالووین: رستاخیز) بود که مایکل مایرز خواهر خود، لوری استراد را می‌کشد. بعد از آن در سال ۲۰۰۷ شاهد اکران ریبوتی از این مجموعه با کارگردانی راب زامبی بودیم. وی در سال ۲۰۰۹ قسمت دوم فیلم ابتدایی خود را نیز کارگردانی کرد. خب حداقل تا اینجا چهار روایت و بازه زمانی مختلف داشتیم، ولی گویا فیلم جدید قصد دارد تمام این گره‌های داستانی را باز کرده یا بهتر بگوییم از بیخ بریده و شاهد بازگشت به اصل این مجموعه باشیم. 

فیلم Halloween قرار است در تاریخ ۱۹ اکتبر ۲۰۱۸ (۲۷ مهر ۱۳۹۷) به روی پرده‌های سینما برود. این فیلم قرار است به مناسبت چهلمین سالگرد مجموعه فیلم هالووین تولید و منتشر شود. بلوم هاوس وظیفه ساخت فیلم Halloween را بر عهده دارد و کمپانی یونیورسال (Universal) نیز مسئولیت انتشار این فیلم را بر عهده خواهد داشت.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده