نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۹

رج ئی. کثی، بازیگر سریال House of Cards در سن ۵۹ سالگی در گذشت

رج ئی. کثی، بازیگر سریال خانه پوشالی (House of Cards)، در سن ۵۹ سالگی دار فانی را وداع گفت.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، رج ئی. کثی که او را در طی این سال‌های گذشته بیشتر برای بازی در نقش فردی در سریال House of Cards می‌شناسیم، در سن ۵۹ سالگی دار فانی را وداع گفته است. گفته می‌شود که او سال‌هاست که به بیماری سرطان ریه مبتلا بوده و پس از چند سال مبارزه با این بیماری، سرانجام تسلیم آن شد و در خانه خود در شهر نیویورک چشم از جهان فرو بست. دیوید سیمون، خالق و سازنده سریال‌هایی چون سریال The Wire (وایر) و سریال The Corner که در آن با کثی همکاری کرده بود، با انتشار پیامی در توییتر شخصی خود خبر فوت این بازیگر را تایید و با خانواده او ابراز همدردی کرد. او در این پیام به تمجید از شخصیت و هوش کثی پرداخت و او را تحسین کرد. 

در ماه آگوست سال ۱۹۵۸، رج کثی در شهر هانتسویل در ایالت آلاباما به دنیا آمد و در سال ۱۹۸۴ با بازی در فیلم تلویزیونی A Doctor's Story فعالیت هنری خود را رسما آغاز کرد. او مدت کوتاهی بعد در سال ۱۹۸۷ در دو سریال Spenser: For Hire و سریال Square One به ایفای نقش پرداخت. در سال ۱۹۸۸، کثی فعالیت خود را در سینما آغاز کرد. او در این سریال در سه فیلم از جمله فیلم Funny Farm، فیلم Crossing Delancey و فیلم Me and Him به ایفای نقش پرداخت. در طول دهه ۹۰ میلادی کثی در فیلم‌ها و سریال‌های بیشتر و مهم‌تری حضور داشته که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به فیلم The Mask (ماسک) محصول سال ۱۹۹۴، فیلم Se7en (هفت) محصول سال ۱۹۹۵ و سریال Star Trek: The Next Generation (پیشتازان فضا: نسل بعدی) که در بین سال‌های ۱۹۸۷ تا سال ۱۹۹۴ تولید و به روی آنتن رفت، اشاره کرد.

فیلم American Psycho (روانی آمریکایی) محصول سال ۲۰۰۰، فیلم S.W.A.T (سوات) محصول سال ۲۰۰۳، فیلم The Machinist (ماشینیست) محصول سال ۲۰۰۴، فیلم St. Vincent (وینسنت مقدس) محصول سال ۲۰۱۴ و فیلم Fantastic Four (چهار شگفت‌انگیز) محصول سال ۲۰۱۵، دیگر فیلم‌های مهمی هستند که کثی در طی سال‌های گذشته در آن به ایفای نقش پرداخته است. علاوه بر این، کثی در ۸ قسمت سریال Oz نیز حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته است. کثی برای بازی در سریال House of Cards برنده جایزه امی بهترین بازیگر مهمان در سال ۲۰۱۵ نیز شده است و در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ نیز برای این بخش نامزد دریافت جایزه شده بود.


منبع Comicbookmovie
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده