نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۱

تعداد قسمت‌ های فصل سوم سریال Stranger Things مشخص شد

به‌تازگی تعداد قسمت‌هایی که در فصل سوم سریال Stranger Things وجود دارد، به همراه اطلاعات کلی‌ از داستان این مجموعه منتشر شده است.

مدتی است که از پخش فصل دوم سریال Stranger Things (اتفاقات ناآشنا) گذشته و طرفداران با صبوری تمام منتظر هستند تا ببینند که فصل سوم این سریال چه زمانی کار پخش خود را در شبکه نتفلیکس آغاز خواهد کرد. اما متاسفانه، براساس گزارش جدیدی که منتشر شده، به نظر می‌رسد در این فصل ما شاهد تعداد قسمت‌های کمتری نسبت به فصل دوم خواهیم بود. در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، سایت خبری تی‌وی لاین به نقل از منابع خود در گزارشی عنوان کرده فصل سوم قرار است ۸ قسمت داشته باشد در صورتی که ما در فصل دوم شاهد ۹ قسمت بودیم.

اینطور که به نظر می‌رسد، داستان فصل سوم روی شخصیت خاصی متمرکز نیست و هدف داستان روبه‌رو شدن کاراکترها با نیروهای شیطانی کاملا جدید است

سریال‌های مختلف شبکه نتفلیکس، معمولا در هر فصل خود ۱۰ الی ۱۳ قسمت هستند اما سریال اتفاقات ناآشنا برخلاف دیگر مجموعه‌ها، از همان ابتدا کار خود را با قسمت‌های کمتر و به اصطلاح مختصر و مفید آغاز کرد. در فصل ابتدایی این سریال، ما تنها شاهد ۸ قسمت در آن بودیم که همین تعداد قسمت‌های کم به داستان‌سرایی و فیلمنامه سریال این امکان را می‌دهد که اتفاقات خود را کش نداده و سریع‌تر از باقی مجموعه‌ها پیش ببرد. به همین دلیل، تعداد قسمت‌های کم به مرور زمان روند خسته‌کننده‌ای نمی‌گیرد و هر چه به انتهای خود نزدیک می‌شود، این حس را به خواننده منتقل نمی‌کند که نویسندگان هر اتفاقی دستشان آمده در فیلمنامه نوشتند تا بتوانند قسمت‌های تعیین شده خود را به انتها برسانند. هنوز علت این تصمیم مشخص نیست و اعلام نشده که آیا کاهش تعداد قسمت‌ها مربوط به روند داستان بوده یا افزایش قسمت‌های فصل قبل، باعث شده که برادران دافر، سازندگان این مجموعه تلویزیونی، تصمیم بر انجام این کار بگیرند.

جالب است بدانید که یکی از قسمت‌های فصل پیشین این مجموعه که صحبت‌ها و بحث‌های بسیار زیادی هم درباره آن مطرح شده، قسمتی است به طور کلی و اختصاصی به شخصیت الون (با بازی میلی بابی براون) و فعالیت‌هایی که او در خارج از شهر محلی هاوکینز در ایالت ایندیانا انجام می‌داد پرداخته بود. برخی از مخاطبان این حرکت تیم را ستایش کرده و از مسیر جالب و جسورانه‌ای که این مجموعه برای این قسمت خود در پیش گرفته بود قدردانی کردند در حالی که بخش دیگری از بینندگان اعتقاد دارند که این قسمت سرعت روند کلی داستان سریال را پایین آورده و اصلا کار درستی نبوده است. 

پاییز گذشته، برادران دافر در طی مصاحبه‌ای این سفر را به دنیای Star Wars (جنگ ستارگان) تشبیه کردند. یکی از این دو برادر یعنی مت دافر در طی مصاحبه‌اش با گزارشگر سایت خبری اینترتینمنت ویکلی اینگونه اذعان کرد:

ما در میان صحبت‌های خود، به فیلم The Empire Strikes Back (امپراتوری ضربه می‌زند) بسیار زیاد صحبت کردیم. ما درباره این حرف زدیم که لوک به دگوبا رفته و یودا را ملاقات می‌کند. بعد از آن به سراغ ایده تیره و تار کردن شخصیت الون رفتیم. به نظر ما اینکه الون را از شخصیت اصلی‌اش کمی جدا کرده و به سمت تاریکی بردیم، ایده بسیار جالبی بود. در صورتی که اگر به این موضوع فکر کنید متوجه می‌شوید که اگر الون همچنان به سمت این تاریکی کشیده می‌شد، از دوستان جدیدی که پیدا کرده بود خوشش می‌آمد و حقایق بیشتری درباره خود می‌فهمید باعث ایجاد قسمت‌های بسیار بیشتری می‌شد تا ما زندگی‌ای که برای او و دوستان قدیمی‌اش به وجود آمده را ببنیم. 

Stranger Things

تعداد زیادی از شخصیت‌های اصلی مجموعه، قرار است باری دیگر در فصل جدید به تیم تولید بازگردنند. همچنین سازندگان این مجموعه تلویزیونی فوق‌العاده پرطرفدار در مصاحبه خود قول دادند که همانند دو فصل پیش، قرار نیست به شدت به شخصیت ویل بایرز سخت بگیرند. شاون لوی کارگردان این مجموعه، در مصاحبه‌ای با سایت خبری Glamour اینگونه درباره این موضوع صحبت کرد:

ما قرار است در این فصل به شخصیت ویل بایرز کمی استراحت بدهیم. قرار نیست همانند دو فصل گذشته، به او سختی بسیار زیادی وارد کرده و جهنمی برای او در این فصل هم بسازیم. درست است که او در فصل جدید باید با موضوعاتی دست و پنجه نرم کند اما ما مسیری پر از مشکلات هم نساختیم که این شخصیت با بازی نوآ اشنپ مجبور شود تمامی این مسیر را طی کرده و باری دیگر مشکلات بسیار زیادی را متحمل شود.

با شنیدن این صحبت‌ها ممکن است برخی از طرفداران و بینندگان تصور کنند که با کنار رفتن ویل، به نظر می‌رسد که قرار است این بار یکی دیگر از شخصیت‌های اصلی داستان در محوریت قرار گرفته و مشکلات جدید، برای او به وجود بیاید.

ما احتمال دادیم که ممکن است شما این تصور در ذهنتان شکل بگیرد. اما احتمالا بهتر است که این مسیر اشتباه را دنبال نکرده و این موضوع را فراموش کنید. ما قرار است در این فصل با نیروهای شیطانی‌ای روبه‌رو شویم که کاملا جدید هستند.

اگرچه هنوز هیچ تاریخ رسمی برای آغاز فصل سوم سریال اتفاقات ناآشنا منتشر نشده اما احتمال داده می‌شود که در آینده‌ای نزدیک شاهد انتشار خبرهای جدیدی باشیم.


منبع ComicBook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده