نویسنده: محمد شیرزاده
// جمعه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸

کارگردان فیلم I Am Legend از بد بودن ایده‌های ساخت دنباله این فیلم می‌گوید

فرانسیس لارنس، کارگردان فیلم I Am Legend، به تازگی در مصاحبه‌ای از بد بودن ایده‌های ساخت دنباله و یا پیش درآمد بر این فیلم سخن گفت.

«این متن بخشی از داستان فیلم I Am Legend را فاش می‌کند»

طبق جدیدترین صحبت‌های فرانسیس لارنس، کارگردان فیلم سینمایی I Am Legend، هیچ کدام از ایده‌های ساخت پیش درآمد و دنباله برای این فیلم نتوانستند توجه وی را به خود جلب کنند. فیلم سینمایی «من افسانه هستم» با بازی ویل اسمیت در واقع سومین اقتباسی بود که از رمان ریچارد ماتسون ساخته شده است. وینست پرایس در سال ۱۹۶۴ با فیلم «آخرین مرد روی زمین» این داستان را مورد اقتباس قرار داد و پس از آن در سال ۱۹۷۱ نیز مرد امگا (The Omega Man) با بازی چارلتون هستون این کار را انجام داد.

من افسانه هستم با بازی ویل اسمیت در نقش رابرت نویل به فیلمی پرطرفدار و پرفروش در سال ۲۰۰۷ تبدیل شد و طبیعتا کمپانی برادران وارنر نیز به دنبال ساخت دنباله‌ای بر این فیلم بود، تنها مشکلی که وجود داشت این بود که رابرت نویل در پایان فیلم کشته شد. با این حال، ایده‌هایی در رابطه با ساخت یک فیلم پیش درآمد وجود داشت که داستان آن درباره نویل خواهد بود که قصد دارد تعدادی از بازماندگان را در حال پایان دنیا به واشنگتن ببرد و حتی در مسیر با یک فیل خون آشام روبرو شوند. همچنین ایده‌ای برای دنباله این فیلم وجود داشت که در آن رابرت از طریق پروسه کلونینگ دوباره زنده می‌شود که کارگردان فیلم آن را رد کرد.

حالا کارگردان این فیلم مصاحبه‌ای را انجام داده و در آن در این رابطه سخن گفت که چرا هیچ کدام از ایده‌های دنباله این فیلم مورد استفاده قرار نگرفتند. لارنس اعلام کرد که اگر فرصت ساخت دوباره‌ی فیلم را داشت، فیلم را به همان شکل قبلی می‌ساخت. وی همچنین اعتراف کرد که جلوه‌های ویژه جانوران این فیلم بیش از حد بودند. لارنس در مصاحبه‌اش گفت:

کمپانی برادران وارنر شدیدا به دنبال ساخت فیلمی براساس «من افسانه هستم» بود اما من هیچ ایده‌ای برای ساخت فیلم نداشتم... پس از پایان فیلم همه تماشاکنندگان با خود می‌گفتند ما آمده‌ایم آخرین مرد روی زمین را ببینیم. ما آخرین مرد روی زمین را ساختیم، او در آخر فیلم کشته شد و دیگر نمیتوانیم چیزی براساس آن بسازیم. اما مردم عاشق شخصیت وی نبودند. او که ایندیانا جونز نبود، شخصیت جذب کننده‌ای نبود که بخواهیم چندین بار او را ببینیم. در نتیجه حس کردم باید یک پیش درآمد بسازم، و آن یعنی باید زمان بیمار شدن دنیا را به نمایش بگذاریم. اگر بخواهیم دنباله بسازیم نیز یا باید چیزی را بسازیم که وی در آن حضور نداشته باشد و یا باید کاری ابتدایی مثل کپی برداری از روی دی‌ان‌ای رابرت توسط دانشمندان را به نمایش بگذاریم که من به همچین کاری علاقه ندارم.

در پایان بندی اصلی فیلم مشخص شد جانورانی که نویل را دنبال می‌کردند توهمات ذهنی وی بودند و او آن‌ها را شکار و به قتل می‌رساند. نویل در این نسخه زنده ماند اما تماشاگران آزمایشی از این پایان بندی استقبال نکردند و سازندگان تصمیم گرفتند فیلم را به گونه‌ای به پایان برسانند که در آن نویل خود را فدا کند و کشته شود. با توجه به موفقیت این فیلم مشخص است که برادران وارنر می‌خواست دنباله‌ای بر این فیلم ساخته شود، اما طبق گفته‌های لارنس، تمامی ایده‌ها بد بودند و ساخت دنباله با عقل جور در نمی‌آمد.

همچنین ویل اسمیت هم حضور در دنباله فیلم را رد کرده است. در نتیجه احتمال ساخته شدن «من افسانه هستم ۲» بسیار پایین است. در سال ۲۰۱۴ صحبت‌هایی مبنی بر احتمال دست کاری فیلمنامه‌ای به نام باغی در پایان دنیا (A Garden At The End Of The World) و تبدیل کردن آن به یک ریبوت از «من افسانه هستم» مطرح شد اما هیچ وقت به چیزی بیشتر از صحبت‌های اولیه تبدیل نشد.

 


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده